Page 2 of 2

Posted: 2010 Mar 18 6:46 pm
by Dennis Hernehult
Jag tycker att ett rally ska vara 2 legs och vardera 6-8 sträckor. Behöver inte vara lika många ss på båda legen. tex 8ss färsta och 6 andra osv.

Realistic är viktigt tycker jag. Reduced kan man fronta ett träd i hög fart och köra vidare ändå samt att på snö så kan man gena väldigt mycket och inte skada bilen någe märkvärdigt.

Inga namn på sträckorna.

Tycker att informationen om rallyna ska vara så man vet underlaget. "snö,grus,asfalt,czeckiska & snowfrance" så vet man vilka setuper man behöver för rallyt samt kanske lite väder rapporter.

En säsong runt ett halvår, kanske 6-8 tävlingar

5 klasser WRC,2000,N4,1600,volvo

Tävling Fredag till måndag

Det var mina tankar!!!!

Posted: 2010 Mar 18 8:23 pm
by Daniel Wolden
Dennis Hernehult wrote:Jag tycker att ett rally ska vara 2 legs och vardera 6-8 sträckor. Behöver inte vara lika många ss på båda legen. tex 8ss färsta och 6 andra osv.

Realistic är viktigt tycker jag. Reduced kan man fronta ett träd i hög fart och köra vidare ändå samt att på snö så kan man gena väldigt mycket och inte skada bilen någe märkvärdigt.

Inga namn på sträckorna.

Tycker att informationen om rallyna ska vara så man vet underlaget. "snö,grus,asfalt,czeckiska & snowfrance" så vet man vilka setuper man behöver för rallyt samt kanske lite väder rapporter.

En säsong runt ett halvår, kanske 6-8 tävlingar

5 klasser WRC,2000,N4,1600,volvo

Tävling Fredag till måndag

Det var mina tankar!!!!
S1600 og A7 sammen og N3 og Volvo sammen :D :?:

Posted: 2010 Mar 18 9:33 pm
by Erik Brodin
Trimmat 4WD: WRC
Nationell Special 4WD: S2000
Grupp N: N4
Super 2WD: S1600
2WD Challenge: A6,N3 och GrH

Posted: 2010 Mar 18 9:46 pm
by Daniel Wolden
Erik Brodin wrote:Trimmat 4WD: WRC
Nationell Special 4WD: S2000
Grupp N: N4
Super 2WD: S1600
2WD Challenge: A6,N3 och GrH
Synes dette høres bra ut, men jeg vil ha med A7 så:

Trimmat 4WD: WRC
Nationell Special 4WD: S2000
Grupp N: N4
Super 2WD: S1600 og A7
2WD Challenge: A6,N3 og GrH

Posted: 2010 Mar 18 10:20 pm
by Hasse Onkamo
Daniel Wolden wrote:
Erik Brodin wrote:Trimmat 4WD: WRC
Nationell Special 4WD: S2000
Grupp N: N4
Super 2WD: S1600
2WD Challenge: A6,N3 och GrH
Synes dette høres bra ut, men jeg vil ha med A7 så:

Trimmat 4WD: WRC
Nationell Special 4WD: S2000
Grupp N: N4
Super 2WD: S1600 og A7
2WD Challenge: A6,N3 og GrH
Går inte ha N3 o Volvo i samma. Vissa ss kanske men i längden har Volvon inte en chans. A7 tror ja inte heller så mycket på. Har erfarenhet av att ni blir max 5 och det är för lite. Sen när det har gått några tävlingar så är ni kanske 3 st kvar.

Posted: 2010 May 03 8:29 pm
by Daniel Wolden
Håper i hvertfall at N3 klassen blir med :D !!

Posted: 2010 May 03 8:41 pm
by Andreas Karlsson
hur är det med N3 och A6 i samma klass?
nån som testat hur mycket det skiljer sig i tider mellan Kalina R2 och Fiesta N3?

annars ser jag väl gärna att vi som vanligt kör WRC, A8, Grupp H och N3(/A6?), S2000 och N4

varför krångla till det menar jag?

60% kommer ju ändå köra WRC (Focus 06 och C4 08)
25% kör N4 eller S2000 och resten kör volvo eller fiesta

kanske kan tyckas vara lite syniskt men det är ju faktiskt så det sett ut sedan 2007 med mindre variationer.

eller så gör vi det enkelt och återgår till 2007 (eller tom 2006?) års regler, då var det minst gnäll (och iofs färre förare också)

oavsett vilket så KOMMER det gnällas.
så vem som än driver serien hoppas jag han (hon) har lite skinn på näsan och vågar sätta ner foten vad gäller reglerna.
annars blir det aldrig nån serie om vi skall köra polsk riksdag där alla bara tjatar i mun på varandra och alla blir ovänner.

JAG tror personligen att det stora problemet är att vi har krånglat till reglerna för mycket.

jag stödjer den som driver serien oavsett vem det blir och hur reglerna blir.
körs det bara S1600 så får jag väl lära mig köra det, annars kan jag ju bara köra nåt annat och skita i serien.

så, hoppas jag trampar folk på tårna nu så det blir lite diskussion och påhopp ;) :roll: