Deltävling 1 - Vinterpokalen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Deltävling 1 - Vinterpokalen

Post by Tobias Hult »

INBJUDAN

SVENSKA RBR-SERIEN 2013

DELTÄVLING 1 - VINTERPOKALEN

DEN 10-13 Januari 2013

Svenska RBR-serien inbjuder till nationell tävling i simulator rally. Vinterpokalen är 1:a deltävlingen av Svenska RBR-Serien 2013 och ingår alltså i Svenska RBR-serien. Tävlingen genomförs i full överensstämmelse med Cz-plugin’s, RBR-seriens, denna inbjudans bestämmelser och eventuella pm.

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 9c453f181d

• ARRANGÖR: Svenska RBR-serien. http://www.rbrserien.se/

• TÄVLINGSLEDARE: Micael Eriksson. mic@minpost.nu

• DOMARE: Tommie Lindberg, Tobias Hult, Micael Eriksson.

• TEKNISK KONTROLLANT: Cz-plugin.

• TEKNISK CHEF: Tobias Hult. tobbelinahultman@hotmail.com

• BANCHEF: Tobias Hult.

• PRESS & MILJÖ: Tommie Lindberg. lindberg_tommie@hotmail.com

• TÄVLINGENS ART: Nationell rally tävling i simulator miljö om totalt ca 80 km varav ca 61 km SS fördelat på 8 sträckor. (4 sträckor som körs 2 gånger var) Tävlingen är notat. Ingen transport tid.

• TIDSPLAN: Anm. SKA vara bekräftad innan start för poäng i serien
Första start: torsdag 10/1-2013 Kl. 00.01
Sista start: söndag 13/1-2013 Kl. 23.59

• START OCH MÅL: Cz plugin. Pilat från RBR-seriens hemsida.

• BESIKTNING OCH ANMÄLAN TÄVLINGSDAG: Besiktningen och anmälan sker vid inloggning i Cz-plugin.

• BILKLASSER:
Trimmat 4WD: Alla WRC som finns tillåtna på pluginet (ej Ford Fiesta WRC)
Otrimmat 4WD: Alla A8, S2000 och N4 bilar som finns tillåtna på pluginet.
Trimmat 2WD: Alla S1600, A7 och A6 som finns tillåtna på pluginet.
Otrimmat 2WD: Alla A5 och N3 som finns tillåtna på pluginet.
Nationella: Alla Gr.H som finns tillåtna på pluginet.

• DELTAGARE: Förare med giltig registrering på RBR-seriens forum och på Cz hemsida. Tävlingen är öppen för debutanter.

• DÄCK: Enligt Cz pluginets reglemente. Ingen begränsning av antalet.

• AVGIFTER: Är frivillig. Donation till drift och underhåll av Svenska RBR-seriens hemsida är möjlig. Kontakta Erik Persson via pm för info.

• ANMÄLAN: Tävlingsledningen tillhanda på mail enligt tidsplanen. Anm. skickas till: svenskarbrserien@hotmail.com

• SERVICE: Enligt roadbook. En central serviceplats i Sandviken, i övrigt serviceförbud.

• SÄRSKILJNING: Tid på SS 8, SS 7 osv.

• ANSVAR: Allt deltagande i tävlingen sker på egen risk. Cz plugin, RBR-serien samt dess tävlingsledning och funktionärer, frånsäger sig allt ansvar för under tävlingen inträffade skador, olycksfall eller dylikt.

• RESULTAT: Anslås fortlöpande vid målplatsen.

• FORCEMAJOR: RBR-serien har inget ansvar över internet eller Cz-pluginet’s drift. Vid eventuellt bortfall av endera så kommer det att betraktas som tekniskt fel på bilen.

