Rally New Zealand 13/5-18/5

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Rally New Zealand 13/5-18/5

Post by Tommie Lindberg »

Deltävling 5 i WCN 2010.
Omfattar 21 st specialsträckor fördelat på 2 etapper.

Etapp 1: Tors 13/5 till Lör 15/5
Etapp 2: Sön 16/5 till Tis 18/5

Sträckor från England och Japan kommer användas.

Superrally kommer tillämpas endast vid etappmålet, dvs bryter du tex SS 2 på etapp 1, får du inte starta om förräns på SS 1 på etapp 2.

Geningskontroller kan komma att utföras på slumpmässigt utvalda förare, alla repriser måste sparas en vecka efter avslutat rally!
Attachments
main-banner-logo.png
main-banner-logo.png (23.14 KiB) Viewed 6517 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Shakedown---> http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 59c008b15d

Tävling---> http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 6617c2fc2f


Day 1

SS1 [ Shepherds Shield ] Waipu Gorge
SS2 [ Noiker II ] Brooks 1
SS3 [ Tanner ] Bull 1
SS4 [ Pirka Menoko ] Subaru Cassidy 1

Service 30 min

SS5 [ Chirdonhead II ] Springfield
SS6 [ Noiker II ] Brooks 2
SS7 [ Tanner ] Bull 2
SS8 [ Pirka Menoko ] Subaru Cassidy 2
SS9 [ Rally School Stage ] Auckland Domain Super Special

Service 60 min

SS10 [ Pirka Menoko II ] New Franklin 1
SS11 [ Tanner II ] Baker 1
SS12 [ Sipirkakim ] SKYCITY Te Akau Coast 1
SS13 [ Rally School Stage II ] Hampton Downs Super Special 1

Service 90 min

Day 2

SS14 [ Pirka Menoko II ] New Franklin 2
SS15 [ Tanner II ] Baker 2
SS16 [ Sipirkakim ] SKYCITY Te Akau Coast 2
SS17 [ Rally School Stage II ] Hampton Downs Super Special 2

Service 30 min

SS18 [ Sipirkakim II ] Te Hutewai 1
SS19 [ Noiker ] Repco Whaanga Coast 1

Service 20 min

SS20 [ Sipirkakim II ] Te Hutewai 2
SS21 [ Noiker ] Repco Whaanga Coast 2
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Är det okej om jag kör C4 WRC 08 i denna tävlingen ? Det var väll ok att byta bil bara det är i samma klass.. ?

Om det är okej kommer jag troligtvis köra C4 08 i de resterande tävlingarna.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Det är helt ok =)
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Okej, gött :D
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

För att undvika missförstånd, anmälda förare till Rally New Zealand hittar ni på den här listan.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Då är Dag 1 avklarad, gick skapligt, inte tillräckligt fort men kom i mål utan större misstag, Visserligen ligger jag 1a i gr A8 men bara 4 har kört. 3 totalt av 12. så sist ska jag väl inte bli lol
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Det blev en krasch igen, den här gången efter 30 s på första sträckan. Jag ställer min plats till förfogande, jag kommer inte i mål på nån tävling i den här serien ändå.
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Ska snart till att starta. Har bytt kartis till denna tävling. Nu sitter Simon brevid. Får hoppas att det är ett lyckat drag.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Fy fan, 1,30 efter klass ledaren utan att ha gjort nåt....skulle vilja se repriserna från den killen......är det minst två hjul på vägen som gäller Tommie??
Hellre dö än fega
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Micael Eriksson wrote:Fy fan, 1,30 efter klass ledaren utan att ha gjort nåt....skulle vilja se repriserna från den killen......är det minst två hjul på vägen som gäller Tommie??
Lika här 1.19 efter Marek, har inte gjort något misstag, hoppas det blir lite krav denna gång på repris inskickning.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Micael Eriksson wrote:Fy fan, 1,30 efter klass ledaren utan att ha gjort nåt....skulle vilja se repriserna från den killen......är det minst två hjul på vägen som gäller Tommie??
Hittar ingenting i reglerna om vad som anses vara en gening. I forumet skrevs det innan serien startade att de förmodligen inte skulle ha tid att kolla repriser, de skulle sätta cut control på Low istället, och det vet vi ju hur bra det funkar :roll:
Men såg att ryssarna oxå har synpunkter på tiderna hos vissa personer, verkar vara S2000 som någon har väääldigt bra tider på Pirka Menoko och Tanner. Så vi får hoppas att åtminstone några repriser tas in för kontroll.
Bengt-Arne Molin
Posts: 19
Joined: 2007 Dec 30 11:38 am

Post by Bengt-Arne Molin »

Nu när jag körde blev vattentempen hög så jag fick bryta.. Men jag hade inte varit av eller något.. Blir så trött när sånt händer..

Jag håller med helt Thomas och alla andra angående tiderna, dom måste ju kolla repriser och se att inte vissa fuskar..
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Tommie Lindberg wrote:
Micael Eriksson wrote:Fy fan, 1,30 efter klass ledaren utan att ha gjort nåt....skulle vilja se repriserna från den killen......är det minst två hjul på vägen som gäller Tommie??
Hittar ingenting i reglerna om vad som anses vara en gening. I forumet skrevs det innan serien startade att de förmodligen inte skulle ha tid att kolla repriser, de skulle sätta cut control på Low istället, och det vet vi ju hur bra det funkar :roll:
Men såg att ryssarna oxå har synpunkter på tiderna hos vissa personer, verkar vara S2000 som någon har väääldigt bra tider på Pirka Menoko och Tanner. Så vi får hoppas att åtminstone några repriser tas in för kontroll.
Ok, då blir gsg (går det så går det) från och med nu. Ta Estlendarn Olema tex, 0,58 första split på Shepard shild med S1600 då har du genat....det vet alla. Lite tråkigt men vi måste ju slåss på lika vilkor......om inte lagledarn säger åt oss att vi ska ska köra på vägen :D då blir det så.

Jag vet inte, det är en moral fråga....
Hellre dö än fega
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Micael Eriksson wrote:Ok, då blir gsg (går det så går det) från och med nu. Ta Estlendarn Olema tex, 0,58 första split på Shepard shild med S1600 då har du genat....det vet alla. Lite tråkigt men vi måste ju slåss på lika vilkor......om inte lagledarn säger åt oss att vi ska ska köra på vägen :D då blir det så.

Jag vet inte, det är en moral fråga....
Tendensen jag märkt på de internationella tävlingar jag kört, är att man får nog skära kurvorna lite hårdare än vad vi gör i våra svenska serier om man ska hinna med.. Det får ni tolka hur ni vill, jag kan inte tala om för hur ni ska köra :wink: Jag justerar iaf min körteknik lite grann till såna här tävlingar.

Det är ju lite tråkigt när man åker sekundlika med vissa personer på varenda sträcka, så helt plötsligt kommer det en Japan-sträcka så är man 10-15 sek efter oavsett hur mycket man tar i :?
Post Reply