För snabba förare eller?????

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

För snabba förare eller?????

Post by Christer Vestlund »

Hej alla glada nu skall jag ta upp en sak som jag gjärna hör ere åsikter om.

Hur kan en del ha så otroligt bra tider på alla sträckor!!! kolla den här killens ranking t.e.x appearcez han är från polen .

1. är han så bra (bra mycket snabbare än Hirvela t.e..x )

2. är det skillnad på rbr, har hört att det fins olika versioner tex för ryssland bla annat. Många från fd öststater är mystiskt snabba.

3. kör de med ratt eller kontroll

4. fuskas det villt ute i europa (ingen heder eller samvete)

Alla som har en åsikt eller som vet något skriv och berätta.

// Christer Vestlund
Last edited by Christer Vestlund on 2009 Jul 24 1:51 pm, edited 1 time in total.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag är övertygad om att det förekommer fusk här, som på så många andra ställen.

En av de sakerna som jag tror att man jobbat med i pluginet som var (eller är) ett problemområde är att folk haft någon typ av program eller applikation rullandes i bakgrunden som växlar fysik efter att kontrollen utförts av pluginet. Jag vet själv inte om det är möjligt att lösa det, men kanske kan man göra så. Vet att det har diskuterats i alla fall.

Ovanstående är en av anledningarna till att jag varit hård i serien med inskickandet av repriser. För med felaktig fysik under körningen kommer inte reprisen att kunna visas riktigt.

Kanske kan man hacka kommunikationen och styra de tider som rapporteras tillbaka till plugin-servrarna? Man kan ju då styra tiderna till att vara "lagom för bra" så att man inte åkt på 0,3 sekunder eller så.

Dopar sig idrottsmän för att nå framgångar så tror jag att det fuskas i den här världen också.
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Hej Erik

Det är ju riktigt tråkigt att läsa, men att det är något som gör de så snabba kan man nästan förstå :cry:

Jaja vi får vara noga med repriserna även i fortsättningen, synd bara att moralen inte är högre på vissa, Hur kul är det att vara snabbast om man vet att man fuskat :shock:

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Skulle inte förvåna mig om vissa fuskar. Vissa förare har helt otroliga tider enligt mig, som är mycket bättre än vad jag någonsin kommer köra och som jag sett att någon svensk har kört på. Jag vet ju att vi har riktigt snabba svenska förare också, så jag tycker att så mycket som det skiljer ibland borde det inte göra :/
Carl Larsson
Posts: 66
Joined: 2009 May 29 5:17 pm

Post by Carl Larsson »

Har också märkt detta. Därför tar jag inte seriöst på utländska tävlingar (bortsett från norska då)

Personligen ser jag inte det roliga med att fuska. Kan säga att jag aldrig skulle testa heller om jag hittade ett fusk. Ser som sagt inte det roliga med det.
//Carl Larsson

MWRT / Monster World Rally Team

Members

199: Carl Larsson
200: Fredrik Åhlin

Bilar: Monster / DC Fabia 06 och Subaru N14
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mm inte bara fusk med filer. Det genas friskt också. Äv. Skulle behövas något mer stenar o trän på tex Rally School, Falstone o Tanner. Finns säker fler sträckor som behöver justeringar :!:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, de nya sträckorna som kommit är ju betydligt mer rättvisande hur snabba folk verkligen är.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Andreas Karlsson wrote:ja, de nya sträckorna som kommit är ju betydligt mer rättvisande hur snabba folk verkligen är.
nog att man får tidstillägg men du tjänar ändå på detta skulle jag tro!
[youtube][/youtube]
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Har aldrig förstått idén med att fuska. Om man vinner genom fusk går det ju inte att skryta med... :wink:

Och som hasse säger det genas nåt alldeles jävligt på en del sträckor. Förutom de som Hasse nämnde så är joux verte ett bra exempel. I andra bytet där det börjar bära av neråt är det många som "råkar bromsa på sig" och tar muren på fel sida... Tråkigt tycker jag.
Yokohama Motorsport
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Gina tycker jag man får göra för det gör man ju i verkligheten med...Då menar jag inte som på Rasmus klipp haha utan 2-4 hjul osv.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

men nu snackar vi folk som genar kanske 4-5m eller mer utanför vägen.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Andreas Karlsson wrote:men nu snackar vi folk som genar kanske 4-5m eller mer utanför vägen.
<
Men man tar det samtidigt på egen risk...vägen kan vara ojämn osv..
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

RBREURO har regeln att minst 2 hjul på vägen. Annars så blir det tids straff. Dom kollar upp vissa replays. Det tycker jag är helt ok eller bra rättare sagt :!:
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Hasse !! så här står det i reglerna i Eurocup IV " It is prohibited to cut by more than one width of the car. That means at least one wheel must stay on the road"

Christer !! Den där appearcez är Adrian Skoban som helt plötsligt bytt profilnamn, otroligt snabb(även Jurek Bogdanowich, oxå polack) men en som faktiskt är snäppet snabbare och jämnare är Jernej Feltrin och honom har jag förtroende för....fruktansvärt seriös och sympatisk och tar det hela på mycket allvar. Han har en teori att RBR funkar olika på olika datorer....men vem vet...?? dom kanskehar kommit på nåt...ungefär som med hz och ljudvågor...? eller annat os som behandlar spelet annorlunda..?

Vad vi vet är att du Christer är j-a snabb på asfalt och man får va glad om man inte är FÖR långt efter...he-he..
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Läste någonstans för väldigt länge sedan om ett program till rbr som slöade ner tiden. Alltså om du ställde ner programet så kunde alltså 1 sekund bli 0.7 sekunder, därmed tjänade man alltså 0.3 sekunder per sekund så att säga. Vet inte om detta program fortfarande finns eller om någon skulle använda det, men det är säkert minst 1.5 år sedan jag läste om detta, och jag hoppas verkligen att det är borta.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Post Reply