Nej, bilen är för stpr för att få plats i den och det hade ju sett lite dumt ut om jag kom springades över mållinjen med bara ratten i händerna... Dem lär ju ha undrat vid målet hur jag lyckats tappa inte bara en bumper eller en backspegel eller så, utan hela bilen Men det flöt på bra på rallyt, klarade mig från missar och då går det som bekant fortErik Persson wrote:Men använde du dig av samma tidsmaskin när du warpade dig till målet på sträckorna? Du har ju kört fort!
L-E Torph Memorial
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Nice.Magnus Petersson wrote:Nej! Såvitt jag kan se så är det fortfarande öppet och ska vara det till den 16:eBaril Ignatius wrote:Är rallyt stängt nu?
Har för mig att den skulle vara uppe till den 16:e.......
Hade strömavbrott igår och har fortsatt idag....
// Mange
"Såvitt", joo tack, hela 40cm snö på en dag......
-
- Posts: 48
- Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm
-
- Posts: 48
- Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm
Jätte märkligt! Jag åkte sträcka 3 och låg mitt på vägen när jag åker förbi en sån där rödvit barriär. Den slängs bara rakt ut i vägen framför mig och jag slår i den,åker av och behöver lyfthjälp.
Det syns jätte väl på reprisen hur den bara flyger ut. Hur kommer det sig att detta hände!?!?!?
Någon som kan fixa repris till vanlig film så kan jag visa er här? Tråkigt som fan är det iaf. Hade kommit 5:a kanske 4:a annars och nu 8:a. Känns ju lite surt....
Det syns jätte väl på reprisen hur den bara flyger ut. Hur kommer det sig att detta hände!?!?!?
Någon som kan fixa repris till vanlig film så kan jag visa er här? Tråkigt som fan är det iaf. Hade kommit 5:a kanske 4:a annars och nu 8:a. Känns ju lite surt....
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Ja har inte gett upp en Micke. Så det ska bli en spännande fortsättningMikael Wiberg wrote:Ja det blev en stor besvikelse denna tävling....Nu ä nog Isacsson för långt före för att komma ikapp i totalen ..
Så nu får man irikta sig först o främst på att ta andra platsen i serien före före Hasse å Tegnvallius å det ska bli en rolig fajt
-
- Posts: 48
- Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm
Nej Gett upp har väll inte jag heller gjort än....Hasse...Men backen kunde ju ha lutat mindre uppförHasse Onkamo wrote:Ja har inte gett upp en Micke. Så det ska bli en spännande fortsättningMikael Wiberg wrote:Ja det blev en stor besvikelse denna tävling....Nu ä nog Isacsson för långt före för att komma ikapp i totalen ..
Så nu får man irikta sig först o främst på att ta andra platsen i serien före före Hasse å Tegnvallius å det ska bli en rolig fajt
The speed was okay but the corner was to tight!
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
För mig lutade det åt alla håll Men tog mig i mål åtminståndeMikael Wiberg wrote:Nej Gett upp har väll inte jag heller gjort än....Hasse...Men backen kunde ju ha lutat mindre uppförHasse Onkamo wrote:Ja har inte gett upp en Micke. Så det ska bli en spännande fortsättningMikael Wiberg wrote:Ja det blev en stor besvikelse denna tävling....Nu ä nog Isacsson för långt före för att komma ikapp i totalen ..
Så nu får man irikta sig först o främst på att ta andra platsen i serien före före Hasse å Tegnvallius å det ska bli en rolig fajt
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Jaa, då var man klar med detta rally.
Gick ganska bra till slut.
SS1 : Måste byta mobilnummer till gsm telefonen i rallybilen.
Frugan ringde på den och började skrika i Intercommen att sänka ljudet.
Resultatet var en rejäl snurrning, tappade framkofångaren och mycket tid.
Resten av sträcka laddades det lite för mycket samtidig som jag försökte höja ljudet på lurarna, efter att släng ut GSM:en.
SS2 : Koncentrationen fortfarande lite på vilospår, sträcka gick inte så bra.
Några missar här och där, genomgående nervös SS.
SS3 : Började sträcka starkt med ganska låg puls, dock så fick man hjärtat i halsgropen när jag missade totalt ingången i en högfarts vänster i nedförsbacken mot slutet. Liten skogspromenad senare kunde jag köra vidare....huh....huh....
SS4 : Nu började jag bli varm i kläderna och såg på mellantiderna att här var man med i matchen igen.
Satte 3:e snabbaste tid så här långt och klättrade duktigt i sluttabellen så här långt, en 5:e plats.
Slutsats : Riktigt nöjd med körningen och bilens yttre.
Dock blir det många timmar i garaget i fortsättning,
för att få till en bra asfalts setup.
Tack till arrangörerna, bra upplägg.
Kanske en aningen kort rally, fick upp farten först mot slutet.
Gick ganska bra till slut.
SS1 : Måste byta mobilnummer till gsm telefonen i rallybilen.
Frugan ringde på den och började skrika i Intercommen att sänka ljudet.
Resultatet var en rejäl snurrning, tappade framkofångaren och mycket tid.
Resten av sträcka laddades det lite för mycket samtidig som jag försökte höja ljudet på lurarna, efter att släng ut GSM:en.
SS2 : Koncentrationen fortfarande lite på vilospår, sträcka gick inte så bra.
Några missar här och där, genomgående nervös SS.
SS3 : Började sträcka starkt med ganska låg puls, dock så fick man hjärtat i halsgropen när jag missade totalt ingången i en högfarts vänster i nedförsbacken mot slutet. Liten skogspromenad senare kunde jag köra vidare....huh....huh....
SS4 : Nu började jag bli varm i kläderna och såg på mellantiderna att här var man med i matchen igen.
Satte 3:e snabbaste tid så här långt och klättrade duktigt i sluttabellen så här långt, en 5:e plats.
Slutsats : Riktigt nöjd med körningen och bilens yttre.
Dock blir det många timmar i garaget i fortsättning,
för att få till en bra asfalts setup.
Tack till arrangörerna, bra upplägg.
Kanske en aningen kort rally, fick upp farten först mot slutet.
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
efter några dagars överläggning med kartläsaren så har beslutet tagits att i resterande tävlingar så gäller mottot "bära eller brista", fick med en lätt begagnad Evo6 GruppN när jag köpte ett lass grusdäck så nu blir det fullt ladd som gäller, inte hålla tillbaks nånting...
kartläsaren kläckte nämligen den riktigt smarta tanken att "vi kanske kraschat så mycket för att vi försökt safea?" så nu kör vi på det...
kartläsaren kläckte nämligen den riktigt smarta tanken att "vi kanske kraschat så mycket för att vi försökt safea?" så nu kör vi på det...
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm
Jo, jo, skyll på kartisen, bara.Andreas Karlsson wrote:efter några dagars överläggning med kartläsaren så har beslutet tagits att i resterande tävlingar så gäller mottot "bära eller brista", fick med en lätt begagnad Evo6 GruppN när jag köpte ett lass grusdäck så nu blir det fullt ladd som gäller, inte hålla tillbaks nånting...
kartläsaren kläckte nämligen den riktigt smarta tanken att "vi kanske kraschat så mycket för att vi försökt safea?" så nu kör vi på det...
- Niklas Lundkvist
- Posts: 129
- Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm
Hallå!! Fick ett sent samtal från mina sponsorer som e jättenöjda me min placering i helgen.. Nu har de inhandlats en Peugot 307 WRC från min guldsponsor:) Bilen ska nu snabbtestas och optimeras så gott de går inför helgen o hoppas få hem lite stötdämpare tills imorgon från Öhlin:) Nya tag i helgen alltså!!!!!!!! De här e kul:)
- Clarence Blom
- Posts: 337
- Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
Vill inte verka allt för petig men det återstår några småfel till... läs listan uppifrån o ner på totalooängen i Trimmat 2WDErik Persson wrote:Nu är resultatsidan uppdaterad.
Edit: Rättat några småfel.
Sen har jag några små förslag till förbätttring på resultatsidan... Det är ju en del jobb så det är naturligtvis inget krav från min sida, bara en liten önskning. Jag tycker det vore bra med en kolumn längst till vänster med placeringen, man kan ju räkna för hand men om man snabbt vill kolla vilken plats en viss person ligger på är det lite småjobbigt om det är nånstans mitt i listan. Tycker också det vore bra att skilja på att man hamnat utanför poängplats, brutit rallyt eller inte ens startat. Nu ser man inte skillnad på det. Men som sagt, det är ju massa jobb med det så kanske blir svårt...