South Swedish Rally 2009

Enskilda rallyn som inte ingår i några serier.
Post Reply
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

South Swedish Rally 2009

Post by Andreas Karlsson »

har lagt upp ett "träningsrally" som är öppet för alla och med alla bilar.

det är hela 11 sträckor precis som i riktiga SSR (SM delen)
mycket japan (för vegetationens skull) ;)
men även en del england... (vem kan fixa en "sommar" retexture till england?)

Startar ikväll 20:00 och slutar på tisdag 22:00
request beviljas endast pga dator strul och endast för svenskar (mot skickande av DMP fil eller bra förklaring, till varför ni INTE har det)
omstart sker efter senaste genomförda sträckan (om jag klickat rätt nu)

hoppas att så många som möjligt ur serien kör!!!!
jo, den innehåller PTD Rallysprint sträckan också för att få in lite asfalt, såg att starten på nån SS var på asfalt nere i ljungby)

Service sker efter SS2, 5 och 8
(SS1 och 2 är samma sträcka precis som i verkligheten, valde dock bort att köra tävlingen i 2 legs)

gasa, Gasa, GAASAAAAAA! ;)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Snyggt Andreas!

Skall bli skoj att köra, blir dock inte ikväll för då mördar tanten mig, så det får bli imorrn eller på tisdag.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Post by Hans Hedskog »

Tufft rally. i skrivande stud har 48 försökt och bara 3 kommit i mål.
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Håller med dig Hans. Det var väldigt tufft. Jag var tvungen att bryta på SS 6 .
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Surt så in i helvete!!!

600 meter kvar på sista sträckan och jag kör emot ett träd och motorras som följd, jag känner mig som Carlos Sainz när han tvingades bryta några hundra meter före mål när han var på väg att bli världsmästare.

Hade mycket problem till och från i rallyt men ledde i alla fall, och hade bara dessa jävla 600 meter kvar......SURT!!!!!!!!!!!

Men kul och utmanade rally i alla fall Andreas.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Post by Hans Hedskog »

Satt och kollade när du körde fredrik, och det va lite mysko. På ss10 stog det att du hade brutit för att sen typ 10 min senare så va du tillbaka igen. Är detta något som nån annan som sett något liknande någon gång? Bugg i pluginet kanske. Menar på inget sätt här att det skulle vara nåt fusk eller så utan mest nyfiken på vad det kan va. Tog du ett break efter 10: an eller nåt sånt.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hans Hedskog wrote:Satt och kollade när du körde fredrik, och det va lite mysko. På ss10 stog det att du hade brutit för att sen typ 10 min senare så va du tillbaka igen. Är detta något som nån annan som sett något liknande någon gång? Bugg i pluginet kanske. Menar på inget sätt här att det skulle vara nåt fusk eller så utan mest nyfiken på vad det kan va. Tog du ett break efter 10: an eller nåt sånt.
Jag fick ett telefonsamtal när jag körde sträckan, så jag pausade i ca 10 minuter i alla fall, men lite skumt att det står att jag brutit.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Fredrik Wengberg wrote:
Hans Hedskog wrote:Satt och kollade när du körde fredrik, och det va lite mysko. På ss10 stog det att du hade brutit för att sen typ 10 min senare så va du tillbaka igen. Är detta något som nån annan som sett något liknande någon gång? Bugg i pluginet kanske. Menar på inget sätt här att det skulle vara nåt fusk eller så utan mest nyfiken på vad det kan va. Tog du ett break efter 10: an eller nåt sånt.
Jag fick ett telefonsamtal när jag körde sträckan, så jag pausade i ca 10 minuter i alla fall, men lite skumt att det står att jag brutit.
detär för att du pausade längre än 6minuter.....


bara så ni vet så går det åt fanders ibland om man pausar så länge....jag har gjort det några gånger och ca. hälften av gångerna så har jag inte fått kontakt med pluginet igen....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Post by Hans Hedskog »

Ok, men då finns det ju en förklaring. Kan ju vara så att om pluginet inte får någon typ av signal från dig så gör den typ timeout och tror att du brutit. Sen när den får signal från dig igen så stryker den detta. Blev ju så nöjd att jag fortfarande ledde för att sen se att du körde igen. Men det ordnade sig ju till slut. :P Usch va surt det måste vart!
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Post by Hans Hedskog »

ok, chris hade svaret
Post Reply