Allmän nyhetstråd

Vad är bra och vad behöver förbättras
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

2008

Post by Niclas Jagerhult »

Ja det blev lite ändringar. Robin Nilsson sökte teamkamrat, och jag var stenhårt på! Så nu blir det Corolla i RedBull Team Sweden, i RBRserien och SSRL. I A8 pekar det fortfarande åt Lancian som står å gör lite små ändringar på. Sponsorer är helt klart för corollan, ska bara klargöra med dom vilka som vill ha sina namn på Deltan. Har även raggat upp ett gammalt 240 lik från en herre i sthlmtrakten. Numer är den färsh i kaross och uppiffad som fasiken i chassi osv. Bara moroten som saknas och sen får vi se om den säljs eller om jag kör nåt med den. Beror på om det blir ngn slags cup för den med. Även där är sponsorer oklara. Men jag ser starkt på -08 och hoppas på att kunna sätta lite press på några förare iaf, och hamna runt topp 15 iaf och kanske top 3 på några ss och inte åka av så jäkla mycket. Men tokladd, det kommer det fanimej bjudas på!
//Jaeger
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Äntligen har jag fått köra ett RBR-champ utan att snurra aller behöva hjälp av publiken. Och passande nog var det hemmarallyt Uddeholm Swedish Rally.
Ett par missar på slutet då det var oerhört halt var de enda plumparna. Gled ut och nästan snurrade, men redde ut det. Kostade lite tid, men inget att hänga upp sig på.
18 specialsträckor. Det mesta på snö, men några på grus.
Trivs verkligen i super2000 bilen. Jag har liksom hittat hem. Känns som om det är jag som bestämmer över bilen. Inte tvärtom.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Första tävlingen i serien gick dåligt en helt ny bil med samma setup som när den byggdes bilen gick åt alla håll och kanter och var nästintill okörbar.Redan en halvtimme efter målgång ringde det tekniker från reanult dem sa att jag skulle sätta mig på flyget till frankrike och därifrån prova ut en reanult av samma modell som jag kör nu fast splirans ny fick en hel dags asfalts test med extremt mycket setup hjälp av min svenska tekniker niclas jägerhult som är extremt duktig på att hjälpa till med setups som passar mig. Så till nästa tävling så skall iaf jag försöka att ta bilen imål om än mycket snabbare än förra gången
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ford Team RS är fantastikst nöjda med första deltävlingen i RBR-serien 2008. Med en andra och en tredjeplats kommer vi att placera oss överst i tabellen efter Uddeholm Swedish Rally.

Eriks andraplats är långt över förväntan då han inte ens var tänkt att köra i fabriksteam detta år. Men en övertalning som var värt den extra energin. Att inte rå på Kenneth Emanuelsson på hans favoritunderlag är inte så mycket att göra något åt. Riktigt bra sträcktider noterades men mot slutet höll inte koncentrationen riktigt ända fram.

Christer visade även han att han kommer att vara att räkna med i serien i år. Skuggandes strax bakom och slog både ettan och tvåan i rallyt på några av sträckorna. En helt solid insats som alla i teamet jublar över. Två av tre pallplatser är en stark öppning.

Baril presterade bra sträcktider till en början men efter ett litet misstag slogs bilen sönder mot ett träd. Efter omstart med hjälp av superrallyregeln kördes ett par sträckor till men extra energi kommer nu att läggas på testtid för Baril.

Extra glädjande är Eriks klasseger i Super2000 i RBR-champ. Det blev till slut en total 16:e plats.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Her er en kort oppsummering fra Magnes Motorsport etter første runde av mesterskapet.

Dagen startet med masse pågangsmot, og vi var klare for fight. Gjør en bra første fartsprøve, gjør en 20.tid i klassen, men taper ikke mer enn drøyt 15 sekunder. Etter flying finish derimot kommer problemet. Vi hekter i brøytekanten i innersvingen, og barker rett i ett tre i høy fart. Knuser radiatoren, og tømmer bilen fullstendig for vann. Dette fører igjen til store problemer på hele resten av rallyet, med to av de lengste prøvene kjøres for halv maskin.

