Tips & Råd om GrN

Hur ställer man in bilen
Post Reply
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Tips & Råd om GrN

Post by Dennis Hernehult »

Jag tänkte ge lite tips & råd på hur jag kör en Grupp N Bil på grus i Richardburns Rally!

Det är många som har frågat mig nu så jag skriver lite kortfattat om Grupp N. Jag kan börja med att berätta att jag har kört GrN väldigt mycket och vann svenska mästerskapet med min N11 förra säsongen *skryt*!


Så som jag ser det så ska det inte sladdas och inte få hjulspinn. Om man kör så att bilen driver hela tiden då känar man ju tid. Sladd förekommer alltid men så lite som möjligt.
Sen med min körstil så är det mindre risk att köra av.
Det känns som det går sakta ibland att bara köra med driv men tiderna säger annat ;)!

Om man kan banan man ska köra utantill och kör med driv så är det mindre risk att köra av också!

Jag kör alltid med driv i däcken. Jag har lagt en nerladdnings länk här nedan där det är 3st repriser och en setup i en rarfil.
Repriserna visar hur jag kör på Sheepheard shield och spirkakim & setupen som jag kör med finns i nerladdnings länken!

http://www.speedyshare.com/766771159.html

Repriser:
1Dennis-sladdigt [Denna repris så kör jag lite sladdigt på shepheard shield]
1Dennis-nollsladd [Denna repris visar att det går fort och säkert]
1Dennis-Spirkakim [Världsrekordet ligger på 4.40 och jag körde nu 4.42]

Setupen:
Setupen på min n12 har 175 i däcktryck runtom och har lite hårdare fjädring och bromsar som inte tar så mycket resten är nästan orginal

Repriserna körde jag nyss enkom till denna guide
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Post Reply