2008
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
- Christer Vestlund
- Posts: 211
- Joined: 2007 Jan 04 10:50 am
Då det gäller snö rallyn är jag så less på att fästet blir sämre och sämre i 8 sträckor det blir ju inte ens roligt när det ej blir någon respons från däcken.
Vad jag har förtått på Eriks rader här på forumet finns det inget intresse att ändra på det från tjeckernas sida i dagsläget.
Min lilla ide för att komma förbi detta fenomen var att dela upp ett rally på två (3+3 tex) det brukar vara hyffsat fäste ca tre SS
Detta är min uppfattning
Det kanske bara är jag som tycker detta är lie jobbigt eller???
Vad jag har förtått på Eriks rader här på forumet finns det inget intresse att ändra på det från tjeckernas sida i dagsläget.
Min lilla ide för att komma förbi detta fenomen var att dela upp ett rally på två (3+3 tex) det brukar vara hyffsat fäste ca tre SS
Detta är min uppfattning
Det kanske bara är jag som tycker detta är lie jobbigt eller???
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Better flat out than safety
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
- Christer Vestlund
- Posts: 211
- Joined: 2007 Jan 04 10:50 am
Hej Baril det märker nog du ochså när du kör online för det är bara då det blir sämre och sämreBaril Ignatius wrote:Christer, du är ju riktigt avancerad förare.
Menar du att du märker att fästet blir sämre på snön efter 3 SS ?
Jag måste verkligen börja träna på snö SS:en.
Leta upp ett rally där tex sikakama ligger som ss1 och ss7 så har du minst 10-15 sek sämre tid andra vändan trots att du kunnat repa bilen fullt ut
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Better flat out than safety
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Jag är inte så jämn.Christer Vestlund wrote:Hej Baril det märker nog du ochså när du kör online för det är bara då det blir sämre och sämreBaril Ignatius wrote:Christer, du är ju riktigt avancerad förare.
Menar du att du märker att fästet blir sämre på snön efter 3 SS ?
Jag måste verkligen börja träna på snö SS:en.
Leta upp ett rally där tex sikakama ligger som ss1 och ss7 så har du minst 10-15 sek sämre tid andra vändan trots att du kunnat repa bilen fullt ut
Jag förstår vad ni menar.
Spelar bara lite på era nerver....
Men det är väl som på riktigt.
Underlaget är inte jämn halt hela tiden på svenska rallyt t ex.
Och det är samma för alla.
Jag ser inte det som ett problem.
Dessutom tycker jag att vi kan köra med realistic på vinter SS:en med.
Håller man sig på vägen,
så är bilen ok nästan hela vägen till mål.
Om det inte är att topplockspackningen sticker snabbare på dessa SS.
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
ja, kör man realistic på snö också så blir ju alla tvingade att anpassa sin körning och då är det ju lika för alla ändå..
dock förstår jag varför några vill köra på reduced på snö också då sämre förare (som tex jag) inte är lika bra på att anpassa sin körning och då lider större risk att tvingas bryta rallyt med sönderslagen bil.
Björn är dock den som bestämmer vad han tycker är bäst för serien.
dock förstår jag varför några vill köra på reduced på snö också då sämre förare (som tex jag) inte är lika bra på att anpassa sin körning och då lider större risk att tvingas bryta rallyt med sönderslagen bil.
Björn är dock den som bestämmer vad han tycker är bäst för serien.
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
-
- Posts: 159
- Joined: 2007 Jan 02 9:01 am
Björn Lövdahl wrote:Tycker ni det är lönt vi har nåt kval till fabriksteamen eftersom det har varit ganska svårt att fylla upp de 16 platserna managern håller på med.
Alltså ska vi nöja oss med 16 platser???
Gå ut med dom platser som finns kvar och se om det finns förare som vill ha dom. Är det fler om samma bil så gör ett kval om den bilen/bilarna.
Sen om det blir nån bil / team som EJ nån vill köra så kan man ju skippa det.
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Nu är fabriksförarna presenterade. ALLA Fabriksförare SKALL skriva in teamnamn enligt lista i seperat tråd i eran profil.
Teamskin med startnummer och namn kommer jag att göra de närmaste veckorna, innan säsongsstart.
Ni som då inte fått plats får möjlighet att kvala!
Anmälan ska göras innan 13/1 kl 23:59.
Rallyna kommer köras Realstic för att likna de riktiga tävlingarna i serien och kommer innehålla några grussträckor samt någon asfaltsträckor.
Två kval kommer genomföras enligt era önskemål varav den bästa totaltiden räknas.
20-21/1 00:01 - 23:59
27-28/1 00:01 - 23:59
OBSERVERA: Beroende på om mina medhjälpare kan ha rally uppe då, men jag hoppas vi löser det
Teamskin med startnummer och namn kommer jag att göra de närmaste veckorna, innan säsongsstart.
Ni som då inte fått plats får möjlighet att kvala!
Anmälan ska göras innan 13/1 kl 23:59.
Rallyna kommer köras Realstic för att likna de riktiga tävlingarna i serien och kommer innehålla några grussträckor samt någon asfaltsträckor.
Två kval kommer genomföras enligt era önskemål varav den bästa totaltiden räknas.
20-21/1 00:01 - 23:59
27-28/1 00:01 - 23:59
OBSERVERA: Beroende på om mina medhjälpare kan ha rally uppe då, men jag hoppas vi löser det
//Björn
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Du har ett 1a handsval och ett 2ahands val. Alltså du kan köra 2kval/bil * 2, alltså 4 kval om du vill det. Samma som var tänkt för alla platser i teamen från börjanBaril Ignatius wrote:SÅ man väljer en bil av något av teamen,
sedan för man 2 st kval i samma bil.
Har jag uppfattat detta rätt ?
//Björn