2008

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

2008

Post by Erik Persson »

Startar en ny tråd där jag plockar bort den gamla som ändå inte gäller.

Tycker Björn filat ytterligare på reglerna som ser ut att bli bra.
Last edited by Erik Persson on 2008 Dec 14 10:43 pm, edited 1 time in total.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

För er som vill önska startnummer och som inte redan har gjort det till Erik kan göra det till mig på bjorn@rbrserien.se
Observera att nummer 1-10 är reserverade för de 10 bästa i förra årets WRC klass.
Tar önskningarna om startnummer på e-posten så håller vi denna tråd till diskussioner och frågor med mera om säsongen.
//Björn
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

För er som vill önska startnummer och som inte redan har gjort det till Erik kan göra det till mig på bjorn@rbrserien.se
Observera att nummer 1-10 är reserverade för de 10 bästa i förra årets WRC klass.
Tar önskningarna om startnummer på e-posten så håller vi denna tråd till diskussioner och frågor med mera om säsongen.
Borde bli 4:a för mig då eller ?
När ungefär kan vi sikta på säsongsstart ?

Mvh
Tomas
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Tomas Nordins wrote:
För er som vill önska startnummer och som inte redan har gjort det till Erik kan göra det till mig på bjorn@rbrserien.se
Observera att nummer 1-10 är reserverade för de 10 bästa i förra årets WRC klass.
Tar önskningarna om startnummer på e-posten så håller vi denna tråd till diskussioner och frågor med mera om säsongen.
Borde bli 4:a för mig då eller ?
När ungefär kan vi sikta på säsongsstart ?

Mvh
Tomas
Startnummer 4 ja.
10-11/2 kommer premiären ske. Innan dess kval till fabriskteamen. Mer info om det ikväll
//Björn
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Nya kalendern är upplagd!
//Björn
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Björn Lövdahl wrote:Nya kalendern är upplagd!
Får man komma med ett önskemål? Känns ju surt att behöva komma med invändningar på det första du gör för serien, det är kononbra att nån har tagit på sig ansvaret så det ska du ha all heder för. Men, jag som hoppas kunna komma iväg och kolla på riktiga Svenska Rallyt kommer få det svårt att hinna hem (är antagligen inte hemma förrän runt midnatt på måndagen) och köra den deltävlingen... och det är synd för man kommer ju va supertaggad efter att ha sett det på riktigt :wink:

Så kan man inte ta det helgen efter? :oops: Edit: Eller förlänga tiden med en dag.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Robert Sahlstedt wrote:
Björn Lövdahl wrote:Nya kalendern är upplagd!
Får man komma med ett önskemål? Känns ju surt att behöva komma med invändningar på det första du gör för serien, det är kononbra att nån har tagit på sig ansvaret så det ska du ha all heder för. Men, jag som hoppas kunna komma iväg och kolla på riktiga Svenska Rallyt kommer få det svårt att hinna hem (är antagligen inte hemma förrän runt midnatt på måndagen) och köra den deltävlingen... och det är synd för man kommer ju va supertaggad efter att ha sett det på riktigt :wink:

Så kan man inte ta det helgen efter? :oops: Edit: Eller förlänga tiden med en dag.
Tänkte rätt, skrev fel...
Någon lösning på detta ska komma inom det snaraste

EDIT: Lösningen är helgen efter. Alltså 17-18/2
//Björn
Göran Nilson
Posts: 14
Joined: 2007 Jan 04 11:01 am

Post by Göran Nilson »

