Humalamäki damp

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Humalamäki damp

Post by Tobias Hult »

Hej

Har haft problem med att varje gång som jag ska köra Humalamäki med underlaget damp så blir jag utslängd. Alltså när jag kör online tournaments.
Jag hittade en bra förklaring på hur man ska fixa problemet på tjeckiska sidan, men jag förstår inte riktigt hur man ska göra. http://rbr.onlineracing.cz/forum/viewtopic.php?t=2602
Skulle vara kanon om någon kan berätta lite enklare så att jag kan fixa problemet. Skulle också behöva veta vilket nummer denna sträckan har.

Tack på förhand
/Tobias
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Re: Humalamäki damp

Post by Roger Hillström »

Tobias Hult wrote:Hej

Har haft problem med att varje gång som jag ska köra Humalamäki med underlaget damp så blir jag utslängd. Alltså när jag kör online tournaments.
Jag hittade en bra förklaring på hur man ska fixa problemet på tjeckiska sidan, men jag förstår inte riktigt hur man ska göra. http://rbr.onlineracing.cz/forum/viewtopic.php?t=2602
Skulle vara kanon om någon kan berätta lite enklare så att jag kan fixa problemet. Skulle också behöva veta vilket nummer denna sträckan har.

Tack på förhand
/Tobias
Jag gjorde så som han skrev först men fick det inte att funka pga att jag hade inget i varken wet eller damp i track-155_M_textures så jag tog allt som fanns i dry mappen och kopiera in i wet o damp istället.......I track-155_O_textures var det som han skrev så där tog jag från wet och la i damp......sen funka det att köra.....jag får dry texturer till alla underlag dock.....men funkar och köra iaf......hoppas du blev något klokare nu.......annars kan jag skicka mina omgjorda filer om du vill

//Roger
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Jag förstod men lyckas inte få det att funka eftersom att datorn säger ifrån när jag ska kopiera in filerna så det vore bra om du kunde skicka filerna till mig istället :)
Du kan skicka dom till: tobbelinahultman@hotmail.com

Tack så mycket :D
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Oj vad stora filerna var....fick skicka en och en.....hoppas du får det att funka nu då
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Roger Hillström wrote:Oj vad stora filerna var....fick skicka en och en.....hoppas du får det att funka nu då
Var för stora så dem gick inte att skicka......måste väl gå att lösa på något annat sätt då
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Ok vad synd, men jag tror att jag lyckades fixa det. Nu återstår bara att prova sträckan med det underlaget :)

Tack :D
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tobias Hult wrote:Ok vad synd, men jag tror att jag lyckades fixa det. Nu återstår bara att prova sträckan med det underlaget :)

Tack :D
Hoppas det inte kommer med den sträckan med damp underlag så alla måste fixa en massa för att det ska funka. i S2000 serien. Sträckan är kanon sköns så den får gärna vara med men med underlag som alla kan köra.
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Tack Roger det fungerade att göra som du sa och nu funkar det. Tack så mycket :D

Nej eftersom att alla har samma problem så ska jag inte ta med den sträckan med det underlaget Ulf. Men kan hända att den dyker upp med dry som underlag ;) :)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tobias Hult wrote:Tack Roger det fungerade att göra som du sa och nu funkar det. Tack så mycket :D

Nej eftersom att alla har samma problem så ska jag inte ta med den sträckan med det underlaget Ulf. Men kan hända att den dyker upp med dry som underlag ;) :)
Skönt för jag är helkass på att fixa sådana grejer. :roll: :cry: :lol: :lol:
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Hehe jag med, men det hade nog gått att lösa med hjälp av Rogers förklaring :D
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tobias Hult wrote:Hehe jag med, men det hade nog gått att lösa med hjälp av Rogers förklaring :D

Synd att det inte kommer uppdatering när det är sådana fel på sträckorna. :roll: :roll:
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Ja det är lite konstigt för det känns inte som att detta problemet skulle vara så svårt att ändra på. :roll:
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tobias Hult wrote:Ja det är lite konstigt för det känns inte som att detta problemet skulle vara så svårt att ändra på. :roll:
Det värkar ju inte als för svårt att fixa, Det är ju några fler ss som har kända problem som dom inte fixar också. Där är ungerska tydligen klart bättre + att dom kommer med en hel del nya ss o bilar,
Tobias Hult
Posts: 196
Joined: 2011 Mar 27 2:35 pm

Post by Tobias Hult »

Ja har märkt det. På ungerska händer det mer saker hela tiden. Adminsen är mer aktiva kan man säga. Jag undrar t.ex. när de nya WRC bilarna ska komma till tjeckiska pluginet? :roll:
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Tobias Hult wrote:Ja har märkt det. På ungerska händer det mer saker hela tiden. Adminsen är mer aktiva kan man säga. Jag undrar t.ex. när de nya WRC bilarna ska komma till tjeckiska pluginet? :roll:
japp man saknar en del av deras bilar, b.la Mini WRC
Post Reply