Problem med plugin

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
User avatar
Tony Bergqvist
Posts: 142
Joined: 2008 Apr 06 2:03 pm

Post by Tony Bergqvist »

Anders Svärd wrote:Ett litet skumt fel. Igår körde jag Asfaltstestet som Tommie lagt upp. På SS4 kom jag i mål, men efter det fick jag Connection Timeout. Kollar man replay så får jag tid, men om man kollar plugin-sidan så står det "crashed on SS4". Nån som har nån förklaring på det hela ?
Det har ja med fått ett par gånger .. vet inte varför ??
Tony Bergqvist

Team Rookie Racing
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

kan bero på internet kick. alltså att internet slutat fungera så den inte kunnat läsa av tiden till pluginet
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

har problem med ungerska pluginet. aldrig kört det så tänkte testa. har tagit ur det tjeckiska och lagt in det ungerka sen startar jag "kör som adminstartör" men det blir bara så här.....
Attachments
hgfhnjklhiiu.jpg
hgfhnjklhiiu.jpg (11.54 KiB) Viewed 5615 times
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

har haft ganska stor problem med pluginet de senaste 2 veckorna, igår tog jag och rensade upp bland bilar, repriser och alla dmp-filer som låg och skräpade,nu verkar det funka bättre igen....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Problem löst*
Last edited by Simon Ek on 2009 Mar 20 9:19 pm, edited 1 time in total.
Image
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

exakt vad jag har haft hela dagen...har problem som fan just nu, jävla f-secure...eller tjecker?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Nej det är F-secure uppdateringen. Vissa "packade" :lol: .dll filer ses om virus men som inte är det. Dock är F-secure så korkat att de inte kan ta bort dessa filer. Tyvärr är den enda rekommendation jag har är att avinstallera f-secure och välja nåt annat.
Image
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Simon Ek wrote:Nej det är F-secure uppdateringen. Vissa "packade" :lol: .dll filer ses om virus men som inte är det. Dock är F-secure så korkat att de inte kan ta bort dessa filer. Tyvärr är den enda rekommendation jag har är att avinstallera f-secure och välja nåt annat.
Har F-Secure No problemo alls. Inte just nu iaf :!:
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Finns det inget verktyg i F-secure som man kan lägga till "trusted files" i då ?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jo, men det hjälper inte. Det enda du kan göra i dagsläget om du vill ha kvar F-Secure är att "frigöra" det under onlinespelande.
Image
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

har ni fått någon ordning på det? jag trycker av det varje gång jag ska spela just nu
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag bytte till gratisprogramet AVG.
Image
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

ärdet någon som vet varför pluginet krånglar?
håller dom på att uppdatera något tro!?


just nu känns det som det är lika bra att ge fan i att köra något, tappar kontakten hela jävla tiden....

börjar med att mellantiderna på sträckan slutar komma upp sedan när jag kommer i mål står det DNF...
går man in på pluginsidan efteråt så står det "crashed on ss" :shock:


nä jag undrar Fredrik om vi inte skall skjuta upp ewrcl rally ifall de inte hinner fixa det innan helgen!?
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

för mig har det inte krånglat, men jag noterade för en stund sedan att statistiken var nollad så är mycket troligt att de håller på med uppdateringar...

och det visste vi ju redan att det var på gång eftersom de snackat om att nästa version av pluginet bla skall ha auto download och auto installation av sträckor, bilar mm...

så det känns som det är den uppdateringen de håller på med nu...
jag har dock inte hört nåt konkret att så är fallet..
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Andreas Karlsson wrote:för mig har det inte krånglat, men jag noterade för en stund sedan att statistiken var nollad så är mycket troligt att de håller på med uppdateringar...

och det visste vi ju redan att det var på gång eftersom de snackat om att nästa version av pluginet bla skall ha auto download och auto installation av sträckor, bilar mm...

så det känns som det är den uppdateringen de håller på med nu...
jag har dock inte hört nåt konkret att så är fallet..
Du verkar ju ha koll på det här, Andreas, så jag frågar dig direkt: Hah du nån aning om hur de kommer att funka med setuper när nya pluginet kommer? Vill ju inte åka default med volvon... :?
Post Reply