• UPPLYSNINGAR OCH ÅTERBUD: svenskarbrserien@hotmail.com

• REPRISER: Vi som arrangerar vill även påminna alla deltagare om att reprisinskickning kommer att krävas. Topp 3 i varje klass på varje sträcka kommer att genomgå en geningskontroll. Vid miss av inskickning av repris för varje sträcka så kommer 1 minut att läggas till på totaltiden. (det gäller bara topp 3 i varje klass på varje sträcka)

Repriserna skickas till svenskarbrserien@hotmail.com och ska innehålla följande.
1. Alla repriser som föraren varit topp 3 i sin klass på.
2. Cars.ini filen till bilen som föraren använt.
3. Physicz.rbz filen till bilen som föraren använt.
4. Skinet som föraren använt till sin bil under tävlingen.
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Kontrollera att underlaget på SS5 funkar(peklo). Jag har bara new och normal, eller kanske finns det en uppdatering...?
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Clarence Blom wrote:Kontrollera att underlaget på SS5 funkar(peklo). Jag har bara new och normal, eller kanske finns det en uppdatering...?
Gjorde en tävling igår med dry/worn. Hamnade på skrivbordet direkt. Så det funkar inte!
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:
Clarence Blom wrote:Kontrollera att underlaget på SS5 funkar(peklo). Jag har bara new och normal, eller kanske finns det en uppdatering...?
Gjorde en tävling igår med dry/worn. Hamnade på skrivbordet direkt. Så det funkar inte!
Har lagt upp en till med samma. Vet inte vad dom har mer för inställningar. Men jag fick tävlingen godkänd endast med heavy snow och heavy clouds. Ska prova igen om det funkar!

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 0964ba0cdd
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Har man inte worn i shakedown så funkar det nog inte. Va det inte likadant med Humalamäki??
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Ursäkta för ett så sent svar, men jag har efter mycket strul lyckats ta mig in texture filen för Peklo II Snow och svaret är precis som ni sagt tidigare, det funkar ej att köra Peklo II Snow med varken Damp, Wet eller Worn utan att man fixar en massa i texture filen.
Det är mycket bra att du kom med detta påpekande Clarence då vi inte tänkte på det när vi lade upp tävlingen på pluginet. TACK!!!

Underlaget på SS5, Vinterpokalen, är nu ändrat till New. Det kan komma att ändras till Normal, vi ska diskuttera den frågan. Om någon ändring sker kommer alla att meddelas så fort som möjligt.
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

På tal om Peklo snow och texture - nån som har nåt tips om någon annan lite mer likt den för finlandssträckorna? Tycker man blir på gränsen till snöblind ibland...
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Antar att du menar Pelko Snow.....för den är ju med i första tävling.....kommer med ihåg att de var nått med Humalamäki.....gick och gå in o ändra någe så man kunde köra den ändå.....men måste ju vara bättre att ändra underlaget än att ändra en massa i filer för att kunna köra
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Clarence Blom wrote:På tal om Peklo snow och texture - nån som har nåt tips om någon annan lite mer likt den för finlandssträckorna? Tycker man blir på gränsen till snöblind ibland...
Tycker att late morning, light snow, heavy clouds funkar skapligt....

late afternoon, hazy, partialy cloudy blev alldelles för vitt tycker jag
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Tack för ett snabbt svar på min request Tobias
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

Vill tacka för ett bra rally och samtidigt be om ursäkt för om det var många som saknade snövallar att stö sig emot efter mig. :lol:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Det var en kort sesongstart for meg. Jeg fikk kjørt SS1, og etter målgang fikk jeg se min egen tid. Så fikk jeg "connection timed out", etter det 5. retry-forsøket gav jeg opp.

Får bare komme sterkere tilbake neste runde :)
"I love it when a plan comes together"
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Roy Magnes wrote:Det var en kort sesongstart for meg. Jeg fikk kjørt SS1, og etter målgang fikk jeg se min egen tid. Så fikk jeg "connection timed out", etter det 5. retry-forsøket gav jeg opp.

