Saknar!!!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Saknar!!!

Post by Hasse Onkamo »

Saknar storhets tiden med Svenska rbr-serien, plus filmerna med alla roliga kommentarer mm. Hoppas det blir som förr igen, men tvilar på det.
Erik "ekan" E
Posts: 32
Joined: 2011 Oct 04 10:50 pm

Post by Erik "ekan" E »

Jag saknar också den gamla tiden då det var fart på rbr-serien. Skulle vara så kul om det blossade upp igen och blev seriöst.
User avatar
vzettergren
Posts: 23
Joined: 2011 Jul 24 8:39 pm

Post by vzettergren »

Ja för fan!!!
Vi i Hover Rallyteam är Fett sugna nu :D.
Grymt tung högerfot nu asså :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

dog ju lite när "storstjärnorna" började ramla av.
men visst hoppas man på att det ska dra igång igen!

Ett problem var ju också att det mot slutet blev en massa tjat om regeltolkningar, anklagningar för att ha genat osv.
inte som det var i början, alla kör och har kul!

men det kom sig väl naturligt av att en del lärde sig VAR man kunde gena massor och därmed sätta världsrekord på sträckorna.

tyckte sista två säsongerna var tråkiga av just det skälet, alltid någon som skulle hacka på någon annan.

Hoppas dock den kan komma igång igen med dig Hasse, din brorsa, Erik, Blom och alla de andra "gamla rävarna".
Erik "ekan" E
Posts: 32
Joined: 2011 Oct 04 10:50 pm

Post by Erik "ekan" E »

Det där med att folk genade för mycket blev riktigt tråkigt. För dom som tävlade seriöst så visste man alltid att någon skulle komma före eftersom denna person i stort sett knappt körde på vägen.

Det verkar ju i alla fall finnas rätt så mycket intresse i att starta serien igen så det skulle vara kul.
User avatar
Tony Bergqvist
Posts: 142
Joined: 2008 Apr 06 2:03 pm

Post by Tony Bergqvist »

ja det va riktigt kul när det va fart på´t här . Va ju lite nervös när man skulle köra rallyt så man inte gjorde bort sig :) sen satt man o vänta på att filmen skulle bli klar för o se om man va med på något ställe :)
Tony Bergqvist

Team Rookie Racing
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

[quote="Erik "ekan" E"]Det där med att folk genade för mycket blev riktigt tråkigt. För dom som tävlade seriöst så visste man alltid att någon skulle komma före eftersom denna person i stort sett knappt körde på vägen.

Det verkar ju i alla fall finnas rätt så mycket intresse i att starta serien igen så det skulle vara kul.[/quote]

Ja, det handlade väl om att en del ville vinna till varje pris och andra bara körde för att det var skoj.
synd som sagt att det blev så.
men det var inte det tråkigaste i min mening, det tråkigaste för mig var all pajkastning och anklagelser. det drog liksom ner stämmningen och fick nog många att lämna serien.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Det var tider det....när alla topp tre skickade in sina repriser och kanske fick va med på film. Där sållade man bort rätt många fuskare. sen ändrades reglerna för att nån inte ville dela med sig sina settupper...och så blev det som det blev.

Kan säja att nöjet var på min sida att tävla mot Hamreus, Nordins, Vestlund.Sandberg...kanske nån mer...
och tampas om poängen...

Nu se jag fram mot att tjeckerna fixar fram en option där föråkare elimeneras...RR...som RBR WORLD ......

God sommar på er pöjkar....och glo in en clean Noieker II

User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Clarence Blom wrote:God sommar på er pöjkar....och glo in en clean Noieker II

Mycket vackert kört...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

OM serien skulle få en nystart, vad skulle ni vilja se för lösning på problemet med folk som misstänks gena för mycket?

Pluginet har ju ett geningsskydd men det är på vissa sträckor väldigt dåligt (man får straff trots att man håller sig på vägen eller bara snuddar insidan i en kurva)
och på vissa sträckor tillåter det ganska stora geningar.

Syftet med serien från början var ju att alla skulle ha kul.

