Rally Sweden 17-22 februari 2011

Den stora serien som körs på tjeckiska pluginet

Moderator: Tommie Lindberg

User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Rally Sweden 17-22 februari 2011

Post by Tommie Lindberg »

Första deltävlingen i WCN 2011.

Omfattar 22 st specialsträckor fördelat på 2 etapper.

Etapp 1: Tors 17/2 till Lör 19/2
Etapp 2: Sön 20/2 till Tis 22/2

Snowmod krävs.

Shakedown
Rally Sweden

Superrally kommer tillämpas endast vid etappmålet, dvs bryter du tex SS 2 på etapp 1, får du inte starta om förräns på SS 1 på etapp 2.

Topp 5 på varje sträcka i alla klasser ska ladda upp replay på pluginsidan senast 24 timmar efter avslutat rally!!! Man kan även bli ombedd att ladda upp replay om man är utanför topp 5.


LYCKA TILL ALLIHOPA!!!
Attachments
thumbl_950x310.jpg
thumbl_950x310.jpg (14.84 KiB) Viewed 6622 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Ett test för att slipa bort lite rattrost. Snowmod krävs, realistic damage.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag är i akut behov av en bättre snö setup än den jag har nu...
jag har extrema problem att få till styrningen på bilen, tycker den är på tok för understyrd hur jag än justerar..
och sedan är den för hård i landningarna efter hoppen också så jag håller på att studsa av vägen hela tiden..

Gäller Fabia S2000 Gen 2
så är det någon vänlig själ som har en setup som jag kan prova så får ni hemskt gärna skicka den till mig.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Andreas Karlsson wrote:jag är i akut behov av en bättre snö setup än den jag har nu...
jag har extrema problem att få till styrningen på bilen, tycker den är på tok för understyrd hur jag än justerar..
och sedan är den för hård i landningarna efter hoppen också så jag håller på att studsa av vägen hela tiden..

Gäller Fabia S2000 Gen 2
så är det någon vänlig själ som har en setup som jag kan prova så får ni hemskt gärna skicka den till mig.
Det där med fjädringen kan ju vara att han är för mjuk och slår igenom också.
Vad kör du med för hårdhet på fjädrarna, fram respektive bak?
Kolla också var returen "rebound" är fram och bak, och återkom så skall vi se lite.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Var ute och testade Protonen lite idag ;)

Image
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

för mig tog det slut på ss6, sögs in snövallen och fronta ett träd :roll: men jag måste säga att nu går det mycket bättre med snowmod :)
huvudsaken är att man får se en sladd
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Gick inte sådär jättebra, men jag gjorde iaf inga större misstag, försökte hålla mig med för att kunna slå till på leg 2. Tyvärr hade mitt virusprogram och jag inte samma inställning så efter att ha stört och laggat i två sträckor så bestämde den sig för att kasta ut mig på näst sista sträckan. Nu är det justerat så det aldrig mer ska hända vid fel tillfälle...nybörjarmisstag. Nya tag på nästa leg, får köra på andras misstag.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

visst i helvete, måste köra denna tävlingen också...
jaja, får smyga runt imorgon, kommer börja lugnt och se om det går bygga upp nåt tempo längre fram.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag skickar gärna mina repriser från WCN träningen om nån vill se på eländet..
ni kan gärna få ge tips på körningen osv, vet dock att jag bromsar för mycket och gasar för lite.. men kör jag lite aggresivare så kommer jag inte mer än max 2km på första sträckan.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

fan också, låg 4a i klassen och 5a totalt då stängdes burns ner under sträckan................................................................................................

man får väl inte starta om även om man dmp filen finns?! är väl bara didnt start SS som gäller?


var så nöjd! knappt nått misstag på 7-8 SS förutom nån avåkning på nån SS så helvetesdatorn sabba skiten...
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Re: ........

Post by Tommie Lindberg »

Kenneth Nyström wrote:fan också, låg 4a i klassen och 5a totalt då stängdes burns ner under sträckan................................................................................................

man får väl inte starta om även om man dmp filen finns?! är väl bara didnt start SS som gäller?


var så nöjd! knappt nått misstag på 7-8 SS förutom nån avåkning på nån SS så helvetesdatorn sabba skiten...
Det är tillåtet att starta om även om spelet kraschar på sträckan. Dock så har varje tävlande bara 1 sådan omstart på hela säsongen. Så det är upp till dig om du vill utnyttja den nu, eller spara den till ett senare tillfälle.
Om spelet kraschar mellan sträckor är alltid omstart tillåten.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Då va premiären avklarad :D Ligger för ögonblicket 4:a i klassen, 27 sec till ledaren men bara 9 sec till brons pengen. Jag va väll försiktig med däcken, efter dom fyra sista sträckorna va fram däcken bara nötta till 50%!!! Ser framemot andra etappen, då blir det "flatout" och inge sparande på däck :lol:
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag gav upp på ss3..

finns ingen mening för mig att köra när jag får krypa fram i 50 och ta de tvära kurvorna i 20 för att inte flyga av vägen.

helt meningslöst att jag är med och kör när jag inte kan komma överens med bilen då den gör precis tvärt emot vad jag vill..
User avatar
Gert Pettersson
Posts: 96
Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm

Post by Gert Pettersson »

Jag har nu klantat mig igen etapp 1. Har väl testkört Rally School 1000 tals ggr OCH igår lyckades jag ta det för lugnt i första chikanen före bron kom snett in på bron och PANG en ångström mer åt höger hade det varit perfekt Men nu blev bilen totalt sönderslagen Vä fram och reparations tiden efter SS1 var ju i minsta laget så jag fick dras med skrotet hela etappen. Landade sist i fältet och knaprade mig upp till 20e i klassen och då bjöd jag publiken på en FETRULLning (var ju tvungen och fetsatsa ) och det kostade tid och Hö hjulen i nordväst i hjulhusen.
Nya tag imorgon på etapp2 Här ger vi inte upp förrän bilen brinner upp. Plus att VM är många Rallyn :)
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Körde etapp 1 igår, och har nog aldrig varit så missnöjd med ett rally nån gång..

I.o.m att jag inte har någon egen ratt för tillfället så tog jag med datorn och åkte till Tom Östertun och körde med hans grejer. Men ny ratt och att köra med tv:n som skärm ställde till det mer än jag kunde ana. Fick ingen känsla alls och tiderna var runt 20:e plats på varje sträcka. + att jag körde slut på däck så det stog k*k i ögona på en...

Så ska prova imorgon igen men då kör jag nog med datorns skärm som vanligt istället, får se om det hjälper.
// Jim Hjerpe
Post Reply