är de någon som har en bra inställning på diff till volvo

Hur ställer man in bilen
Post Reply
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

är de någon som har en bra inställning på diff till volvo

Post by Joakim.Karlsson »

jo jag har orginal o de bara spinner för mycket tycker jag .. är de någon som har en bra setup..o vill dela med sig..så hör er
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: är de någon som har en bra inställning på diff till volv

Post by Hasse Onkamo »

Joakim.Karlsson wrote:jo jag har orginal o de bara spinner för mycket tycker jag .. är de någon som har en bra setup..o vill dela med sig..så hör er
Ställ diffen på 200.
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Re: är de någon som har en bra inställning på diff till volv

Post by Joakim.Karlsson »

Hasse Onkamo wrote:
Joakim.Karlsson wrote:jo jag har orginal o de bara spinner för mycket tycker jag .. är de någon som har en bra setup..o vill dela med sig..så hör er
Ställ diffen på 200.


okej.. men du har inte bra setuper för grus o snö o asfalt som du vill dela med dig kanske
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Ju högre max-låsning du ställer på diffen desto bättre driv får du när du kliver på gasen. Mer låsning ger alltså mer grepp. Men, priset är att bilen styr in sämre och att bakvagnen blir svårare att kontrollera då den kan hugga tag och rycka lite mer hit och dit. Alltså, mer låsning ger mer grepp men blir svårare att kontrollera vid gaspådrag och mindre låsning ger lite sämre grepp men blir mer följsam vid gaspådrag. Om du bara rullar eller bromsar blir skillnaden inte så stor oavsett vilket värde du sätter på diffen, en del skillnad blir det men inte så mycket så att det styr vilket värde man väljer tycker jag.
Post Reply