Problem med plugin

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Mitt problem:

Vid start på varje sträcka när man fått se bilen och det precis ska växla om till kameravinkeln man valt fryser bilden till ett par sekunder sen hamnar jag på skrivbordet..

Har provat med bara ungerska pluginet instalerat, ingen skillnad. Nerladdningen av bilar fungerar, physics vet jag inte.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Anders Alm wrote:Tror jag har fattat det här me setuper (tror jag ialla fall)
Fast jag testade 242 först ,sen testade jag Evo9an ( i practice)
Gjorde några setuper till den.
sen laddade jag hem Evo A8 men sen blev det inget mer.
Verken i Online eller traning. trycker jag start tugar musiken lite sen händer det inte mer. Provade några andra bilar också men med samma resultat
ingen körning :?
Alltså kommer du inte åt setuperna som du gjort? Är det ditt problem?
Erik Jag har skrivit mer i texten. Läs mitt inlägg igen :wink:
Setuperna hittar jag... Ibland är det svårt att förklara exakt vad som är felet :oops:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:
Erik Persson wrote:
Anders Alm wrote:Tror jag har fattat det här me setuper (tror jag ialla fall)
Fast jag testade 242 först ,sen testade jag Evo9an ( i practice)
Gjorde några setuper till den.
sen laddade jag hem Evo A8 men sen blev det inget mer.
Verken i Online eller traning. trycker jag start tugar musiken lite sen händer det inte mer. Provade några andra bilar också men med samma resultat
ingen körning :?
Alltså kommer du inte åt setuperna som du gjort? Är det ditt problem?
Erik Jag har skrivit mer i texten. Läs mitt inlägg igen :wink:
Setuperna hittar jag... Ibland är det svårt att förklara exakt vad som är felet :oops:
Ja, jag har läst, men förstår ändå inte.

Men det finns en bug man jobbar på som gör att man bara kan köra en bil i taget sedan får man avsluta spelet och starta det igen om man ska köra en annan bil.

En bug som finns i RBR, alltså själva spelet är att om man kört quick-rally så kan man inte köra spelet via något plugin sedan. Sträckan startar helt enkelt inte. Man måste även då avsluta spelet och sedan köra pluginet direkt utan quick rally. Åt andra hållet går bra. Alltså först plugin sedan quick-rally. Men vill man då sedan tillbaka till pluginet måste man avsluta och starta spelet igen.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jimmy Alfredsson wrote:Mitt problem:

Vid start på varje sträcka när man fått se bilen och det precis ska växla om till kameravinkeln man valt fryser bilden till ett par sekunder sen hamnar jag på skrivbordet..

Har provat med bara ungerska pluginet instalerat, ingen skillnad. Nerladdningen av bilar fungerar, physics vet jag inte.
Gäller det bara ungerska pluginet? Kan du köra bilen offline?
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Anders Alm wrote:
Erik Persson wrote: Alltså kommer du inte åt setuperna som du gjort? Är det ditt problem?
Erik Jag har skrivit mer i texten. Läs mitt inlägg igen :wink:
Setuperna hittar jag... Ibland är det svårt att förklara exakt vad som är felet :oops:
Ja, jag har läst, men förstår ändå inte.

Men det finns en bug man jobbar på som gör att man bara kan köra en bil i taget sedan får man avsluta spelet och starta det igen om man ska köra en annan bil.

En bug som finns i RBR, alltså själva spelet är att om man kört quick-rally så kan man inte köra spelet via något plugin sedan. Sträckan startar helt enkelt inte. Man måste även då avsluta spelet och sedan köra pluginet direkt utan quick rally. Åt andra hållet går bra. Alltså först plugin sedan quick-rally. Men vill man då sedan tillbaka till pluginet måste man avsluta och starta spelet igen.
Men då är det ju en bug som jävlas alltså gör jag inget fel :roll:
För jag tänkte fixa steering (till 792) på mina bilar men då får man ta en bil i taget i stället. Tack Erik.
Kan man ha flera bilar på samma slot :?: Andreas skrev ngt om att det spelade ingen roll men läser man manualen så blir jag kluven :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Anders Alm wrote:Men då är det ju en bug som jävlas alltså gör jag inget fel :roll:
För jag tänkte fixa steering (till 792) på mina bilar men då får man ta en bil i taget i stället. Tack Erik.
Kan man ha flera bilar på samma slot :?: Andreas skrev ngt om att det spelade ingen roll men läser man manualen så blir jag kluven :?
Eftersom bilarna installeras varje gång du väljer att köra med dom så kan du installera dom på vilken slot du vill.
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Erik Persson wrote:
Jimmy Alfredsson wrote:Mitt problem:

Vid start på varje sträcka när man fått se bilen och det precis ska växla om till kameravinkeln man valt fryser bilden till ett par sekunder sen hamnar jag på skrivbordet..

