Problem med plugin

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Hehe.........Ibland krånglar man till det för sig........Tack för tipset :oops:
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Behöver veta exakt vilka filer till pluginet som jag skall ha?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Man kan ju i enklaste varianten göra två plugins - mappar som man skiftar mellan.

Det tjeckiska ska ha:
Microsoft.VC80.CRT (Detta är en hel mapp)
RBRTM.dll
RBRTM.old (behövs sannolikt inte)
RBRTM.dll.manifest
rbrtm_en.ini
rbrtm_ru.ini
Tillsammans med z.dll och kanske shiftern mm. Men nedanstående fil för det ungerska ska inte ligga tilsammans med dessa filer i plugins - mappen när man kör det tjeckiska pluginet.



Det ungerska ska bara ha filen RSFstub.dll i pluginmappen tillsammans med z.dll och eventuell shifter. Och då skall inga av ovanstående filer (för det tjeckiska) ligga med i plugins - mappen.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Erik Persson wrote:Man kan ju i enklaste varianten göra två plugins - mappar som man skiftar mellan.

Det tjeckiska ska ha:
Microsoft.VC80.CRT (Detta är en hel mapp)
RBRTM.dll
RBRTM.old (behövs sannolikt inte)
RBRTM.dll.manifest
rbrtm_en.ini
rbrtm_ru.ini
Tillsammans med z.dll och kanske shiftern mm. Men nedanstående fil för det ungerska ska inte ligga tilsammans med dessa filer i plugins - mappen när man kör det tjeckiska pluginet.



Det ungerska ska bara ha filen RSFstub.dll i pluginmappen tillsammans med z.dll och eventuell shifter. Och då skall inga av ovanstående filer (för det tjeckiska) ligga med i plugins - mappen.

Tack :D

Ska testa och se om det fungerar.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Nu fungerar det bra :D
Tack för all hjälp.

Erik : Hur kan du åka så grymt fort med Polon ?
Du åker ju fortare än WRC ....
Jag åker ju jämt med dig i dom flesta andra bilarna men får stryk med 20+ sek när jag åker S2000 ? :oops:

Har du nån supersetup ..eller kör du med default... :shock:

//Per ..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Talang, Per, talang :wink:

Skämt åsido har jag ingen oerhört fantastisk setup. Men pillar lite så klart. Annars är jag bara i form tror jag. Har kört en del S2000 och det passar mig helt enkelt.

Har alltid åkt sugmotorer som behövt varv i mina privatbilar och kanske har det hjälpt? :wink:
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Erik Persson wrote:Talang, Per, talang :wink:

Skämt åsido har jag ingen oerhört fantastisk setup. Men pillar lite så klart. Annars är jag bara i form tror jag. Har kört en del S2000 och det passar mig helt enkelt.

Har alltid åkt sugmotorer som behövt varv i mina privatbilar och kanske har det hjälpt? :wink:
Hehe.........Är grymt impad!!
Fästet är klart bra och realismen än bättre i detta plugin.

Jo jag har själv tävlat med sugmotorer i b.la Ascona A , Starlet , Suzuki , Golf .

Nä man får nog träna mer då.........Ska försöka börja pilla lite med setuper nu när jag lyckades med detta..

Tack igen :D
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Erik Persson wrote:
Det ska inte spela in. Kan du köra träningen i pluginet?

Edit: En sak till. Du behövar alltså inte installera bilarna innan du går in i det ungerska pluginet. Det sköter pluginet helt själv. Och du är administrator i din dator? Eller om du kör Vista följ anvisningarna jag gav till Norsken i denna tråd :wink:
Kan inte köra nått genom pluginet. Är ganska säker jag kör som administrator men ska kolla det i helgen. Det konstiga är att det klipper av på exakt samma ställe varje gång, även med standardbilarna..
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är du 100% säker på att du inte har nån brandvägg igång?
tex windows säkerhetscenter eller liknande.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Nå har det dukket opp et nytt problem på det ungarske pluginet for min del. Jeg får kjørt en-tre strekker før spillet stenger av til skrivebordet.
Dette skjer både online og offline, både med nye biler og originalbiler.

Noen som har vært borti tilsvarende tidligere?
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Roy Magnes wrote:Nå har det dukket opp et nytt problem på det ungarske pluginet for min del. Jeg får kjørt en-tre strekker før spillet stenger av til skrivebordet.
Dette skjer både online og offline, både med nye biler og originalbiler.

Noen som har vært borti tilsvarende tidligere?
Och du kan köra fler sträckor på rad vid quick rally till exempel?
Annars kan det vara kylningen. Blås ur all norsk råolja som fastnat på kylflänsar till processor och grafikkort.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Erik Persson wrote:
Roy Magnes wrote:Nå har det dukket opp et nytt problem på det ungarske pluginet for min del. Jeg får kjørt en-tre strekker før spillet stenger av til skrivebordet.
Dette skjer både online og offline, både med nye biler og originalbiler.

Noen som har vært borti tilsvarende tidligere?
Och du kan köra fler sträckor på rad vid quick rally till exempel?
Annars kan det vara kylningen. Blås ur all norsk råolja som fastnat på kylflänsar till processor och grafikkort.
Har prøvd det og. Kanskje ta et syrebad på pc'en for å fjerne alle fettstoffene :wink:

Men er det ungarske pluginet mer følsomt for vamre enn det tsjekkiske? På den innstallasjonen av spillet fungerer alt smertefritt :?
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Roy Magnes wrote:
Erik Persson wrote:
Roy Magnes wrote:Nå har det dukket opp et nytt problem på det ungarske pluginet for min del. Jeg får kjørt en-tre strekker før spillet stenger av til skrivebordet.
Dette skjer både online og offline, både med nye biler og originalbiler.

Noen som har vært borti tilsvarende tidligere?
Och du kan köra fler sträckor på rad vid quick rally till exempel?
Annars kan det vara kylningen. Blås ur all norsk råolja som fastnat på kylflänsar till processor och grafikkort.
Har prøvd det og. Kanskje ta et syrebad på pc'en for å fjerne alle fettstoffene :wink:

Men er det ungarske pluginet mer følsomt for vamre enn det tsjekkiske? På den innstallasjonen av spillet fungerer alt smertefritt :?
Testa med att kopiera plugins mappen mellan installationerna. Så märker du om det är något annat som krånglar.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Ved å flytte om på plugins-mappene flyttet jeg også feilen. Der jeg fra før hadde tsjekkisk plugin fikk jeg nå ikke kjørt mer enn max 2 strekker, mens der jeg fra før hadde ungarsk plugin kunne jegkjøre så mange strekker jeg ville uten problem.

Ser ut som om pluginet er det som bugger, men kan hende de ikke har hatt noen med detta problemet tidligere? Ser ingen med samme symptomer i forumet deres, iaf...

Takker for all hjelp så langt, Erik, Hadde tatt lang tid om jeg måtte tenke så langt som dine idèer :wink:
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

prova att instellera om pluginet (eller kanske båda) och se om felet fortfarande är kvar.
Post Reply