Vad är anledningen till att köra realistic???
Blir det inte bara att väldigt många bryter.
Det är ju så att med snömodd så går bilen sönder utan att man gör något :(
och det är ju bara så att man blir förbannad

mvh Göran
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Göran Nilson wrote:Vad är anledningen till att köra realistic???
Blir det inte bara att väldigt många bryter.
Det är ju så att med snömodd så går bilen sönder utan att man gör något :(
och det är ju bara så att man blir förbannad

mvh Göran
För att verkligen de som kör bra och håller sig på vägen ska komma på topplaceringarna men är det så att majoriteten av deltagarna vill något annat så är jag öppen för en diskussion. Lägg upp en omröstning om du känner för det
//Björn
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Björn Lövdahl wrote:
Göran Nilson wrote:Vad är anledningen till att köra realistic???
Blir det inte bara att väldigt många bryter.
Det är ju så att med snömodd så går bilen sönder utan att man gör något :(
och det är ju bara så att man blir förbannad

mvh Göran
För att verkligen de som kör bra och håller sig på vägen ska komma på topplaceringarna men är det så att majoriteten av deltagarna vill något annat så är jag öppen för en diskussion. Lägg upp en omröstning om du känner för det
Høres bra ut med realistic for min del. Dette gjør jo at man må bruke innsiden av hodet mye mer når man kjører enn bare å smelle ned høyrefoten (hvilket jeg er alt for god på)... Men en omrøstning kan jo være greit for å se hvor mange som synes så :)
"I love it when a plan comes together"
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Ja håller me Göran :wink:
www.jis.se - The Driver
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Jag tycker det här med kvalen är lite riskabelt, särskillt på realistic. Serien tycker jag klart ska vara på realistic men kanske inte kvalen. Vad jag tycker är att dom som kommit bra 2007 ska ha nån slags förtur. Det tog tex 1 år för mig att komma först inte ett litet kval. Det är ju bra att det är lika för alla men jag tycker en hel säsong säger mer än ett kval. Även Loeb kan göra ett misstag nångång. Det finns risk att snabba förare missar detta vilket skulle innebära att dom blir privatförare, vilket leder till att vi får massa privatförare i topp sen i serien. Och då känns inte poängen med fabriksteam riktigt rätt. Så jag tycker att säsongen man kört borde betyda mer än ett kval. Kanske tycker många jag har fel, kanske rätt? Det är iaf min åsikt.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Jonsson wrote:Ja håller me Göran :wink:
PDT_003
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Tommy Hamreus wrote:Jag tycker det här med kvalen är lite riskabelt, särskillt på realistic. Serien tycker jag klart ska vara på realistic men kanske inte kvalen. Vad jag tycker är att dom som kommit bra 2007 ska ha nån slags förtur. Det tog tex 1 år för mig att komma först inte ett litet kval. Det är ju bra att det är lika för alla men jag tycker en hel säsong säger mer än ett kval. Även Loeb kan göra ett misstag nångång. Det finns risk att snabba förare missar detta vilket skulle innebära att dom blir privatförare, vilket leder till att vi får massa privatförare i topp sen i serien. Och då känns inte poängen med fabriksteam riktigt rätt. Så jag tycker att säsongen man kört borde betyda mer än ett kval. Kanske tycker många jag har fel, kanske rätt? Det är iaf min åsikt.
Dom 10 första i WRC skulle slippa kvala. Men det är min åsikt. Kanske borde vara tyst när man ändå bara åker GrN :roll:
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Jag tycker det här med kvalen är lite riskabelt, särskillt på realistic. Serien tycker jag klart ska vara på realistic men kanske inte kvalen. Vad jag tycker är att dom som kommit bra 2007 ska ha nån slags förtur. Det tog tex 1 år för mig att komma först inte ett litet kval. Det är ju bra att det är lika för alla men jag tycker en hel säsong säger mer än ett kval. Även Loeb kan göra ett misstag nångång. Det finns risk att snabba förare missar detta vilket skulle innebära att dom blir privatförare, vilket leder till att vi får massa privatförare i topp sen i serien. Och då känns inte poängen med fabriksteam riktigt rätt. Så jag tycker att säsongen man kört borde betyda mer än ett kval. Kanske tycker många jag har fel, kanske rätt? Det är iaf min åsikt.
Håller med Tommy, Förrutom det här med att åka på Realistic, det behövs ju så lite för att bil f-n skall bli dålig och man får bryta.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Post Reply