Selv om bilen fikses på service får jeg ikke helt troen igjen, og blir bare dårlige resultater ut dagen. Fram mot neste runde skal det nå trenes mye, og vi satser på en poengplass i N4 om drygt to uker.
"I love it when a plan comes together"
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Här kommer en tävlingsrapport från red bull team sweden i wrc klassen icke fabriksförare slutade Niclas Jägerhult trea mycket bra placering men inte oväntat då niclas är en skicklig åkare.Niclas kommentar av rallyt var
SS1. Öppnade jäkligt försiktigt, ville känna tempen på dom andra förarna och på bilen, däck, underlag osv. Skaplig tid om man tänker på den lugna körningen, ett par kriser också.
SS2. Snabb sträcka, så det laddades lite lagom. Körde dock säkert och hyfsat enligt linjerna. En del missar mot slutet som kostade tid.
SS3. Förbannat halt. Yvigt, en del aha upplevelser i början, sa det blev safe som satan.
SS4. Fick ihop det mesta som var pajj under service, och nu skulle det jagas lite. Annars inte mkt att säga om sträckan, helt ok.
SS5. Här började man fega igen, laddade på ibland där det kändes rätt. Samma som SS3, Gick dock bättre i körning denna gång.
SS6. Samma som SS1. Tog det mycket lugnare i början, sen såg jag att jag rasade i placeringar, så då laddade jag på lite. Blev lite missar och pissdålig tid.
SS7. Samma som SS2. Tog det lugnt här med. Ok tid vid splitterna. Gjorde en riktigt läskig 2 hjulare, fick styra ut i drivan. Skit tid här med.


.I grupp N klassen körde stefan ohlsson sig till en femtondeplats bästa placering på en sträcka var 12a på ss4 stabil åkning från stefan.

I S1600 klassen åkte johan gustafsson starkt inledningsvis han var tvåa på ss2 johans kommentar av rallyt var Det var en riktigt dålig tävling för mig ,hade dåligt flyt hela tävlingen men de blev ännu värre på ss5 då de blev total skrot men bilen är under uppbyggnad igen och till nästa tävling ska vi komma med en hel bil med bättre inställningar och förhoppnings vis så ska vi ge killarna en match . Även robin Nilsson körde s1600 tävlingen i en hyrd clio s1600 hans kommentar av tävlningen var. En riktigt dålig tävling hade problem med setupen och i första hand bromsarna men nu ska vi testa den nya clion så får vi se vad som händer i nästa tävling.Robin slutade elva totalt och johan slutade 14e Så i nästa tävling så ska Red bull team sweden satsa allt för att förbättra oss
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

För er som inte visste att grupp-H cupen var öppen så är den det. I cupen kör man med volvo 242an lösenordet är 242 och serien finns på det ungerska pluginet det kommer att göras film från deltävlingarna mer info finns i tråden som ligger under övriga serier
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Äntligen blev WRC Cossien klar för rbrserien. Så nu får man tampas i privat wrc klassen, :D
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Nu har även en cup för fiesta n3 åkarna öppnats kommer att köras samtidigt som grupp-h cupen
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Etter å ha "brukt opp" to stk Subaru Impreza N12 på de første løpene i serien har Magnes Motorsport måtte kjøpe en ny bil ettersom Imprezaen Ikke kommer til å bli klar for løp før på høsten. Valget falt til slutt på en Mitsubishi Lancer EVO VI, og fortsatt kjøring i N4. Ser fram til å starte på grus, da dette underlaget er litt enklere å beregne og man kan kjøre smalere linjer, hvilket skulle passe sjåføren i teamet godt.

Vi satser på å stabilisere oss innenfor topp 10 i sommersesongen, en målsetning som skulle kunne gjennomføres.
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

En rapport från Ford Team RS kan medela att den ene föraren i teamet har inlett tester på grus för kommande tävlingar.
Jag tycker det var tråkigt att Erik lämnat oss han hade mycket att tillföra Ford för att driva temet framåt.
Men det står många duktiga förare och väntar på styrning så det skall nog lösa sig
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Team Nollan har varit i kontakt med Tommi Mäkinen och har lyckats låna en av hans gamla Evo6or som vi kommer köra på Colin McRae Memorial sista helgen i mars. jusst nu håller teamet på och tar fram en passande setup som kommer testas skarpt i rally stockholm (SSRL) till helgen.
löper testerna väl kan det komma att bli den bil som körs resten av säsongen, men för närvarande har vi den bara till låns fram till 6e april.

Teamet är även på jakt efter ytterligare förare till teamet för en lite större satsning i GrN.
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Red Bull Team Sweden har utökat rejäl Erik brodin har tillkommit i wrc klassen och robin nilsson har köpt en skoda wrc till serien dock är den bilen till uthyrning då robin fått smak på en peugot 207 S2000 som han ser ut att lägga kraft på men som sagt nån förare som är intresserad av att åka skoda i red bull team sweden skicka ett pm isåfall
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Efter en avtrappning som var tänkt denna säsongen så såldes allt som stod i garaget. Men det visade sig senare att man inte kunde hålla sig borta och en Peugeot 207 S2000 är nu inköpt från Peugeot Sport. Det är tänkt att åka S2000 serien och sen får vi se om det blir något mer.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

.,
Last edited by Erik Brodin on 2008 Jun 11 12:25 pm, edited 2 times in total.
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Locked