Har provat med bara ungerska pluginet instalerat, ingen skillnad. Nerladdningen av bilar fungerar, physics vet jag inte.
Gäller det bara ungerska pluginet? Kan du köra bilen offline?
Bara "ungrarnas" plugin. Och offline fungerar bilarna. Funderar på om hastigheten på internet inte räcker till :?: Har 0.25 nu om det på nåttvis kan vara felet..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jimmy Alfredsson wrote:
Erik Persson wrote:
Jimmy Alfredsson wrote:Mitt problem:

Vid start på varje sträcka när man fått se bilen och det precis ska växla om till kameravinkeln man valt fryser bilden till ett par sekunder sen hamnar jag på skrivbordet..

Har provat med bara ungerska pluginet instalerat, ingen skillnad. Nerladdningen av bilar fungerar, physics vet jag inte.
Gäller det bara ungerska pluginet? Kan du köra bilen offline?
Bara "ungrarnas" plugin. Och offline fungerar bilarna. Funderar på om hastigheten på internet inte räcker till :?: Har 0.25 nu om det på nåttvis kan vara felet..
Det ska inte spela in. Kan du köra träningen i pluginet?

Edit: En sak till. Du behövar alltså inte installera bilarna innan du går in i det ungerska pluginet. Det sköter pluginet helt själv. Och du är administrator i din dator? Eller om du kör Vista följ anvisningarna jag gav till Norsken i denna tråd :wink:
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Erik Persson wrote:Observera att ungrarna nu går ut med en varning om att man måste ha separata installationer för det tjeckiska pluginet och det ungerska. Detta kommer att gälla från och med nästa uppdatering av det ungerska pluginet som uppdateras automatiskt när man startar spelet.
Hur gör man detta?
Är det därför jag ej kan köra där längre.....'' physics changed'' säger den sen kommer jag ej längre!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Och du har inte det tjeckiska pluginet installerat samtidigt?
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Erik Persson wrote:Och du har inte det tjeckiska pluginet installerat samtidigt?
Jag har nog som du hadde förut, dvs dom ligger i samma mapp....

Ska jag skapa en ny mapp och flytta dom ungerska ''grejerna'' dit?
Om ja , vilka filer exakt ?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Per Isacsson wrote:
Erik Persson wrote:Observera att ungrarna nu går ut med en varning om att man måste ha separata installationer för det tjeckiska pluginet och det ungerska. Detta kommer att gälla från och med nästa uppdatering av det ungerska pluginet som uppdateras automatiskt när man startar spelet.
Hur gör man detta?
Är det därför jag ej kan köra där längre.....'' physics changed'' säger den sen kommer jag ej längre!
det är bara att kopiera hela RBR mappen och lägga den på en annan plats, ta bort det tjeckiska pluginet ur den nya mappen och skapa en ny genväg till startikonen.

och glöm givetvis inte att ta bort det ungerska pluginet ur original mappen ;)

då har du nu 2 startikoner (som lämpligen döps till nåt som gör att du vet vilket som är vilket.

sedan skall det bara vara att köra :)
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Andreas Karlsson wrote:
Per Isacsson wrote:
Erik Persson wrote:Observera att ungrarna nu går ut med en varning om att man måste ha separata installationer för det tjeckiska pluginet och det ungerska. Detta kommer att gälla från och med nästa uppdatering av det ungerska pluginet som uppdateras automatiskt när man startar spelet.
Hur gör man detta?
Är det därför jag ej kan köra där längre.....'' physics changed'' säger den sen kommer jag ej längre!
det är bara att kopiera hela RBR mappen och lägga den på en annan plats, ta bort det tjeckiska pluginet ur den nya mappen och skapa en ny genväg till startikonen.

och glöm givetvis inte att ta bort det ungerska pluginet ur original mappen ;)

då har du nu 2 startikoner (som lämpligen döps till nåt som gör att du vet vilket som är vilket.

sedan skall det bara vara att köra :)
Det klarar jag nog ej av....

Tjeckiska pluginet , vilka filer
Ungerska oluginet vilka filer.
Last edited by Per Isacsson on 2008 Feb 14 11:16 pm, edited 1 time in total.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Strul å fasa...........Har en massa TM ??? filer i replay som ej går att ta bort....Och då kan jag ej kopiera mappen med ALLT

Hur får jag bort dessa filer?

Tacksam för hjälp :D
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

kan ju kopiera alla filer utom replay mappen kanske :) o sen skapa en ny replay mapp bara.

Borde funka , eller vad tror in ?
Post Reply