Uddeholm Swedish Rally

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Uddeholm Swedish Rally

Post by Björn Lövdahl »

Dags för deltävling 1 i Svenska RBR-Serien.
Karlstad är huvudort för rallyt, som är årets enda sammarbete med ett VM-Rally.
7 sträckort med lite blandat väder, mest uppehåll, dock förekommer snöande på någon eller några sträckor

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 1fb18f3975

Lycka till alla!
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jaha..
jag var först ut och fick således spåra.. på vissa håll var det mycket snö som hade yrt ut i vägen och där var fästet riktigt dåligt.
jag gjorde en hel del rullningar men inget som föranledde annat än en och annan CFH..
däremot så touchade jag ett träd precis i slutet på SS6 och fick rulla över mållinjen med bara 2ans växel.
som tur var kunde vi snabbt åtgärda det på transporten till SS7 och alla växlar fungerade såeledes på sista sträckan.

men tyvärr så var styrningen lite si och så och däcken var väl i stort sett dubblösa nu så vi gled ut i en H3 och träffade ett litet träd som stod ensamt i snövallen och efter det så sjönk oljetrycket varpå vi tvingades bryta med skuren motor 3,5km in på sträckan.

totalt sett så var det för mig ett dåligt rally, setuperna var helt standard från fabrik då vi fick bilen från Prodrive i morse så vi hann inte få på några dekaler eller nåt, bara köra upp på släpet och dra iväg de 15 milen till värmland och hoppas på det bästa.

till nästa tävling skall vi dock ha skruvat lite på bilen och förhoppningsvis skall det gå lite bättre då.

såg att Kemzon var 2a ut på banan i en fabriks peugeot. hade fullt sjå att hålla mig ur vägen för honom då han verkade köra mycket fort.
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Kanon premiär! vill jag bara börja att säga, gick rätt bra hela tiden dock väldigt halt på andra varvet av sträckorna.

SS1: gick ut lungt då det skulle köras 3 sträckor med samma däck, ingen super tid men inte heller nån dålig tid, en lagom början

SS2: långsträckan in rallyt, här funkade det riktigt bra, hade bra flytt hela vägen och tiden är jag rätt nöjd med

SS3: En sträcka som har det mesta, både snabbt och långsamt och bra partier och dåliga partier med mycke grus, tappade en hel del tid på en riktigt dåligt tagen hårnål ungefär halvägs in på sträckan, här fanns det inte mycke dubb kvar i däcken.

SS4: efter en service där vi mest rullade tummarna så var det tags för den sträckan som jag gillar minst på rallyt, väldigt mycke grus och det slet ordentligt på däcken, halt på slutet och mycke vallande.

SS5: Andra varvets första sträcka, mycke grus framme här också och riktigt halt, 1 sekund långsammare här än på första varvet.

SS6: Stor skillnad på den här sträckan jämfört med förra varvet, försökte ladda på lite mer den här gången men det gick inte, va j**ligt halt hela vägen och tiden va nästan 10 sekunder långsammare.

SS7: tävlingens sista och längsta sträcka, här tog jag det ganska lungt för att bara kommer imål, inga störe grejer hända på sträckan


En Rolig men väldigt hal tävling kan man sammafatta det här som, en Kanon premiär som nog blir ganska utslagsgivande

//Mackan Andersson nr 92.
//Mackan
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Snacka om antiklimax!
Höll ett skapligt tempo idag, jämnt och fint för att plocka någon poäng i tabellen inför grussäsongen. Tyvärr lyckades jag få ett jättehugg på sista ss:en och drog in i ett träd och så pajade kylaren. 5 minuter kvar pa strackan att köra så jag tog det lugnt, rullade igenom utan att varva motorn hårt, men lika förbannat dör bilen 300 meter före målskyltarna. Hade den lata kartläsaren bara orkat kliva ur biljäveln och knuffat oss in hade det säkert räckt långt. Nu ska jag gå och ta en burk med valium och lugna ner mig till nästa tävling!

