Installera bil

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Installera bil

Post by Micael Eriksson »

Lite hjälp plz :oops:

Jag får inte igång Fiesta S2000 MK4:an

Jag har väll insallerat 20-30 bilar och aldrig haft problem, men nu...

Jag kan köra den offline (qvick race) och i shakedown via plugginet men inte online...VAD HAR JAG MISSAT!!!

Har kollat 7-8 gånger att fysiken och cars.ini matchar (ersatt samma bil) och till och med provat på tre olika bilar...

Fattar ingenting, tacksam för hjälp
Hellre dö än fega
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

fel physics du laddat hem...ladda hem nya på downloadsectionen o prova...antagligen har du en gammal som inte funkar online
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Installera bil

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:Lite hjälp plz :oops:

Jag får inte igång Fiesta S2000 MK4:an

Jag har väll insallerat 20-30 bilar och aldrig haft problem, men nu...

Jag kan köra den offline (qvick race) och i shakedown via plugginet men inte online...VAD HAR JAG MISSAT!!!

Har kollat 7-8 gånger att fysiken och cars.ini matchar (ersatt samma bil) och till och med provat på tre olika bilar...

Fattar ingenting, tacksam för hjälp
Testa en annan car.ini mapp. När jag ändrar original car.ini, då strular det. Men tar jag en annan och ändrar den då kan jag köra på som vanligt och ändra som jag vill.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

hasse, bilen funkar väl som jag förstått...men den kommer inte upp i listan online? isåfall är det ju fel på physics inte är godkänd...ska inte säga säkert men
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Hasse: Jag har provat flera ini filer, den jag alltid har och från wrc cittran med flera. Det enda jag inte provat när det gäller .ini är att göra en från .txt helt själv... men det har ju alltid funkat förut att bara klistra in i en gammal...

Marcus: Jag har testat både den som är på detta forum och den som är på Cz download....

Frans Harrén-Söderbäck: Kan du höra av dig och säga vad du hade för lösning på ditt prob, jag installerade swiften utan problem men såg att du kommit igång så jag hörde aldrig av mig...och som straff har jag fått samma prob själv nu... :evil: :D

Och givet vis tas alla andra tips emot med tacksamhet från alla som har nån ide om vad det kan va jag gör fel....för nåt är det...
Hellre dö än fega
Frans Harrén-Söderbäck
Posts: 44
Joined: 2010 Dec 17 7:17 pm

Post by Frans Harrén-Söderbäck »

Jag tog bort hela swiften och ersatte så jag bara tog clion så 1 bil itaget... :D Inte svårare än så
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tror Micael har instalation med flera nya bilar i samma. Då är det helt andra sätt när man instalerar,Jag testade att lägga in S2000 bilen i går o det funkade kanon, tog den från cz sidan.
Post Reply