Volvo skin

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Volvo skin

Post by Anders Lindbladh »

Jag har fått ett litet problem med volvon, det är så att jag har två olika skin till den. Den enda skillnaden är att jag inte har samma nummer på sidan. Problemet är att om jag t ex voltar några varv och bilen blir skadad kan jag då se det gamla numret som jag egentligen har till det andra skinnet. Jag ser att det gamla numret ändå syns i bakgrunden.

Är det någon som vet vad det är för fel ?
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Re: Volvo skin

Post by Tom Östertun »

Anders Lindbladh wrote:Jag har fått ett litet problem med volvon, det är så att jag har två olika skin till den. Den enda skillnaden är att jag inte har samma nummer på sidan. Problemet är att om jag t ex voltar några varv och bilen blir skadad kan jag då se det gamla numret som jag egentligen har till det andra skinnet. Jag ser att det gamla numret ändå syns i bakgrunden.

Är det någon som vet vad det är för fel ?
Du har gjort external_scrape till det ena skinet men inte till det andra. När du kör på nåt eller rullar med det "nya" numret kommer den gamla scrape-lagret fram = det gamla numret syns. 8)
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Re: Volvo skin

Post by Anders Lindbladh »

Okej, då är det bara att lägga in volvo242_external och volvo242_external_scrape på nytt ?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

de skall vara samma som ditt nya skin ja
eller rättare sagt..
de skall vara likadana helst.
blir inget snyggt om det är olika skins ;)
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

okej :wink: det verkar fungera nu.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är du riktigt finurlig och fipplig kan du givetvis måla dit bucklor, repor osv på scrape skinet så syns det bättre när du kört på saker ;)
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

okej, det ska jag nog testa någon gång :wink:
Post Reply