Bobs Track Builder

Nya eller gamla sträckor / texturer
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

Erik det var en mycket rolig ock varierande sträcka! :)
Jag håller också på att testa lite med BobsTrackBuilder ock har fått till själva vägen skapligt, finns ju mer att fixa med för att få det "riktigt" bra, men är det någon som har koll på hur man går vidare för att få till omgivning start/mål o.s.v o.s.v är ju inte så kul att köra omkring i det blå i längden :?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det är bara att vänta på att programmet ska bli klart. Det är bara en testversion än så länge. Men det verkar riktigt lovande.
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

kul sträcka fast riktigt svår tycker jag, blir kul sen när det riktiga Bobs kommer, då kanske det finns nån som kan göra lite riktiga sträckor (sprintar backtävlingar osv) :D
//Mackan
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Jag vet att RBR är ett rallyspel, men skulle man inte med detta program kunna göra banor också tex Nürburgring Nordschleife???
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Alltså för er som vill köra andra banor ta en titt på rFactor. Till det spelet finns väldigt mycket moddar då spelet är byggt för precis just moddning.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

En liten instruktionsvideo till angående profilen på vägen samt material.

Högerklicka och "Spara mål som..."
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ikväll blev det även en andra instruktionsvideo. Denna gång rör det sig om vägbyten och hur man gör dom.

Högerklicka och "Spara mål som..."
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

hmmmm, det här är som att vifta med en godispåse framför ungarna, och sen inte ge dom den.... :twisted: :twisted:

Kanske lika bra att ta bort den här tråden så man sliper bli frestad :lol: :lol:
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är det nån som fortfarande håller på med BTB här?
isåfall har jag förslag på en väg som skulle vara riktigt kul att ha i rbr..
lär nog aldrig bli rallysträcka irl men om det skulle ske hade den varit given i vilket svenskt asfalt rally som helst.

vägen är brudfjällsvägen mellan Håverud och Dals Långed i dalsland, den är känd som sveriges krokigaste väg, utsedd till sveriges roligaste väg av motorjournalen mm.
kort sagt, 12km kurvor på en smal asfalterad väg (för 15 år sedan var det fortfarande en grusväg)

film får ni här:


sök bara på brudfjällsvägen så finns det fler filmer att se, annars kan ni ju ta en tripp till dalsland och köra den själva ;)

som sagt, hade varit en riktigt frän rallysträcka i rbr :P
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Den vägen åkte jag ifjol när vi var ute o kollade Midnattsolsrallyt! :D Va nån trafikolycka på 45:an så vi svängde av lite på chans. Helt makalöst frän väg, vi åkte den dock åt andra hållet (norrut).
Post Reply