Datorn låser sig.

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Datorn låser sig.

Post by Fredrik Wengberg »

Nu hände det igen.

Mitt under en sträcka (verkar inte spela någon roll vilken) så tvärlåser sig datorn.
Bilden finns kvar och ljudet hackar, och jag kan inte göra någonting annat än att starta om datorn.

Förbannat irriterande då det händer lite då och då någon som har något tips.Det har börjat helt plötsligt, och händer bara i RBR.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: Datorn låser sig.

Post by Anders Alm »

Fredrik Wengberg wrote:Nu hände det igen.

Mitt under en sträcka (verkar inte spela någon roll vilken) så tvärlåser sig datorn.
Bilden finns kvar och ljudet hackar, och jag kan inte göra någonting annat än att starta om datorn.

Förbannat irriterande då det händer lite då och då någon som har något tips.Det har börjat helt plötsligt, och händer bara i RBR.
Jag hade det innan , fast mest på SS New bobs 2 men efter grafikbytet så har det inte hänt igen :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Har jag fått i vägbyte på Newbobs och 2 ggr på Mineshaft 2 i vägbytet med skylten ute på vägen.....men var minst 8-9 månader sen de hände......ända jag ändrat sen dess är att köra med Richardburns_SSE istället för orginalet
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Roger Hillström wrote:Har jag fått i vägbyte på Newbobs och 2 ggr på Mineshaft 2 i vägbytet med skylten ute på vägen.....men var minst 8-9 månader sen de hände......ända jag ändrat sen dess är att köra med Richardburns_SSE istället för orginalet
Skall kolla, men har för mig att jag kör med SSE, men tack för tipset.

Nej det gjorde jag inte, hoppas nu att det funkar.Tack.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Roger Hillström wrote:Har jag fått i vägbyte på Newbobs och 2 ggr på Mineshaft 2 i vägbytet med skylten ute på vägen.....men var minst 8-9 månader sen de hände......ända jag ändrat sen dess är att köra med Richardburns_SSE istället för orginalet
skylten vid vägbytet är ju en känd bugg =) kör på skylten och man får en framrate på ca 0,000001 typ *S*
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Kenneth Nyström wrote:
Roger Hillström wrote:Har jag fått i vägbyte på Newbobs och 2 ggr på Mineshaft 2 i vägbytet med skylten ute på vägen.....men var minst 8-9 månader sen de hände......ända jag ändrat sen dess är att köra med Richardburns_SSE istället för orginalet
skylten vid vägbytet är ju en känd bugg =) kör på skylten och man får en framrate på ca 0,000001 typ *S*
För mej hände det när jjag kom in för fort där o kom långt ut i svängen.....då blev de precis som du skriver......har kört på den några grr men då har det inte hänt något för mej....e livrädd varje gång jag passerar de vägbytet
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.......

Post by Kenneth Nyström »

det är den röda "pil" skylten rakt fram i vägbytet som är skurken... och det är bara när den går åt fel håll det är problem

jag kryper igenom har varit på den några ggr men aldrig på nått viktigt rally.... grabben hittade på den i nån serie har jag för mig. drygt som fan då det enda man kan göra är att stänga av spelet
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Post Reply