Bobs Track Builder

Nya eller gamla sträckor / texturer
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Bobs Track Builder

Post by Erik Persson »

Som flera redan känner till är ett program under utveckling för att man ska kunna göra egna banor till bland annat RBR.

Några av her har säkert redan testat programmet som finns i en demoversion som fungerar i 14 dagar.
BTB:s hemsida

Än så länge kan man inte skapa så mycket mer än vägen och dess närhet. Programmet är långt ifrån klart så det har många begränsningar ännu. Man kan inte placera ut träd eller andra objekt. Inte heller skapa ett mål på sträckan.
Men det finns en del coola funktioner som att man kan importera data från GPS eller Google Earth som grund till sin sträcka.

För att visa vad resultatet kan bli kan ni kolla på denna film:
Högerklicka och "Spara mål som..."

Här har jag gjort en instruktionsvideo för hur man gör en enkel bana till RBR:
Högerklicka igen och "Spara mål som..."

Vill ni att jag gör fler instruktionsvideor till BTB? I så fall skriv en rad om vad ni vill se...
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

fina videos
Hompe
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Jag måste ha gjort något fel för när jag ska läggga in banan på spelet så står det inget dit man ska flytta det :x vet inte vad jag har gjort fär fel
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ma måste peka ut sökvägen till mappen där spelet är installerat.

Dessutom måste man ha lite filer liggandes i spelmappen. Men det kanske redan är fixat?
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

kan man inte skicka banor?så du kan kanske skicka någon till mig :D .för mina blir så konstiga.även fast jag har sett filmen hur man gör så blir det inge bra....
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag ska försöka ge mig på ett par projekt jag har liggandes först. Så ska jag dela med mig lite sedan :)
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

Erik Persson wrote:Jag ska försöka ge mig på ett par projekt jag har liggandes först. Så ska jag dela med mig lite sedan :)
Låter skitkul :P
Hompe
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

BRA :D :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag har nu skapat en bana som ALLA kan testa oavsett om man har BobsTrackBuilder eller inte.

Det är lite flyttande av filer och så, men det klarar nog de flesta av skulle jag tro.

Läs igenom HELA den här instruktionen innan ni sätter igång. Den ligger även med i filen nedan.

Och här kommer sträckan:
Högerklicka och "Spara mål som..."

Ha det så kul... 8)
Fredrik Levstad
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 02 8:17 am

Post by Fredrik Levstad »

kool bana tyckte att den var lite fränare åt andra hållet kändes som om det var lite mera indianöverfall gamställen då svinkul att någon försöker förnya spelet tummen upp ERIK
RALLI Full Gas i Potatisåkern barra
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

roligt sträcka :) skulle man inte kunde göra typ en rallycross bana så man åker runt runt istället för att vända när vägen tar slut :?: :?:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vafan de e rally vi håller på med :)
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

ja men så man kan köra runt runt :D fast rally är roligare...
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

nice sträcka!!! :)
den tackar vi för ^^
sumering av den.
på det fösta snabba pariet gick det ganska bra, förutom kombinatisionen, höger 3- över krön. 20. vänster 1. 30 höger 2.där lyckades jag dom 10 första gångerna rulla :roll:

sen inne pådet smala krokiga hoppade det och for som jag vet inte vad (: , men uppför backen, dit tog det ochså stop ett antal ggr, gick inte å köra så fort över krönet som jag ville :D, det var även svårt efter, många ettor och tvåor , med STORA diken i ytter, en killer, (iallafall för mig) :lol:

återigen ut på snabbväg, kom till en vänster 3 (-)?`över krön, med dike i ytter. Fullt!! på 4.an , ja, behöver jag ens säga hur det gick :roll:

som som sagt, väldigt rolig sträcka, slutet var helt klart "skönast" att köra, finneväg :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu har jag gjort en ny sträcka som ni får testa. Lite enklare utan vägbyten och så, men hela 12km lång och av finlandskaraktär.

Installationen går till på samma sätt som förra gången. Alltså lite flyttande av filer.

Läs igenom HELA instruktionen innan ni sätter igång.

Ladda hem sträckan här:
Högerklicka och "Spara mål som..."

Och för att svara på de vanligaste frågorna redan här:
Det finns inga noter
Det finns inget mål så det blir ingen tid
Det går inte att kolla på repriser
Det går inte att använda Call For Help så kör försiktigt. Enda sättet att komma tillbaka på banan är att trycka Escape och ta Restart.
Post Reply