Ställning till g25

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Ställning till g25

Post by Kim Gustafsson »

Hejsan har nu ett tag funderat på och göra en ställning till min g25.a och har nu fått tag i en som kan svetsa och lite! nu fattas bara en liten ritning! eller bättre foton! har hittat 2 kort på en ställning

http://www.jeansgaraget.se/files/simulator1.JPG
http://www.jeansgaraget.se/files/simulator2.JPG

den ser bra ut!. men hur ser era byggen ut? skulle vara kul och se och jämföra! :)

Skulle ju helst sett att den gick och dela i 2 delar. eller iaf gick och få in i en Kombi! skulle göra saker lite enklare :lol:

mvh kim
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Har funderat på att svetsa ihop en ställning. Tänkte göra så att man gör den i tre olika delar; en för stolen, en för pedalerna och en för ratten. Om man bygger pedal-delen i en profilstorlek där insidan är större (nu snackar vi mm) än utsidan på profilen till stol- och ratt-delarna, så kan man borra hål och gänga i vingmuttrar eller dylikt så att den blir ställbar både i längd- och höjdled. Och den går att plocka isär. Förstod nån det där eller rörde jag till det? Ritningen finns i alla fall klar i mitt huvud...:)
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

hahahah i ditt huvud ja men sen ska det ned på papper :P
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Njaä... Behövs väl ingen ritning när man vet hur det ska se ut... ;)
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Tom Östertun wrote:Har funderat på att svetsa ihop en ställning. Tänkte göra så att man gör den i tre olika delar; en för stolen, en för pedalerna och en för ratten. Om man bygger pedal-delen i en profilstorlek där insidan är större (nu snackar vi mm) än utsidan på profilen till stol- och ratt-delarna, så kan man borra hål och gänga i vingmuttrar eller dylikt så att den blir ställbar både i längd- och höjdled. Och den går att plocka isär. Förstod nån det där eller rörde jag till det? Ritningen finns i alla fall klar i mitt huvud...:)
Jag har en liknande ritning i mitt huvud.. är också inne på idén med 3 delar.. enda problemet jag har är att jag bor i en etta på 50kvadrat med kärring å jycke. :)
// Jim Hjerpe
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Jim Hjerpe wrote:Jag har en liknande ritning i mitt huvud.. är också inne på idén med 3 delar.. enda problemet jag har är att jag bor i en etta på 50kvadrat med kärring å jycke. :)
Det lät lite trångt... Men du! Om du bygger den så ka den få stå hemma hos mig! :lol:
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Här är en som bygge en i trä som blev riktigt fin !

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53983&start=0

Image
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Tom Östertun wrote:
Jim Hjerpe wrote:Jag har en liknande ritning i mitt huvud.. är också inne på idén med 3 delar.. enda problemet jag har är att jag bor i en etta på 50kvadrat med kärring å jycke. :)
Det lät lite trångt... Men du! Om du bygger den så ka den få stå hemma hos mig! :lol:
hahaha men det var ju omtänksamt.. :lol:
// Jim Hjerpe
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

fan Broddan...

känner igen en RBR medlem i den tråden ;)

Kavic, aka Ulf Carlsson!
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Hade lite tråkigt idag så jag åkte ner och köpte reglar... Uppdatering kommer!
Attachments
Hjäpredan.jpg
Hjäpredan.jpg (55.67 KiB) Viewed 9229 times
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Haha grabben ser lite skeptiskt på faderns bygge! :D
// Jim Hjerpe
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:fan Broddan...

känner igen en RBR medlem i den tråden ;)

Kavic, aka Ulf Carlsson!
Schumi o jag har varit team kompisar i olika Team under många år,
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jim Hjerpe wrote:Haha grabben ser lite skeptiskt på faderns bygge! :D
Jag tycker han funderar mest över hur han ska nå pedalerna. De är ju lite långt borta.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Erik Persson wrote:
Jim Hjerpe wrote:Haha grabben ser lite skeptiskt på faderns bygge! :D
Jag tycker han funderar mest över hur han ska nå pedalerna. De är ju lite långt borta.
Han letar efter ratten... :lol: Han satt helt tyst och tittade på medans hunden däremot höll på att gå upp i limningen... :)
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Skruvade dit två bitar för att hålla emot pedalerna eftersom jag inte mätt i förväg (mäter gör amatörer). På det viset fick jag lite lutning på pedalerna...
Attachments
Pedalstöd.jpg
Pedalstöd.jpg (52.23 KiB) Viewed 9163 times
Post Reply