Var gör du dina setups

Hur ställer man in bilen
Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Var gör du dina setups

Post by Anders Alm »

Undrade bara om ni gör era setups i tex Quicktime eller tex i
skakedown läget :P
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag kör shakedown-läget. Tycker det fungerar enkelt. med att avbryta sträckan och pilla med setupen och sedan testa snabbt igen.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Erik Persson wrote:Jag kör shakedown-läget. Tycker det fungerar enkelt. med att avbryta sträckan och pilla med setupen och sedan testa snabbt igen.
brukar det inte bli fel med vissa hjulvinklar ibland i shakedown läget? eller har det problemet försvunnit?
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Det problemet har jag även i "vanliga" spelläget. Framför allt camber bak vissar fel värde....

För att det ska bli rätt så måste jag ändra nån inställning (tex moment på diff)......
Hellre dö än fega
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg pleier og justere bilen under løp, synes det fungerer helt greit :D
/ / Wolden
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det finns ju en bug rörande bakre hjulvinklar. Detta oavsett läge när man ska kolla setupen. Man måste in på Front Geometry innan man går in på Rear Geametry. Annars visas helt fel värden på Rear. Men bara gå ut därifrån och sedan in på Front och sedan tillbaka till Rear så fungerar det. Men som sagt detta är en gammal bug som funnits hela tiden.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Har en fråga till er som gör er setup i skakedown läget. När jag går in o gör en setup så blir det konstigt tycker jag , jag väljer min grus setup , kör sen trycker jag på s upptäcker att det är defaultsetupen som jag håller på att ändra , inte min grus setup. Måste man välja vilken Om setup hela tiden ? Detta känns ju lite jobbigt isf
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag laddar alltid min setup i "S"-läget innan jag ändrar. Då är jag säker.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:Har en fråga till er som gör er setup i skakedown läget. När jag går in o gör en setup så blir det konstigt tycker jag , jag väljer min grus setup , kör sen trycker jag på s upptäcker att det är defaultsetupen som jag håller på att ändra , inte min grus setup. Måste man välja vilken Om setup hela tiden ? Detta känns ju lite jobbigt isf
Du går in i shakedown o väljer sträcka o bil. Sen trycker du på s. Laddar din setup och då hamnar du på samma ställe som innan o trycker på s igen. Nu kan du ändra på setupen och sen spara bara innan om du vill. Nu är det bara o gasa igen :D
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Har exakt samma problem som dig Anders.
Har suttit hela dagen och dolat med setuper, och det blir precis som du säger så jag får loada hela tiden och dubbelkolla att det är rätt setup som ändras.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Ulf Smedh wrote:Har exakt samma problem som dig Anders.
Har suttit hela dagen och dolat med setuper, och det blir precis som du säger så jag får loada hela tiden och dubbelkolla att det är rätt setup som ändras.
Ulf vi får nog göra som Hasse tipsar oss om :wink:
Tackar Hasse :P
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Ulf Smedh
Posts: 34
Joined: 2009 Feb 24 4:15 pm

Post by Ulf Smedh »

Japp, är ju så jag gjort, loadat hela tiden, men tyckte det var lite osmidigt. :)
Men efter ett tag går det på ren vana så det är väl inget jätteproblem egentligen..

Har större problem med att få till själva setupen så den blir körduglig :P
Post Reply