Får bare komme sterkere tilbake neste runde :)
Men Roy enligt reglerna så kan vi ge dig en omstart eftersom att din status under "retired cars" är "did not start to SS2" och enligt reglerna så godkänner vi omstarter när statusen är just "did not start to SSxx". Så skicka en request på onlinesidan så kan jag ge dig en omstart från och med SS2.
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Tobias Hult wrote:Men Roy enligt reglerna så kan vi ge dig en omstart eftersom att din status under "retired cars" är "did not start to SS2" och enligt reglerna så godkänner vi omstarter när statusen är just "did not start to SSxx". Så skicka en request på onlinesidan så kan jag ge dig en omstart från och med SS2.
Så bra :) Jeg så ikke meg selv i listen med retired cars heller, så jeg trodde at det var ferdig for denne gang. Request sendt, får håpe problemet er løst fra min side også :)


Rallyet gikk ok for min egen del. Det er flere år siden jeg kjørte med snowmod sist, så målet ble å ta seg gjennom uten større problemer. Jeg hadde 5 snurringer til sammen i rallyet, og kanskje et for lavt tempo, men uansett nådde jeg mål på samtlige prøver. Jeg tror nok vi må vente til grus og asfalt før jeg begynner å få opp farten, men enn så lenge nyter jeg å kjøre der jeg startet min online-karriere :)




Edit: Løpsrapport lagt til.
"I love it when a plan comes together"
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Repriser - Vinterpokalen

De som finns med nedanför ska skicka in sina repriser från den sträcka de står nämnda under.
T.ex. om Tobias Hult finns med under SS2 och SS5 så ska jag alltså skicka in mina repriser i från just SS2 och SS5.
Dessa repriser skickas till: svenskarbrserien@hotmail.com
Mailet ska även innehålla eventuella skins filer som använts under rallyt.

Vid miss av inskickning av repriser så kommer 1 minut att läggas till på just den sträckan. (detta gäller alltså bara topp 3 i varje klass på varje sträcka)

Trimmat 4WD

SS1
Daniel Molin ok
Clarence Blom ok
Kenneth Nyström ok

SS2
Clarence Blom ok
Daniel Molin ok
Micael Eriksson ok

SS3
Clarence Blom ok
Daniel Molin ok
Micael Eriksson ok

SS4
Clarence Blom ok
Daniel Molin ok
Kenneth Nyström ok

SS5
Clarence Blom ok
Daniel Molin ok
Micael Eriksson ok

SS6
Clarence Blom ok
Micael Eriksson ok
Kenneth Nyström ok

SS7
Micael Eriksson ok
Daniel Molin ok
Clarence Blom ok

SS8
Clarence Blom ok
Micael Eriksson ok
Kenneth Nyström ok

Otrimmat 4WD

SS1
Roger Hillström ok
Hasse Onkamo ok
Tommie Lindberg ok

SS2
Roger Hillström ok
Hasse Onkamo ok
Tobias Hult ok

SS3
Roger Hillström ok
Mattias Stigh ok
Hasse Onkamo ok

SS4
Roger Hillström ok
Hasse Onkamo ok
Tobias Hult ok

SS5
Roger Hillström ok
Hasse Onkamo ok
Tobias Hult ok

SS6
Roger Hillström ok
Mattias Stigh ok
Hasse Onkamo ok

SS7
Roger Hillström ok
Mattias Stigh ok
Tobias Hult ok

SS8
Roger Hillström ok
Hasse Onkamo ok
Mattias Stigh ok

Nationella

SS1
Robin Hallman ok
Rasmus Persson ok
Carl Eriksson ok

SS2
Robin Hallman ok
Linus Noren ok
Carl Eriksson ok

SS3
Robin Hallman ok
Carl Eriksson ok
Rasmus Persson ok

SS4
Robin Hallman ok
Rasmus Persson ok
Carl Eriksson ok

SS5
Robin Hallman ok
Carl Eriksson ok
Linus Noren ok

SS6
Robin Hallman ok
Linus Noren ok
Carl Eriksson ok

SS7
Robin Hallman ok
Carl Eriksson ok

SS8
Robin Hallman ok
Carl Eriksson ok
Linus Noren ok
Last edited by Tobias Hult on 2013 Jan 18 5:14 pm, edited 8 times in total.
HULT Tobias
Nordic Sim Motorsport
Post Reply