Tack ändå för ett bra race!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

ss1 Gick bra till en början men rullade sedan några km innan mål.tapade inte mycket tid så och bilen fick inga större skador. ss2 gick också bra tills ja snurrade . ss3 första sträckan som inget händer på dock ingen bra tid ändå.ss4 ungefär samma som ss3..ss5 gick allt åt helvete när farsan kommer in i rummet och ja tappar koncentratione för en sekund och kör rakt in i ett träd.fick bryta på den sträckan..ss6 kör ja som en galning och de reuslterar att ja sladdar in ett träd men ja kan fortsätta och åker sträckan ut med lustig styrning och dålig kopling.ss7 försöker köra som vanligt men den dåliga styrningen gör att de blir ännu ett rull..det orsakar att växellådan inte vill vara med längre så då skiter ja i de och bryter sträckan där... De här nog den sämsta tävlingen som ja har kört det har nog alldrig gått så här dåligt som de gick ida..men men de blir o ladda till bergslagsrallyt :wink:
Morten Myrvang
Posts: 20
Joined: 2008 Feb 02 1:48 pm

Post by Morten Myrvang »

spelet crashade efter ss2 så hoppas att jag kan få det restalld(har sendt request)
if everything seems under control, you're not going fast enough...
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

har också sent en request.....Eller får man starta om av vilken anledning som helst??? Hur lång tid tar de innan man kan starta om
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Du kan bara starta om om du har haft problem med datorn, typ conection lost elr nåt sånt
//Mackan
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Kul rally, dock fick jag ett tidstilläg på 1min och 30sek för en gening som jag definitivt inte gjorde. Synd, men annars helt ok.
Image
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag körde bort mig detta rally.

Jag har värmt litegrann några dagar innan och fick bara kanontider! Körde även rbrchamp så uppvärmd va jag iaf inför rallyt.

SS1: Kan inte köra så mycket snabbare ändå långt efter just nu.
SS2: Hatar den banan vette fan hur jag ska köra snabbare. Ska kolla repriser sen och se ;).
SS3: körde bort mig på några ställen men ok tid
SS4: Trots att jag va ute i vallarna ofta där fick jag en bra tid! Dagens bästa ss för min del
SS5: Här började det hända problem. Jag får grafik buggar i spelet dvs ibland kan jag se en vit vägg som jag måste köra igenom under 1 sekund sen ser jag banan igen. Därmed körde jag in i ett träd och kom knappt därifrån.
SS6: Jag hade en bra tid på G trots att det var så halt men sista hårnålen bromsade jag för hårt och bilen dog och den ville ju inte starta direkt heller. grrrrr
SS7: Här hade jag gett upp i princip. låg 40 sek efter kenneth och den banan kan jag ju inte köra snabbt på.

Aja topp 20 plats iaf tror jag :P :p
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Då var premiären avklarad då. Ett riktigt bra rally för min del förutom en snurr på ss3 där vi fick backa å krångla länge innan vi kom åt rätt håll igen.. förmodligen tappade vi segern där (åtminstone bland dom som kört hittills). Jagade som en dåre för att hinna ifatt men de räckte inte ända fram. Riktigt bra kört av Svärd, vi hade en riktig sekundfajt genom hela rallyt, mycket roligt
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jaha... Så fikk man iaf fullført løp. Inget stort å rope hurra for. Slog i et tre på innersving på SS1, og knuste radiatoren på bilen. Kjørte sakte sakte uten kjøling på de neste to strekkene inn til service. På SS4 finner man ut at man har glemt å bruke fotograf-moden, så har folk i kjørelinjen hele etappen gjennom. Ender med en rullning og påfølgende CFH...

Kort sagt ikke mitt rally, men satser hardt på å komme topp ti i neste :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Ja då var första rallyt avklarat bara att gratulera kemzon och min team kamrat Erik som ligger 1a och 2a i skrivande stund ni var för snabba för mej det är bara att erkänna jag bugar mej för er. Återstår att se vad Hamreus kan hitta på.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Christer Vestlund wrote:Ja då var första rallyt avklarat bara att gratulera kemzon och min team kamrat Erik som ligger 1a och 2a i skrivande stund ni var för snabba för mej det är bara att erkänna jag bugar mej för er. Återstår att se vad Hamreus kan hitta på.
Har följt dig minut för minut på pluginsidan. Nagelbitare. Men två poängplaceringar hoppas vi ju på i Ford Team RS i alla fall.

Och Nilsson respektive Onkamo då? Hur ser formen ut där? Hamreus vet vi är bra. Och kommer direkt från rbrchamp på måndag kväll.
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Ja då var första rallyt avklarat bara att gratulera kemzon och min team kamrat Erik som ligger 1a och 2a i skrivande stund ni var för snabba för mej det är bara att erkänna jag bugar mej för er. Återstår att se vad Hamreus kan hitta på.
Erkänn att du körde på stallorder Christer, SS1 fick väl avgöra :D

För egen del trodde jag på mindre marginal till toppen, men det är bara att buga och gratulera !
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Post Reply