Undrar hur ni gör starterna era S2000 bilar?
Dvs om ni använder manuell koppling eller automatisk osv.
Jag har testat båda.
Automatisk så blir starterna sega som sirap,
tar evigheter att få upp varven.
Tycker det är lite konstigt att inte den spinner loss,
det gör t o m gruppN bilarna.
Manuell koppling, då kan man slira och få lite bättre start.
Hur gör ni när ni hamnar lite utanför vägen, i dike eller liknande?
Med automatisk koppling är det nästan omöjligt.
Med manuell så har man en chans.
Där jag inte kommit på något bra.
Risken är stor att man måste ta en CFH,
bara för att komma ur ett litet dike.
Tips och trix för dessa bilar får postas här.
Start osv. med S2000 bilar.
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Re: Start osv. med S2000 bilar.
Det är därför jag inte kör dom bilarna. Dom är ju betydligt snabbare än en N4 bil men som sagt dom passar ej mig....Jag använder ej manuell kopplingBaril Ignatius wrote:Undrar hur ni gör starterna era S2000 bilar?
Dvs om ni använder manuell koppling eller automatisk osv.
Jag har testat båda.
Automatisk så blir starterna sega som sirap,
tar evigheter att få upp varven.
Tycker det är lite konstigt att inte den spinner loss,
det gör t o m gruppN bilarna.
Manuell koppling, då kan man slira och få lite bättre start.
Hur gör ni när ni hamnar lite utanför vägen, i dike eller liknande?
Med automatisk koppling är det nästan omöjligt.
Med manuell så har man en chans.
Där jag inte kommit på något bra.
Risken är stor att man måste ta en CFH,
bara för att komma ur ett litet dike.
Tips och trix för dessa bilar får postas här.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Re: Start osv. med S2000 bilar.
Använder manuell koppling, men kör mycket sällan S2000.Anders Alm wrote:Det är därför jag inte kör dom bilarna. Dom är ju betydligt snabbare än en N4 bil men som sagt dom passar ej mig....Jag använder ej manuell kopplingBaril Ignatius wrote:Undrar hur ni gör starterna era S2000 bilar?
Dvs om ni använder manuell koppling eller automatisk osv.
Jag har testat båda.
Automatisk så blir starterna sega som sirap,
tar evigheter att få upp varven.
Tycker det är lite konstigt att inte den spinner loss,
det gör t o m gruppN bilarna.
Manuell koppling, då kan man slira och få lite bättre start.
Hur gör ni när ni hamnar lite utanför vägen, i dike eller liknande?
Med automatisk koppling är det nästan omöjligt.
Med manuell så har man en chans.
Där jag inte kommit på något bra.
Risken är stor att man måste ta en CFH,
bara för att komma ur ett litet dike.
Tips och trix för dessa bilar får postas här.
-
- Posts: 505
- Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm