Rally Österlen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Jag håller med om att geningskollen måste finnas (trots att jag fick tillägg och lessande ,men det var lika mkt för att jag inte hade nån setup som funkade pga phys bytet)

Tillägget jag fick var för vä framhjul lite på gräset i en vä hårnål så på reversed tracks funkar det inte som det ska ännu men på dom vanliga sträckorna tycker jag det funkar så bra man kan kräva!
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Dom får knäpa lite på det där så att de blir som alla andra sträckor, då är de ju bara bra att de finns.
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Så var det åter till underlaget som ligger kvar där det är tänkt att vara :D Vädret var dock på dåligt humör och hade öst ner ett lager av halka över alltihop, men det blev en riktigt kul tävling ändå. Volvon fick stanna hemma igen men nu har jag nästan börjat vänja mig att växla mellan den och Swiften så det var inte så farligt ändå.

Hade en del jobbiga stunder, bland annat på SS2 där jag fick ett kast efter att ha snuddat gräset lite i nedförsbackarna på slutet så jag hamnade på tvären. Ivrig som man var att komma vidare skickade jag i backen och tänkte att det här löser jag smidigt med en J-sväng... tjena... jag tryckte ner baken i buskarna och blev hängandes på kanten med drivhjulen i luften så det var bara att tuta på publiken som trotts allt var snabba med att få upp oss igen.

Lite senare på SS5 var jag först ute väldigt långt i en av de inledande hårnålarna. Hade vi glidit lite till hade nog Swiften fått det svårt att ta sig upp på vägen igen. Längre in på sträckan understyrde det i ett snabbt parti så jag slog i en vall vid sidan av vägen och bilen fick för sig att den var en motorcykel... En bit längre fram svängde det åt "fel" håll och på utsidan fanns ett farligt räcke och ett ännu farligare stup. Såg mörkt ut en stund men på nåt sätt lyckades jag med mjuka rattrörelser få ner alla hjulen på backen innan det var för sent. :twisted:

I övrigt gick det bra och jag körde väldigt försiktigt på de flesta sträckor, särskilt sista när jag låg i klassledning och bara hade allt att förlora på att satsa för mycket.

Kul tävling trots halkan, för det var otroligt halt ibland. Funderade på om nån fyllt igen spåren i däcken med klister eller nåt men de såg bra ut vid mål så det måste vart vägen :wink: Tack för motståndet och arrangemanget!
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Absolut den roligaste i år.
Perfekt, Erik.
Jag gillar att vi blandar grus och asfalt.
Skön omställning mellan SS:en. 8)

Började riktigt bra.
Bland top 3 första SS:en,
dock har inte koll på vilka hade kört,
så det är väl som vanligt att man är för långsam i slutet...... :wink:
Men jag tappade konceptet helt efter att ha glidit ut och försökte runda folket som stod där,
då blir det bara svart och tillbaka på vägen..... :cry:
Hade inte vunnit något på det, men nu förlorade jag en massa.
Detta satte sig på minnet, körningen vart lidande efter det.

För många outs här, men tog mig imål.

Riktig nice med de omvända SS:en.
Hade inte kört någon av dem,
så det vart som helt nytt.
Dvs var tvungen att lyssna på kartläsaren för en gång skull..... :shock: :wink: :D

Mer av den här sortens rallyn, tummen upp......
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Jaha nu va den tävlingen körd. Riktigt halt men kul fast man gjorde några missar o rullning.
ss1. Safety och mitt på vägen inga tokigheter
ss2. Samma sak här mitt på vägen o säkert
ss3. Nu ökade man tempot lite och va inte alls så många sekunder efter bästa bil. Riktigt nöjd
ss4. Rullade på likadant som förra sträckan.
ss5. Nu kom rullningen efter en liten tabbe på de snabba partiet innan vägbytet. F-n va irriterande. Nu va man lagom förbannad inför nästa. Nu skulle det laddas utav h-------e.
ss6. Nu gick det kanon fast de va nära skrot några gånger. Den replayen kan jag skratta till många gånger
ss7. Den här började bra men fick ett irriterande motostopp efter ett stoppsladd. Men annars ok
ss8. Sista gick helt ok. Även här blev det ett litet stopp. Men som helhet är jag nöjd med tävlingen. Fick ju piska några wrc bilar det är alltid kul. Särskilt Dennis :wink: Hoppas på en topp fyra placering i klassen. Tack för kul rejs Erik
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Hasse Onkamo wrote:Jaha nu va den tävlingen körd. Riktigt halt men kul fast man gjorde några missar o rullning.
ss1. Safety och mitt på vägen inga tokigheter
ss2. Samma sak här mitt på vägen o säkert
ss3. Nu ökade man tempot lite och va inte alls så många sekunder efter bästa bil. Riktigt nöjd
ss4. Rullade på likadant som förra sträckan.
ss5. Nu kom rullningen efter en liten tabbe på de snabba partiet innan vägbytet. F-n va irriterande. Nu va man lagom förbannad inför nästa. Nu skulle det laddas utav h-------e.
ss6. Nu gick det kanon fast de va nära skrot några gånger. Den replayen kan jag skratta till många gånger
ss7. Den här började bra men fick ett irriterande motostopp efter ett stoppsladd. Men annars ok
ss8. Sista gick helt ok. Även här blev det ett litet stopp. Men som helhet är jag nöjd med tävlingen. Fick ju piska några wrc bilar det är alltid kul. Särskilt Dennis :wink: Hoppas på en topp fyra placering i klassen. Tack för kul rejs Erik
Jag var en som fick spö på vissa sträckor och jag tyckte inte alls att det var lika kul :smt002

håller med Onkamo det var snuskigt halt på vissa sträckor det måste varit is över bergen// rally hälsningar Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

jag kan inte köra rallyt när ja trycket start stage så startar aldrig sträckan
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Prova å starta om spelet, då funkar det för mig
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Robin Nilsson wrote:jag kan inte köra rallyt när ja trycket start stage så startar aldrig sträckan
Detta är en känd bug i rbr att man inte kan gå från quick-rally till något plugin. Alltså i själva grundspelet och inget som de som gör plugin kan göra något åt. Tror att det står om det felet i någon readme.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

s

Post by Niclas Jagerhult »

Ett ord: Skit....

Det får sammanfatta denna tävling för min del, som vanligt...men ajg e inte bitter...mest arg :P
//Jaeger
André Jacobsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 26 11:29 am

Post by André Jacobsson »

Hur ska ni göra me geningar? fick ingen kläm på de.. för jag fick 1,45 i straff för en liten gening..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag kan inte svara bättre än att jag ska kolla på lite repriser och avgöra utifrån det.
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Fick inga genigspoäng denna gång.
Men Erik, du får gärna plocka bort lite rullnings tid på mina körningar,
när du ändå är igång.... :wink:
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Tänkte jag skulle ladda i detta rally men när jag åkte på 45 sek på Bisanne så tappade jag sugen lite och sejfade i mål......Kommer in i hårnål höger rycker i kryckan och snurrar nästan så jag åker in i gräset EFTER apex...(Har kollat reprisen)...Som ett brev på posten så kommer 45 sek.hehe :twisted:

Annars är det UNDERBART med nya sträckor :D

Bra kört alla som tog sig imål i detta tuffa å svåra rally!!


Ser fram emot en vintrig avslutning!!

/Per
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Per Isacsson wrote:Tänkte jag skulle ladda i detta rally men när jag åkte på 45 sek på Bisanne så tappade jag sugen lite och sejfade i mål......Kommer in i hårnål höger rycker i kryckan och snurrar nästan så jag åker in i gräset EFTER apex...(Har kollat reprisen)...Som ett brev på posten så kommer 45 sek.hehe :twisted:

Annars är det UNDERBART med nya sträckor :D

Bra kört alla som tog sig imål i detta tuffa å svåra rally!!


Ser fram emot en vintrig avslutning!!

/Per
Ja en del (jag) kraschar och bryter 10 meter från mål på sista sträckan.. 8)
Post Reply