Bilden fryser till o jag hamnar på skrivbordet

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Bilden fryser till o jag hamnar på skrivbordet

Post by Anders Alm »

Hej Tror detta har varit uppe tidigare men jag hittar det inte nu
Alltså 2 gånger har detta hänt ,första gången krachade jag i ett träd sen direkt försvann bilden o nu i en tävling Christer har gjort (som jag låg i ledning i ) hände det igen på en raksträcka man hörde Erik stammade till
bilden frös till sen var jag på skrivbordet.... :cry:

Lite tips vore inte fel Grafikkort :?: Läste om r.ddl ( kom inte ihåg namnet riktigt) kan det hjälpa :?: Har också startat spelet från två olika lägen alltså ett kvar...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

Ett tips från mig är att kolla kylningen för precis på samma sätt blev det för mig innan jag uppgradera till ett kraftigare grafikkort det klarade inte kyla tillräkligt (fick strippa av burken ock lägga isklamp i botten) men med det nya kortet har jag mellan 14-16C konstant ock har inte haft några "frysningar" sedan dess.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Hade nåt liknande fel tidigare. Testa och vrid ner ljud acc. nåt eller nåra snäpp.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Per Andersson wrote:Ett tips från mig är att kolla kylningen för precis på samma sätt blev det för mig innan jag uppgradera till ett kraftigare grafikkort det klarade inte kyla tillräkligt (fick strippa av burken ock lägga isklamp i botten) men med det nya kortet har jag mellan 14-16C konstant ock har inte haft några "frysningar" sedan dess.
Okey Kollade tempen o den visar 62 C efter bara 10 min.

Clarence// Vad menar du med vrid ner ljud acc :oops:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Tror Clarence menar hårdvaruacceleration för ljudet.
Du kan ställa det via DirectX Diagnostic Tool:

Start -> Kör/Run
skriv dxdiag tryck Enter, programmet startar.
Gå till fliken "Sound" och justera.

Men jag skulle kolla kylningen av CPU och grafikkort i första hand!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Per Andersson wrote:Ett tips från mig är att kolla kylningen för precis på samma sätt blev det för mig innan jag uppgradera till ett kraftigare grafikkort det klarade inte kyla tillräkligt (fick strippa av burken ock lägga isklamp i botten) men med det nya kortet har jag mellan 14-16C konstant ock har inte haft några "frysningar" sedan dess.
Tyckte inte datorn var särskilt dammig men det var den....
Graderna sjönk ca20 grader o det är ju inte helt fel....
Ska även prova att sätta dit extra kylning till grafik kortet men det finns många varianter så jag vet inte vad det blir Tips någon :?: Tack för alla förslag :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply