Nya S1600 physics

Nya bilar och gamla bilar
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Nya S1600 physics

Post by Jonas Frännfors »

Ursäkta om man låter lite irriterad men...vad fan är det för jävla tomte som har suttit och gjort (och bestämt) nya physics till S1600 och varför? Funkade inte de gamla bra nog? Detta suger...eller om det inte jag som kan göra inställningar?!

Nej nu blir det att överväga att sätta yxan i både Burns-skivan, datorn och min G25, fan vad ledsen i ögat man blir :cry:

Svara gärna, eller skriv vad du vill om detta...
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Tråkigt med alla ändringar, ser ännu mera fram emot svenska pluginet. Som vanligt vet jag inte hur man får fram färdig car och physics mapp. Nån som kan förklara eller är det nån(erik :) ) som håller på att fixa ett litet paket med nya bilarna :roll:
Christian C Johansson
Posts: 10
Joined: 2007 Jan 19 2:39 pm

Post by Christian C Johansson »

Kan inte heller begripa hur man får in nya "fysiken" det är ju en massa filer i mappen i stälet för en som på Eriks filer. annars får man väll åka polo :roll:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Peter Sandberg wrote:Tråkigt med alla ändringar, ser ännu mera fram emot svenska pluginet. Som vanligt vet jag inte hur man får fram färdig car och physics mapp. Nån som kan förklara eller är det nån(erik :) ) som håller på att fixa ett litet paket med nya bilarna :roll:
Jag har färdiga physic o car ini till den som vill ha. Skicka ett mails så skickar ja färdigt packet. - onken65@hotmail.com
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Nya S1600 physics

Post by Hasse Onkamo »

Jonas Frännfors wrote:Ursäkta om man låter lite irriterad men...vad fan är det för jävla tomte som har suttit och gjort (och bestämt) nya physics till S1600 och varför? Funkade inte de gamla bra nog? Detta suger...eller om det inte jag som kan göra inställningar?!

Nej nu blir det att överväga att sätta yxan i både Burns-skivan, datorn och min G25, fan vad ledsen i ögat man blir :cry:

Svara gärna, eller skriv vad du vill om detta...
testade nya physicen med Fiestan. Jag märkte ingen skillnad. De va bara o ladda som vanligt :D Du måste ha fel på setupen Frännfors
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Re: Nya S1600 physics

Post by Jonas Frännfors »

Hasse Onkamo wrote:
testade nya physicen med Fiestan. Jag märkte ingen skillnad. De va bara o ladda som vanligt :D Du måste ha fel på setupen Frännfors
Nej vad fan säger du Hasse, kände du ingen skillnad? Tyckte det bara spann och bilen betedde sig helmysko, sladdar utav tusan hur jag än ändrar inställningen, får se om det blir bättre dag för dag...har du nån inställning med punton eller swiften man kan få testa? :D
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Jonas , för tung högerfot kallas de ;)
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Re: Nya S1600 physics

Post by Christer Wallin »

Jonas Frännfors wrote:Ursäkta om man låter lite irriterad men...vad fan är det för jävla tomte som har suttit och gjort (och bestämt) nya physics till S1600 och varför? Funkade inte de gamla bra nog? Detta suger...eller om det inte jag som kan göra inställningar?!

Nej nu blir det att överväga att sätta yxan i både Burns-skivan, datorn och min G25, fan vad ledsen i ögat man blir :cry:

Svara gärna, eller skriv vad du vill om detta...
Inte så kul med alla ändringar,men vad jag förstår av att ha läst på pluginets forum kommer både WRC och Gr N physicsen att ändras inom en snar framtid.

För övrigt tycker jag att bilarna blir mera lättkörda med nya physicsen,mindre hjulspinn och stabilare.Har redan satt måga nya pb med Punton.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Nya S1600 physics

Post by Hasse Onkamo »

Christer Wallin wrote:
Jonas Frännfors wrote:Ursäkta om man låter lite irriterad men...vad fan är det för jävla tomte som har suttit och gjort (och bestämt) nya physics till S1600 och varför? Funkade inte de gamla bra nog? Detta suger...eller om det inte jag som kan göra inställningar?!

Nej nu blir det att överväga att sätta yxan i både Burns-skivan, datorn och min G25, fan vad ledsen i ögat man blir :cry:

Svara gärna, eller skriv vad du vill om detta...
Inte så kul med alla ändringar,men vad jag förstår av att ha läst på pluginets forum kommer både WRC och Gr N physicsen att ändras inom en snar framtid.

För övrigt tycker jag att bilarna blir mera lättkörda med nya physicsen,mindre hjulspinn och stabilare.Har redan satt måga nya pb med Punton.
Testade nya physicen nu på pluginet. De va inga problem med Punton. Men Fiestan ville inte funka och dina tävlingar Wallin funkade inte . Jag vet inte felet men ROCKY tälingen funkade. Tröttsamt med alla j---a ändringar
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Jesper Nilsson wrote:Jonas , för tung högerfot kallas de ;)
Kan så mycket väl vara, testar att byta körstil eftersom jag inte riktigt hänger med i topptider, så nu är det attack som gäller MEN...det är halt som fan fast jag åker safe... :cry:
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Christer Wallin wrote:
Inte så kul med alla ändringar,men vad jag förstår av att ha läst på pluginets forum kommer både WRC och Gr N physicsen att ändras inom en snar framtid.

För övrigt tycker jag att bilarna blir mera lättkörda med nya physicsen,mindre hjulspinn och stabilare.Har redan satt måga nya pb med Punton.
Jag fattar inte varför ändra någonting som funkar bra, kan det vara så att folk har fuskat utav tusan och det är sånt de vill ha bort?

Jag får inte alls till det men varken tider eller inställningar, hur jag än gör så sladdar det, får inte bakvagnen att sätta sig helt enkelt, flyter liksom hela tiden...
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Peter Sandberg wrote:Tråkigt med alla ändringar, ser ännu mera fram emot svenska pluginet. Som vanligt vet jag inte hur man får fram färdig car och physics mapp. Nån som kan förklara eller är det nån(erik :) ) som håller på att fixa ett litet paket med nya bilarna :roll:
Har gjort en wordfil med hur man gör med de nya physicsarna för att slippa ringa min kusin hela tiden, har du msn så kan vi fixa det över där (för du kanske kommer fråga nått mer om det) eller så kan jag maila över filen... :idea:
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

ja gissar på att de här är de slutgiltiga physicsen..hoppas iaf de!sen när alla bilar funkar så är de väl ingen fara....
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Nu fick jag Suzuki Swift S1600 att fungera på pluginet. Man kan inte ha samma physic till den som Fiesta o Punto. Polon ska jag också kolla upp och se om jag kan få den o fungera :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hittar ingen snömodd physic till Swiften :(
Post Reply