Allmän nyhetstråd

Vad är bra och vad behöver förbättras
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

efter totalt fiasko under testerna med evo6an och en rejäl utskällning från tommie mäkinen (där han bla sade att om jag visar mig i hans närhet igen kommer han slå ihjäl mig) så har det beslutats att den gamla N12an skall plockas fram igen.
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

Første løp med S1600, i en innleid Volkswagen Polo i påvente av en ny Renault Clio:D

Løpet gikk bra, jeg klarte meg fint med Poloen. Merket at jeg kjørte mer stabilt og sikkert med en S1600, selv om jeg hadde mine tilbud. Hadde jeg kjørt firehjulstrekker hadde jeg brutt med en gang.

Jeg resulterte i en sterk andreplass på en etappe, og hang med de beste når jeg ikke dummet meg ut. Ser frem til et spennende år i S1600 klassen og skal gjøre så godt jeg kan!
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Då var äntligen Evo9:an färdigställd för att rulla ut på sina första premiär mil innan "Gränsrallyt". Men tiden är knapp och det är mycket som ska fixas. Det är inkörning i bilen och en hel del Setup jobb som jag hoppas mekanikerna tar tag i på en gång. Min förhoppning är att denna bil SKA bli riktigt konkurrans kraftig framöver med minst 1 topp 5 placering i Grp-N klassen innan säsongen är över. I helgen blir det iaf FULL attack från början till slut.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Även team nollan har i hemlighet iordningställt en Evo9a som skall få rulla några mil nu innan nästa deltävling i serien.
faller testerna väl ut så kan det komma att bli den bil vi kör i framtiden men funkar det inte så står N12an fortfarande kvar i garaget.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Magnes Motorsport har vært ute på markedet og kjøpt en av Red Bull PWRC-teamet sine gamle EVO 9, kjørt av Sousa under Svenska Rallyt og i Argentina. Dette i håp om at alle deler som blir kjørt i stykker av en udugelig sjåfør vil bli billigere og enklere å få tak på ettersom bilen enda er ganske ny.

Satser på å ta oss i mål for første gang i år i neste løp, og håper også å kunne bli beste norske i N4. Men konkuransen har økt der også, så vi vil ikke satse alt på å klare dette. Sponsorene betaler tross alt ikke for bilvrak...
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

.,
Last edited by Erik Brodin on 2008 Jun 11 12:25 pm, edited 3 times in total.
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Nu är det nya teamet iordningställt med nytt namn "DK Motorsport". är det namn Erik Danielsson & Andreas Karlsson kommer gå under i fortsättningen.
Jag kommer fortfarande att fungera som Teamchef och ratta en Evo9 & Andreas en N12 som det ser ut nu just nu, men förändringar i teamet kan komma att hände men det kommer givetvis att nämnas här
Last edited by Erik Danielsson on 2008 Apr 30 3:46 pm, edited 1 time in total.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Magnes Motorsport skifter navn til Shell Motorsport Norge.
Etter bra innsats i forrige runde i RBR-serien med en sterk 6.plass i klassen har vi lykkes å få en bra sponsoravtale med Shell Norge. Dette betyr at vi får fortsette med den nye Lanceren, som virker som om passer min kjørestil bra.

Målsetningen for resten av sesongen er å komme i mål og plukke poeng i hvert løp. Håpet er å kunne klatre til topp 10 på totalen innen sesongen er over, selv om dette kan virke veldig optimistisk.
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

.,
Last edited by Erik Brodin on 2008 Jun 11 12:26 pm, edited 1 time in total.
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Ja efter kraschen i Gränsrallyt står bilen i garaget och ser ledsen ut.
Hade egentligen tänkt lägga ner total och bara bygga upp bilen inför nästa år men nu har jag fått låna en Peugeot 306 Maxi från Kenneth Andersson från Piteå MS som ska användas i de resterande tävlingarna (om inte Subarun blir klar tidigare så klart).
eftersom Subarun vart rejält stukad så tänker vi göra en helrenovering på bilen me nya fjädrar och stötdämpare runt om, ny växellåda mm så att allt blir fräscht till den nya Karossen som står i garaget.
//Mackan
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Då har vi varit ute på marknanden och skaffat en Subaru Impreza 06 WRC
som vi ska ha till Subaru Cupen. Dom första testerna är redan påbörjade och det har flytit på smärtfritt trots min ovana med wrc bilarna då jag annars kör Evo9:an i grpN klassen.

Kan väll även passa på att tillägga att asfalt testerna med Evo9:an inför nästa deltävling har också påbörjats och det verkar bli riktigt bra faktiskt.
Bilen fungerar bra med nya setupen och självförtroendet är på topp efter en fin 3:e plats i Gränsrallyt så nu blir det åka av i helgen.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Nu när lacken slipas ner på 307an så har jag lämnat bilen på lackering.Han fick fria händer så det blir spännande sen att se hur det blir.Pillat lite med några asfalt setups så jag hoppas komma topp 5 i helgen :D
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

fått lite nya direktiv nu från Kenneth Andersson, verkar tyvärr så att jag inte kan låna hans 306:a Pga av ett växelådsras när han var ute och provade

istället så söks det nu efter en annan bil och en 4wd bil verkar vara på G.

bilder kommer senare


EDIT: så nu finns det lite nya bilder på http://www.rbrserien.se/presentation.php?nummer=92

på nya Evo 6:an
//Mackan
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Har inga stora förhoppningar om Huvudstaloppet, då min setup är totalt värdelös. Så finns det nån som har en färdig asfaltsetup till en fabia-05 så får ni gärna höra av er med ett PM eller ett mejl (goldenageofgrotesque__@hotmail.com).

Nu gäller det iallfall att försöka plocka lite poäng för att börja klättra i PWRC listan igen.
//Jaeger
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Nok et løp med halvgodt resultat for Shell Motorsport Norge. Løpet startet veldig positivt, med tider i toppen hele veien, og inn til dagens siste service lå teamet på den siste pallplassen i klassen.

Men på SS5 gjør føreren en feil som avgjør rallyet for vår del. Vi kommer for langt inn i en 3H rett etter split 2, der inne ligger det masser med grus, og bilen sklir rett fram. Vi treffer et tre i en fart som ikke er veldig høy, men sammenstøtet er ille nok til at motoren takker for seg, og man får 10 minutters tillegg for ikke å fullføre de siste to strekkene i rallyet.

Men vi velger å se det positive i det, vi har fått vist at vi har virkelig god fart på asfalten, og har allerede begynt å se fram mot neste løp i serien. Fokuset framover blir å få opp samma tempo på grus og snø, samt å komme til mål uten førerfeil - dette er begge oppnåelige mål for oss.

Mvh Roy Magnes, Shell Motorsport Norge
"I love it when a plan comes together"
Locked