Att topp 3 på sträckorna skickar in repriser är ju en lösning som provats men det ogillades ju av vissa då man kan ta fram setupen via reprisen och alla inte vill att andra ska kunna "låna" deras setup.

vad finns det mer för alternativ?


för mig är det en självklarhet att man ska följa vägens sträckning i spelet (även om man i verkligheten ibland genar friskt där det går), men då måste ju det som sagt kunna kontrolleras att det följs.

alternativet är att man tillåter gening, men då lönar det sig ju bara för de som sitter och kör varje sträcka 3000 gånger och testar vart det går att gena som mest, de som inte har tiden/orken att göra det kommer inte ha någon chans att fightas i toppen.

hur som helst så blir man tvungen att kompromissa i slutändan.
men kom med era förslag på hur man kan lösa problemet.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Clarence Blom wrote:Det var tider det....när alla topp tre skickade in sina repriser och kanske fick va med på film. Där sållade man bort rätt många fuskare. sen ändrades reglerna för att nån inte ville dela med sig sina settupper...och så blev det som det blev.

Kan säja att nöjet var på min sida att tävla mot Hamreus, Nordins, Vestlund.Sandberg...kanske nån mer...
och tampas om poängen...

Nu se jag fram mot att tjeckerna fixar fram en option där föråkare elimeneras...RR...som RBR WORLD ......

God sommar på er pöjkar....och glo in en clean Noieker II

Skolexempel på hur man utnyttjar vägen utan att gena .Snyggt kört.
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Andreas Karlsson wrote:OM serien skulle få en nystart, vad skulle ni vilja se för lösning på problemet med folk som misstänks gena för mycket?

Pluginet har ju ett geningsskydd men det är på vissa sträckor väldigt dåligt (man får straff trots att man håller sig på vägen eller bara snuddar insidan i en kurva)
och på vissa sträckor tillåter det ganska stora geningar.

Syftet med serien från början var ju att alla skulle ha kul.

Att topp 3 på sträckorna skickar in repriser är ju en lösning som provats men det ogillades ju av vissa då man kan ta fram setupen via reprisen och alla inte vill att andra ska kunna "låna" deras setup.

vad finns det mer för alternativ?


för mig är det en självklarhet att man ska följa vägens sträckning i spelet (även om man i verkligheten ibland genar friskt där det går), men då måste ju det som sagt kunna kontrolleras att det följs.

alternativet är att man tillåter gening, men då lönar det sig ju bara för de som sitter och kör varje sträcka 3000 gånger och testar vart det går att gena som mest, de som inte har tiden/orken att göra det kommer inte ha någon chans att fightas i toppen.

hur som helst så blir man tvungen att kompromissa i slutändan.
men kom med era förslag på hur man kan lösa problemet.
Tycker repriser från top 3 känns bättre än att tillåta gening fritt.....funkar ju med top 5 med .... jag har inget att dölja och om nån vill prova mina setuper jag kör med så e det helt ok för mej iaf....vet inte vad ni andra tycker.....försöker alltid ha minst 2 hjul på vägen och om jag har mindre så e det oftast att man kör för fort in i nån kurva o glider av utåt o tappar tid för min del.
Erik "ekan" E
Posts: 32
Joined: 2011 Oct 04 10:50 pm

Post by Erik "ekan" E »

Kolla igenom top5 repriser skulle väl kanske vara ngt.

Men hur startar man en serie? Alltså hur gör man tävlingar på pluginet.
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Jag hade inte börjat köra RBR när serien var som mest aktiv, men jag kan tänka mig hur många som var med. Jag vet dock inte hur allvarligt problemet var men jag tycker att Rogers idé med att top 5 i varje klass på varje sträcka skickar in repriser låter riktigt bra. Ska man ha geningsskyddet aktivt ändå? Jag har precis som Roger inget att dölja med varken geningar eller setuper :)
Om det blir en nystart av serien så hjälper jag gärna till med att göra tävlingar osv.

Erik för att kunna göra tävlingar på tjeckiska pluginet så måste du först donera 8 euro, tror jag det är. http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... pay/paypay, du donerar via den här länken. :)
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Största problemet är nog tid, det krävs en "lek ledare" som har tid att driva serien en hel säsong.

När det gäller regler så är min åsikt som följer, ALLA vet reglerna innan start och har i och med att man startar godkänt dom...enkelt.
Det finns för och nackdelar med alla typer av lösningar. Det här är ett data spel och det är helt omöjligt att få millimeter rättvisa, bara att gilla läget eller ge fan i att köra.
Att börja gnälla är bara att förstöra för alla, det räcker med att två tre stycken börjar gnälla i forumet för att man som "lek ledare" blir less och tröttnar.

MVH Micael :)
Hellre dö än fega
Post Reply