Jämtrallyt - SuperCupen 2010

Samlingsrubrik för dessa serier

Moderators: Kenneth Nyström, Chris Nyström, Fredrik Wengberg

Post Reply
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Jämtrallyt - SuperCupen 2010

Post by Kenneth Nyström »

Första start 18.00 Fredag 10/9!

Glöm inte att anmäla er till tävlingen!!

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 23ca5153db


Startlista

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 3db&sort=3
Last edited by Kenneth Nyström on 2012 Jan 31 11:00 pm, edited 1 time in total.
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

...

Post by Kenneth Nyström »

fy fan vad svårt det är att kora med sned ratt....lite går väl an men innan man vant sig så är det svårt... på cirdonhead när man håller stumt och flyger o så vrider man ratten rakt osså landar man o bilen sticker till skogs

när jag skulle starta SS5 så stod ratten ett kvarts varv till vänster...

jag ska stoppa i G25an senare o köra klart...


fy fan för logitech som inte har bättre kvalitet...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Enligt pluginet så står det Crashed on SS 5 på dig. Beviljas man omstart för detta? :lol: :oops:


OBS: Ironi.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Wengberg wrote:Enligt pluginet så står det Crashed on SS 5 på dig. Beviljas man omstart för detta? :lol: :oops:


OBS: Ironi.

haha hur många ggr har jag inte startat om dig för du blivit distraherad av familjemedlemmar osv. eller var det telefon samtal *S*

dock har jag nog nekat dig några ggr då det vart lite mycket nån säsong


men jag kan skicka kopia på reklamationen från dustin! inga problem...

jag avbröt då jag upptäckte att ratten stod ungefär ett kvartsvarv fel, och har jag varit snäll mot flera av er som haft bekymmer (speciellt mot fredrik, mannen som störs av telefoner och att datorn låser sig för *ironi*) så kan jag ge mig själv en omstart utan att ha dåligt samvete


var glad du fredrik att ratten spökade annars hade du nog fått pisk som vanligt ;)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hahaha! Lyckades ju trigga igång dig lite i alla fall. :P :P :P
Starta du om du, och om du slår mig så har du ju kört bättre och då är det bara att grattulera.

Och det är faktiskt dagens sanning.Telefonjävlen kan vara tyst en hel dag men sätter jag mig med RBR så kan man ge sig fan på att den ringer, och jag har ett problem med datorn som jag inte lyckas lösa och det är att den tvärlåser sig rätt som det är utan någon egentlig anledning.Har ställt frågan om detta problem på forumet flera gånger men har tyvärr inte lyckats få några svar som kan hjälpa mig.

Tack för omstarterna Kenneth.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Hur i hela helvete kan det stå DNF när man kommer i mål på sista SS på 1:18:34. Kan skicka replay och hela faderullan som visar att jag gick i mål?
Är det nåt skit med pluginet eller ?
The speed was ok but the corner was to tight.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Kan bli så på Rally School II ibland, har dock ingen aning om varför men har råkat ut för det flera gånger.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Fredrik Wengberg wrote:Kan bli så på Rally School II ibland, har dock ingen aning om varför men har råkat ut för det flera gånger.
Grymt irriterande iaf. Får väl kanske starta om SS7.
The speed was ok but the corner was to tight.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Samma sak har hänt mej på Fraizer Wells
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Fredrik Wengberg wrote:Hahaha! Lyckades ju trigga igång dig lite i alla fall. :P :P :P
Starta du om du, och om du slår mig så har du ju kört bättre och då är det bara att grattulera.

Och det är faktiskt dagens sanning.Telefonjävlen kan vara tyst en hel dag men sätter jag mig med RBR så kan man ge sig fan på att den ringer, och jag har ett problem med datorn som jag inte lyckas lösa och det är att den tvärlåser sig rätt som det är utan någon egentlig anledning.Har ställt frågan om detta problem på forumet flera gånger men har tyvärr inte lyckats få några svar som kan hjälpa mig.

Tack för omstarterna Kenneth.
Förmodligen ett telefonjack som är felkopplat. Jag hade samma problem för nåt år sen. Det var flera teleexperter som kopplade. Tills jag ledsnade och klipte bort experternas seriekopplingar på jack 1 och kopplade jack ett direkt med kabel till datorn Jack Nr 1 punkt slut. Paralellkopplade dom andra jacken enligt telias anvisningar på telia.com. Sen dess har det funkat perfekt. Innan så hängde sig digitalboxen till TV:n också när det ringde. Men som sagt sen dess funkar allt perfekt.
Mvh Gert Pettersson
Tim Pettersson
Posts: 9
Joined: 2007 Oct 14 6:12 pm

Post by Tim Pettersson »

varför kan jag inte köra för det står att bilen inte är tillgänglig för detta mästerskap när jag ska börja köra, körde ju med 6,5 fåra rallyt? tacksam för svar(:!
TIM
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Kan vara för att det kommit ny physics till den bilen 13/8 om du inte lagt in den nya
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Så du var tvungen att spöa mig med 34 hundradelar Kenneth ? =)
Tack för en skitkul tävling !
The speed was ok but the corner was to tight.
Post Reply