Rally med lite rallycrossinslag.

Mattias Ahlströms serie

Moderator: Mattias Ahlstrom

User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Tänkte först att alla startande skulle skicka sin mailadress till mig så jag kunde meddela lösen den vägen. Tyckte det kanske kunde bli mycket att hålla reda på, bara för en tävling. Tänkte då inte på att det är så enkelt löst som ett PM här genom forumet. :oops: Det blir så jag kommer göra så enda kravet för att ställa upp är att man är registrerad här i forumet. (I alla fall om man vill ha möjlighet att köra finalerna.)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mattias Ahlstrom wrote:Tänkte först att alla startande skulle skicka sin mailadress till mig så jag kunde meddela lösen den vägen. Tyckte det kanske kunde bli mycket att hålla reda på, bara för en tävling. Tänkte då inte på att det är så enkelt löst som ett PM här genom forumet. :oops: Det blir så jag kommer göra så enda kravet för att ställa upp är att man är registrerad här i forumet. (I alla fall om man vill ha möjlighet att köra finalerna.)
Lite svårt när du inte har någon mejl adress i medlemslistan. Här har du min åtminstånde. Hasse Onkamo - onken65@hotmail.com
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Har ni ingen mailadress inlagd skickar jag ett "Personal message". Det borde ju fynka, tycker jag.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Nu är tävlingen inlagd med start torsdag. kl.00.01.
Lite tilläggsregler: Om två eller flera förare hamnar på samma platssiffra särskiljs dem utefter resultatet i första omgången. Skulle de ha samma tid där gäller andra omgången o.s.v.
Tävlingen går på en engelsk sträcka så det är grusdäck som gäller.
Lösen för tävlingen är som jag tidigare skrev "bredsladd".

Lycka till!
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Rolig tävling, men jäklar va ovan man va när jag inte kört rbr på evigheter.

åk1: Ganska snabbt vädigt brett och en Snurrning på slutet som gjorde att jag tappade mycke

åk2: Grym Attack men även här gick det lite brett

åk3: gick bra fram till ett vägbyte där det gick rakt fram och jag fastnade, efter lite hjälp av publik så kom jag upp på vägen igen, laddade på lite X-tra fram till målet för att hitta lite bra linjer innför sista åket gick brett och riktigt fort :D

åk4: vart plattfall totalt med mycke snurrningar och bilen sönder efter målskyltarna, ville nog för mycket.

Va en Rolig tävling och ett roligt tävlingsupplägg men det blir nog ingen final, ska köra lite sprintar för att komma in i det här med att åka Fwd igen...
//Mackan
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Markus Andersson wrote:
Va en Rolig tävling och ett roligt tävlingsupplägg men det blir nog ingen final, ska köra lite sprintar för att komma in i det här med att åka Fwd igen...
Min tanke är att om ni gillar tävlingsupplägget tänkte jag göra en rallycross-cup under hösten. Hasses FW-cup är ju snart slut så jag tänkte göra den efter det i så fall.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Mycket roligt uåålägg! Nu måste man verkligen åka på attack, något som jag fick erfara omg.2 då jag hamnade i diket rätt brutalt.

De tre åken som jag kom imål på kändes riktigt bra, lite mycket understyrning kanske men bra. Dessvärre strax efter målgång i omg.3 så råkade föraren i fråga välta en ölburk fylld med vätska "ingen doping bara lite koncentrations höjande vätska" över ratten, min G25 blev något kladdigare men elektioiken fungerar fortfarande, IMPONERANDE! Tror också jag behöver städa rummet det är rätt kladdigt, dock sliter man nog bort det kladdiga med tiden för jag orkar inte städa!!!

Får tacka för ett bra och underhållande upplägg, nu hoppas vi att vi kommer till A final, i alla fall B, tack för ordet!
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Jäklarns skoj det här va...Som Strand säger så måste man ladda fullt, då slutresultat inte har någon egentlig betydelse..Dock så safade jag ganska mycket

Omg 1. Mjukstartade, kände på bilen. Gick snabbare å snabbare allt eftersom. Lite för sanbbt visade det sig då jag slog över i "V2 till H3" som har riktigt grymma camberlutningar åt rätt håll. Dock så fastnade man i högerns "dike" och slog runt 2 varv. landade på hjulen coh kunde fortsätta. Fick en Okej tid, inte mer.

Omg 2. Laddade lite mer. Gick dåligt på dom ställen som det gick bra på i Omg 1 och tvärtom. Hyfsad tid.

Omg 3. Hade grymt flyt och gjorde nån liten miss här å där kanske, men fixade min bästa tid med N4 på sträckan i fråga. Märkte att jag inte var så herrejösses långt efter Erik Persson, vilket jag är rymt nöjd med =).

Omg 4. Tänkte ta det lite lugnt här, men ändrade mej när den gröna lampan tändes. Satsade fullt, vilket fick betala sig. En vägbytes miss och en till rullning, 1 varv, på samma ställe som i Omg 1. Landade på hjulen igen och brakade i mål som Total 2a. Såklart man plockar en 2a plats när totalresultaten inte räknas! Ödet har grymt mkt ironi i sig.

Helt nöjd med kvalet. Hoppas bara på final nu
//Jaeger
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Jaha, misstog mej såklart...trodde tävlingen va slut IDAG kl 22.00 :P Haha, vafan :P Jaja så ere :P

Shit jag missbrukar verkligen :P smileyn
//Jaeger
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Märktes man måste ladda 120% för hänga med till A-final, vilket stundtals höll på och straffa sig. En rejäl skavabortemblemetigrillen-resa på nosen var nära att sluta med framlänges rull men redde ut sig på något vänster.

Jaeger// du får nog uppdatera ditt inlägg :wink:
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Haha, ja Jimmy. Trodde ju som sagt att tävlingen tog slut igår kl 22.00. Och jag kom i mål runt 22.00 så :P men men så ere
//Jaeger
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Tack för ett kul tävlingsupplägg Mattias.Hoppas det blir en fortsättning.Kanske med separata klasser,klarar inte att matcha Gr.N bilarna riktigt.

Blev lite överladd på sista sträckan i ett försök att hålla Hasse bakom mig. :D
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

d

Post by Niclas Jagerhult »

Verkar lite dött..Bara undrar om det blir tävling nu på onsdag?
//Jaeger
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Självklart blir det tävling. Ber om ursäkt att jag inte varit mer aktiv men jag har haft så mycket annat att göra. Ikväll lägger jag in tävlingen i pluginet och då ska jag skriva lite mer info om den också.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

d

Post by Niclas Jagerhult »

Grejtans =D
//Jaeger
Locked