Göra eget skin till volvo 242

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Jacob Sohlborg
Posts: 16
Joined: 2009 Sep 23 8:07 pm

Göra eget skin till volvo 242

Post by Jacob Sohlborg »

Hej..

Jag är bekant med både RBR och photoshop har jag tillräckligt med kunskaper för att endast göra skins med, men till Volvon är de lite svårare tycker jag.
Dels för att de är på engelska alla dom steg man ska göra är skrivna på.
Jag försökte sätta mig in i det med förstod inte alls..

:!: (Vill poängtera att jag är tillräckligt kunnig för att göra
external.dds och external_scrape filerna själv utan problem)

Så jag skulle behöva lite hjälp. Dels med att göra en egen framrutestreamer/border eller dekal.. you name it.

I templatsen så står det något om att dekalerna ska se "bättre ut" om man gjorde på något speciellt sätt än att lägga dom i lager som bilens grundfärg, vad menas då och hur får jag dekalerna att se "bättre ut"?

Namn och flaggor lyckades jag iaf ta bort och få det att se bra ut. Även tona rutorna också, så dom kanske jag kan klistra dit igen "med egna hjärnceller" hehe..

Och om jag vill sätta en eller flera dekaler på bakrutan, hur gör jag då?

Hur gör jag för att tona baklysena svarta, de som är vitt, eller rött, eller alltihopa? :roll:
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Nu minns jag inte exakt alla detaljer hur jag la upp det men börja med att titta igenom alla lager som finns i filerna för att se vad som ligger på vilket lager. Bara tänd och släck dem och titta på vad som döljs eller visas i bilden. Kom även ihåg att lagren ligger indelade i under-mappar som du kan öppna för att se fler lager. Det tror jag kan vara till stor hjälp
Post Reply