Page 2 of 5

Posted: 2010 Feb 18 6:27 pm
by Erik Brodin
Låg 3 i klassen och 15 totalt med GrN bilen tills spelet crashade. Starta om fick man inte heller då det inte stog "Didn´t start to SS" så nu får man ladda om till RBR Serie tävlingen i helgen...

Posted: 2010 Feb 18 8:22 pm
by Tomas Nordins
Körde rakt av på säkerhet, ligger just nu 2:a, 6 sek efter Antti Kalhola, får se hur det står sig när Hirvelä har åkt, har en s2000 (Mateusz Lisowski)bil 10 sek bakom mig imponerade ! Tappade för mycket på gruset med snow däck.

Lycka till nu allihopa !

Posted: 2010 Feb 18 8:31 pm
by Fredrik Wengberg
Har nu tagit mig igenom första rundan och det gick utan större misstag föutom ett hårt besök i en snövall tidigt i rallyt som gjorde att jag fick en fram och bakvagn som inte var som den skulle,bilen var mycket svår att hålla på vägen efter det och jag hann tyvärr inte att reparera allt förräns på sista servicen innan uppehållet.Jag hade även liksom Nordins väldigt svårt på gruset med snödäck så på sista sträckan inför vilan så hade jag en snurrning.

Ligger just nu på en 7:e plats i WRC men det roliga är att vi är 3 svenskar topp 10. Jag på 7:e, Lindbladh på 6:e och Nordins på 2:a.
Ser fram emot etapp 2 och hoppas att jag lyckas ta kärran i mål, är nog bättre att backa av lite i fart än att riskera att åka av.Verkar vara många som redan haft mycket problem.

Posted: 2010 Feb 18 10:23 pm
by Johan Gustavsson
Träd är uppenbarligen inget bra för bilar :O

Posted: 2010 Feb 18 10:27 pm
by Ulf Carlsson
Fredrik Wengberg wrote:Har nu tagit mig igenom första rundan och det gick utan större misstag föutom ett hårt besök i en snövall tidigt i rallyt som gjorde att jag fick en fram och bakvagn som inte var som den skulle,bilen var mycket svår att hålla på vägen efter det och jag hann tyvärr inte att reparera allt förräns på sista servicen innan uppehållet.Jag hade även liksom Nordins väldigt svårt på gruset med snödäck så på sista sträckan inför vilan så hade jag en snurrning.

Ligger just nu på en 7:e plats i WRC men det roliga är att vi är 3 svenskar topp 10. Jag på 7:e, Lindbladh på 6:e och Nordins på 2:a.
Ser fram emot etapp 2 och hoppas att jag lyckas ta kärran i mål, är nog bättre att backa av lite i fart än att riskera att åka av.Verkar vara många som redan haft mycket problem.
Bra kört Grabbar

Posted: 2010 Feb 19 10:13 am
by Ulf Carlsson
Är det fler som har problem med topplockspackningen på Lancer Evo6 A8, Jag fick problem med det redan efter 1/2 ss efter varje service.

Posted: 2010 Feb 19 10:43 am
by Leif Backlund
Det blev en fiaskoartad start för mig med, första ss:en gick helt åt skogen, både bokstavligt och bildligt, sen kom jag inte i ett rätt bra flyt fram till ss5. Då började skärmen blinka, har aldrig hänt förut, tappade fokus och körde av och började volta ut i skogen och sen var det över. Kommer vara sådär 20-30 minuter efter ledningen när det startar andra dagen, men då är det bara målgång som gäller.

Posted: 2010 Feb 19 11:24 am
by Tom Östertun
Ulf Carlsson wrote:Är det fler som har problem med topplockspackningen på Lancer Evo6 A8, Jag fick problem med det redan efter 1/2 ss efter varje service.
Topplockspackningen har jag aldrig haft problem med på den bilen. Däremot, om man råkar nysa under färd så går bromsar, diffar samt växellådan sönder... :?

Posted: 2010 Feb 19 11:32 am
by Ulf Carlsson
Tom Östertun wrote:
Ulf Carlsson wrote:Är det fler som har problem med topplockspackningen på Lancer Evo6 A8, Jag fick problem med det redan efter 1/2 ss efter varje service.
Topplockspackningen har jag aldrig haft problem med på den bilen. Däremot, om man råkar nysa under färd så går bromsar, diffar samt växellådan sönder... :?
bromsar, diffar samt växellådan har jag inte några problem med, men packningen spökar hela tiden, men har bara märkt det på snö ss,

Posted: 2010 Feb 19 11:51 am
by Hasse Onkamo
Kom till ss 3 sen ville Fiestan krama ett träd o sen va den tävlingen slut. :x

-...

Posted: 2010 Feb 19 12:03 pm
by Kenneth Nyström
hade räckt med rallyschool som första SS andra gången gick ju det knappt att gasa! snurrade o losade 7-8 sek

blev nån mer snurr totalt då jag tyckte det var ganska halt hela vägen...


3a Nordin ca 20-30 sek efter tror jag det var

8a jag ca 1,23 sek efter (7a i wrc ca 10 sek från 4e plats)

10a Lindbladh ca 1.36 efter

27a Wengberg ca 3 min efter


hatar när det är så halt, man kikar på tiderna och tar i mer när man ser att man ligger efter sin bästa tid...och det slutar ofta i en krasch eller avåkning =)

men men det är lika för alla...

Posted: 2010 Feb 19 2:07 pm
by Håkan Björkman
jahapp.. satte i sladden till ratten sen började det röka..
jag kan inte ställa upp i denna tävling men de fanns ju reserver i n4?
Tävlingen går ju ut imorrn, ni får slåss om platsen! :cry:

Posted: 2010 Feb 19 2:22 pm
by Dennis Hernehult
Man får nog inte byta ut förare när tävlingen pågår, det skall nog sägas till en bra bit innan tävlingen.
Själv ska jag prova på snön imorrn tror jag med N14. Saken är den att jag tycker mindre om den ju mer jag kör. Men det kommer nog gå bra!

Posted: 2010 Feb 19 5:06 pm
by Robin Hallman
ingen bra inledning av mig, kom imål på ss2 och det gick kanske i 20km/h och nudda snövallen och sögs tvärt ut in i ett träd :roll:

Posted: 2010 Feb 19 6:22 pm
by Tommie Lindberg
Precis som Dennis säger så är stoppdatum för att byta förare en vecka innan tävling, så tyvärr får vi klara oss med fyra förare i N4. Inget att göra åt.

Körde precis själv och hade lite problem med tempot. En finne som åkte sjukt fort i början, men han plantera bilen bland träden efter 6-7 sträckor :twisted:
Ligger iaf 3:a med hela 37 sekunder upp till ledning, och 15 till tvåan. Får se om det kommer några fler fortåkare ikväll/imorgon..

Micke låg sexa tror ja, bara 5-6 sekunder efter mig :smt023
Blir en hård andra dag, ska försöka få upp lite bättre tempo så kanske man kan plocka någon placering iaf :)