setup sparas inte

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

setup sparas inte

Post by Torbjörn Eriksson »

sitter å pillar på lite olika setupper har fått till ett par som ja e skapligt nöjd med men jag lyckas aldrig spara dom......

sparar efter att jag pillat klar sedan kan jag köra på "current" setup i shake down funkar kanon !
men sen när jag skall köra på nytt å väljer min sparade setup så har den hoppat tebax till defult inställningarna :(
så jag får helt enkelt sitta å ställa om bilen inför varje sträcka i shake down för att få till tider
medans online får köras på defult fast jag sparat dom :evil:

ngt förslag på vad det kan vara för fel ?

provade även att ta en inst av en kompis som jag lade till i saved game mappen i RBR den funkar :!:
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: setup sparas inte

Post by Anders Alm »

Torbjörn Eriksson wrote:sitter å pillar på lite olika setupper har fått till ett par som ja e skapligt nöjd med men jag lyckas aldrig spara dom......

sparar efter att jag pillat klar sedan kan jag köra på "current" setup i shake down funkar kanon !
men sen när jag skall köra på nytt å väljer min sparade setup så har den hoppat tebax till defult inställningarna :(
så jag får helt enkelt sitta å ställa om bilen inför varje sträcka i shake down för att få till tider
medans online får köras på defult fast jag sparat dom :evil:

ngt förslag på vad det kan vara för fel ?

provade även att ta en inst av en kompis som jag lade till i saved game mappen i RBR den funkar :!:



Gör dina setuper i quick rally så funkar det :wink:
Du kan sen ha hur många setuper som helst men tyvärr så funkar bara 3 setuper när du gör dom i Q.Rally
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

thx för tippset skall prova att göra mina setups i quick rally ist ......

men först måste man ju spela igenom hela spelet igen på alla nivåer för att låsa upp alla bilplatserna igen....... det har ju liksom försvunnit då jag instalerat om spelet x antal ggr pga mycket strul med FFB och RBR crachser......

eller är INTE setuperna knutna till "kontot" i RBR ?
för i så fall slipper jag köra om då kan jag ju köra med mulligatawny ist för att få fram alla bilplatserna ;)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Torbjörn Eriksson wrote:thx för tippset skall prova att göra mina setups i quick rally ist ......

men först måste man ju spela igenom hela spelet igen på alla nivåer för att låsa upp alla bilplatserna igen....... det har ju liksom försvunnit då jag instalerat om spelet x antal ggr pga mycket strul med FFB och RBR crachser......

eller är INTE setuperna knutna till "kontot" i RBR ?
för i så fall slipper jag köra om då kan jag ju köra med mulligatawny ist för att få fram alla bilplatserna ;)
Setuperna är inte knutna till något "konto" Dom ligger sparande så länge du inte själv tar bort dom. Kör du på mulligawny , det gör jag :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply