Page 1 of 2

Rally Japan 16/9-21/9

Posted: 2010 Sep 11 11:47 am
by Tommie Lindberg
Deltävling 10 i WCN 2010.

Omfattar 26 st specialsträckor fördelat på 2 etapper.

Etapp 1: Tors 16/9 till Lör 18/9
Etapp 2: Sön 19/9 till Tis 21/9

Sträckor från Japan och England kommer användas.

Superrally kommer tillämpas endast vid etappmålet, dvs bryter du tex SS 2 på etapp 1, får du inte starta om förräns på SS 1 på etapp 2.

Geningskontroller kan komma att utföras på slumpmässigt utvalda förare, alla repriser måste sparas en vecka efter avslutat rally!

Nominerade förare finner ni här

Posted: 2010 Sep 12 12:20 pm
by Tommie Lindberg

Posted: 2010 Sep 15 4:41 pm
by Tommie Lindberg
Lite drygt 6 timmar kvar till start :D Laddade??
Själv hoppas jag mycket på denna tävling, brukar gå bra i Japan.

Posted: 2010 Sep 15 9:41 pm
by Ulf Carlsson
Tommie Lindberg wrote:Lite drygt 6 timmar kvar till start :D Laddade??
Själv hoppas jag mycket på denna tävling, brukar gå bra i Japan.
Hatar japan, :evil: :evil: :lol: :lol:

Posted: 2010 Sep 15 10:41 pm
by Fredrik Wengberg
Ulf Carlsson wrote:
Tommie Lindberg wrote:Lite drygt 6 timmar kvar till start :D Laddade??
Själv hoppas jag mycket på denna tävling, brukar gå bra i Japan.
Hatar japan, :evil: :evil: :lol: :lol:
Kan inte göra annat än att hålla med dig Ulf, men men, det är väl bara att försöka att ta sig runt.Måste ta mig i mål denna gång.

Posted: 2010 Sep 16 5:42 am
by Ulf Carlsson
Fredrik Wengberg wrote:
Ulf Carlsson wrote:
Tommie Lindberg wrote:Lite drygt 6 timmar kvar till start :D Laddade??
Själv hoppas jag mycket på denna tävling, brukar gå bra i Japan.
Hatar japan, :evil: :evil: :lol: :lol:
Kan inte göra annat än att hålla med dig Ulf, men men, det är väl bara att försöka att ta sig runt.Måste ta mig i mål denna gång.
Samma här, har inte för bra statistik på dessa Rally :oops: :oops: :lol: :lol:

Posted: 2010 Sep 17 2:20 pm
by Ulf Carlsson
Tog slut på ss 6, Hoppas någon vill ta över min bil till nästa rally, Får det inte als att funka i denna serien,

Posted: 2010 Sep 17 3:04 pm
by Fredrik Wengberg
Har tagit mig runt första etappen utan några större missar. Nån liten avåkning men inget allvarligt.Har tagit det lugnt så jag ligger hästlängder efter fortåkarna.Ligger just nu 7:a men hela 2,56 efter Marek Sepp som leder rallyt.Fattar inte hur i helvete han kan åka så fort, jag tycker att jag åkt på ganska bra men dock inte tagit några större risker.

Jaja, vi får ser hur det går andra etappen, känner att jag vill fortsätta på den inslagna vägen och ta mig i mål, istället för att öka och riskera att åka av istället.

Lycka till, till er andra.

...

Posted: 2010 Sep 17 11:01 pm
by Kenneth Nyström
ja vad säger man =) gick hyffsat trots lite rattrostig... nån rull och snurr men låg ca 20 sek före Fredrik inför SS12...

tog det lungt med trasig bil och kommer i mål men sååååå står det DNF.... man blir så glad....

frustrerande då man kört i 41 min och får bryta på sånt skit!

Re: ...

Posted: 2010 Sep 18 4:18 pm
by Tommie Lindberg
Kenneth Nyström wrote:ja vad säger man =) gick hyffsat trots lite rattrostig... nån rull och snurr men låg ca 20 sek före Fredrik inför SS12...

tog det lungt med trasig bil och kommer i mål men sååååå står det DNF.... man blir så glad....

frustrerande då man kört i 41 min och får bryta på sånt skit!
Sparades det någon repris? Tror någon fått omstart förut pga av detta problem när man kunnat uppvisa repris. Alternativt att strafftiden tas bort manuellt efter rallyt. Om du har, ladda upp reprisen på pluginet, och skriv i forumet på wcn's hemsida och förklara vad som hänt.

Posted: 2010 Sep 19 9:34 am
by Anders Svärd
På SS4 var det slut. Då hängde sig datorjäveln :/
Får försöka att göra det bästa av leg 2.

Posted: 2010 Sep 19 6:22 pm
by Fredrik Wengberg
Missbedömde inbromsningen i en h3:a på ss15 så det understyrde och jag satte vä fram i ett träd och därmed slutåkt tyvärr.Motorn tvärdog.Hade förstått om styrningen blivit pajj ordentligt eller drivaxeln gått söner, MEN att motorn skall tvärdö???. Tråkigt.

Posted: 2010 Sep 19 7:01 pm
by Tommie Lindberg
Körde klart lite tidigare idag, gick helt ok. En avåkning som kostade 20-talet sek, annars flöt de på väldigt bra. Leder just nu, men de e många kvar som ska köra.
En sak jag reagerade lite på när jag nu kollar splittider att många verkar åka på intermediatedäck på de japanska sträckorna även när de e torrt. Nån som har någon vettig förklaring på de? Nog för att de blir halkigt på slutet, men motverkar inter-däck det?

PS: Polacken som ledde stort efter första dagen åkte av och bröt på SS19 eller nått sånt, bara så ni vet Micael och Roger :wink:

Posted: 2010 Sep 19 8:34 pm
by Tommie Lindberg
Just ja. Sosnova, sista sträckan på grusdäck = sjukt halt!! Känn er lite för i de första svängarna, annars sitter ni i räcket :wink:

Posted: 2010 Sep 19 8:58 pm
by Roger Hillström
Jag har testat lite o tycker de spinner lite mindre med intermediatedäck på just japan......sen åker ju ni fortare än jag iallafall....men e iallafall känslan jag fått.....såg att Micael körde med intermediatedäck i nån testtävling så jag blev lite sugen på att testa om jag märkte nån skillnad