2007 (Regler för Rallycross-cupen.)

Mattias Ahlströms serie

Moderator: Mattias Ahlstrom

Locked
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

2007 (Regler för Rallycross-cupen.)

Post by Mattias Ahlstrom »

Tävlingarna kommer vara utformade på samma sätt som den träningstävling jag gjorde. För er som inte körde den kan läsa tråden ”Rally med lite rallycrossinslag”. Några saker skiljer sig dock; Runner-up kommer att gälla! Blir antalet startande 23 eller fler kommer även en C-final att köras.
Tävlingsdagarna blir också lite annorlunda;
Kvalheaten är öppna ons. kl.00.01 t.o.m tor kl.21.00. (Kan inte garantera att jag är tillgänglig varje fredag för att sammanställa resultaten.)
B-finaler öppnar fre kl.00.01 - lör 23.59
A-finaler öppnar fre kl.00.01 - sön 23.59 (Detta för att även B-finalsegraren garanterat ska ha en chans att köra A-finalen.)
C-finaler, om dem körs, kommer bara vara öppna under fredagarna kl.00.01-23,59.

Poängberäkningen ser ut såhär: 20, 17, 15, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 och 1 poäng.

De bilar som är tillåtna är N4 och S1600. Dessa slås samman till en gemensam klass. Eftersom S1600-bilarna inte är riktig konkurrenskraftiga mot N4 har jag också valt att ge dem en egen liten serie i samma tävlingar. De 6 snabbaste S1600-bilarna kommer få poäng enligt detta: 8, 6, 4, 3, 2 och 1. Dessa poäng räknas alltså separat vid sidan av det ordinarie tävlingsresultatet.
Vill ni byta klass mitt under cupen är det helt OK.

Cupen kommer bestå av 7 deltävlingar och alla tävlingar kommer räknas i slutresultatet.

För att underlätta lite för mig ber jag er skicka ett mail som en anmälan till cupen. På så vis har jag era mailaddresser samlade och kan lätt skicka ut finalernas lösenord till er. Tänk då på att det är addressen ni skickar ifrån som blir den jag kommer skicka lösen till.

Anmäl er på den här addressen: rbrcross@yahoo.se

Tycker ni detta låter luddigt är det bara att fråga på.
Last edited by Mattias Ahlstrom on 2008 Apr 08 9:44 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Lite tillägg i reglerna inför första tävlingen som startar nu på onsdag:

Det kommer delas ut en extra mästerskapspoäng till snabbaste förare i varje omgång. Detta gäller bara rallycross-cupen, inte S1600-ligan som räknas paralellt.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Ytterligare lite tilläggsregler:
Om två eller fler förare bryter samma finalheat placeras dem efter hur långt dem kom i finalen. Om dem brutit inom samma "split" får dem slutplacering efter hur dem placerade sig inbördes i kvalet.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Om två eller fler förare har samma slutresultat när cupen är färdigkörd sker särskiljning enligt följande; Högst placeras den förare som har flest antal segrar. Skulle det antalet vara lika gäller flest antal andrajplatser o.s.v
Locked