SM/NM serien del 3. Västrallyt.

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

SM/NM serien del 3. Västrallyt.

Post by Andreas Karlsson »

så var det återigen dags för en deltävling i SM/NM serien, serien som slår samman verklighetens SM och NM deltävlingar + några mindre svenska och norska tävlingar till en stor serie.

nu är det dags för den andra riktigt stora tävlingen och seriens 3e tävling som går i skogarna kring Trollhättan.
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... setlng=eng

tävlingen består av 11 sträckor fördelat på 2 etapper som körs som de gjorde i verkligheten med SS 1-4 på fredag-lördag och SS 5-11 på söndag-måndag.
de virtuella sträckorna kommer från england, japan och 1 sträcka från australien (för att få någorlunda liknande längder och karaktär på vägarna).

denna tävlingen kommer ni tyvärr inte få välja däck själva, men jag tror inte det behövs eftersom alla sträckor ändå är torrt grus.
skadenivån har vi valt att reducera till reduced, främst pga antalet ss andra etappen och dels pga det klena deltagarantalet i de tidigare tävlingarna.

som vanligt är det alla bilar som är tillåtna och de delas in i 4 klasser. nämligen trimmat och otrimmat 2 resp 4WD.
reglerna finns i regeltråden som strax dyker upp.

hoppas många dyker upp och väl mött i skogen (iaf den virtuella).
break a leg.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Leg 1 gjennomført, det gikk ikke videre bra. Starter med å slå i en stein på SS1 og får ytterligere problemer med bilen derfra... Men jeg er 2 sekunder foran Andreas til leg 2, så jeg er iallfall på rett spor :wink:
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja.. jag gjorde inga misstag alls men kör med ytterst god marginal eftersom jag varit borta ett tag.
kommer låta tiderna komma med tiden så att säga.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Jag hittar inte Västrallyt. i serverlisten,?? Har gått igenom minst 10g men det fins inte,
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Ett tips Ulf ...logga in på czechsidan, klicka på Andreas´ länk ovan och add bookmark. Förmodligen ä:et som ställer till det .....
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Funkar inte, ser inte rallyt i listan i alla fall.????
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det bara jag som inte hittar Rallyt ??
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Ulf Carlsson wrote:Funkar inte, ser inte rallyt i listan i alla fall.????
kolla längst upp på turneringslistan....där finns en ruta med texten "Only tournaments not protected with password" .... ta bort bocken där om det finns en..
Hellre dö än fega
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

hmmm, det gick tydligen bara att köra etapp 1 igår :? , jag trode att man hade idag också på sig. Jag får kolla nogranare hädanefter....
Hellre dö än fega
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Micael Eriksson wrote:
Ulf Carlsson wrote:Funkar inte, ser inte rallyt i listan i alla fall.????
kolla längst upp på turneringslistan....där finns en ruta med texten "Only tournaments not protected with password" .... ta bort bocken där om det finns en..
Har inte den ibockad. Jag hittar Rallyt på alla ställen utom när jag ska gå in o köra,??
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Micael Eriksson wrote:hmmm, det gick tydligen bara att köra etapp 1 igår :? , jag trode att man hade idag också på sig. Jag får kolla nogranare hädanefter....
Det ska man ha.

Leg Stage Date from Date to
1 1 - 4 10.9.2010 0:01 11.9.2010 0:00
2 5 - 11 12.9.2010 0:01 13.9.2010 23:59
The speed was ok but the corner was to tight.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Micael Eriksson wrote:hmmm, det gick tydligen bara att köra etapp 1 igår :? , jag trode att man hade idag också på sig. Jag får kolla nogranare hädanefter....
andreas har gjort fel... skriver man att 1a etappen slutar 0.00 11/9 då slutade den i natt som var, inte natt som det var tänkt *S*
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Åh faen, det var så det låg till....
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Då bör inte den tävlingen räknas .??
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg så heller ikke dette da jeg kikket på løpet da det ble laget :? Vi skal finne en løsning på dette, om vi lager et annet løp eller hvordan vi gjør det vet jeg ikke enda... Men kommer tilbake til det :)
"I love it when a plan comes together"
Post Reply