Impreza N14 URT

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Stefan Öhrstrand
Posts: 12
Joined: 2012 Aug 14 4:53 pm

Impreza N14 URT

Post by Stefan Öhrstrand »

Kan nån förklara för mig hur detta fel är möjligt, alt hur jag åtgärdar det. Fysiken är org från eran sida. Kommer enbart upp när jag ska köra Asfalts banor.
Kan då endast köra på default inställningen....kan ju förstå själva hur lätt det blir..=)
Vore tacksam om nån av er kan hjälpa mig. Tack
Attachments
bild1.jpg
bild1.jpg (48.94 KiB) Viewed 7107 times
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Ja.. det är fel på setupen. diff värdena på den setup du använder ligger utanför vad som är tillåtet på pluginet.

Är det kanske en gammal setup gjord till en gammal version av fysiken till bilen? eller gjord till skaparens fysik och inte den pluginet gjort?
Stefan Öhrstrand
Posts: 12
Joined: 2012 Aug 14 4:53 pm

Post by Stefan Öhrstrand »

Hej Andreas, fysiken är den samma som låg på den här sidan, har du ändrat några värden på din, om jag inte missminner så kör väl du samma bil? Setupen är nygjorda efter bilens installation
Stefan Öhrstrand
Posts: 12
Joined: 2012 Aug 14 4:53 pm

Setup

Post by Stefan Öhrstrand »

Är det nån som kan dela med sig av en asfalts setup till Urt Subarun, den behöver inte vara bra, men ger mig ett hint var mina värden gör att det blir fel. Eftersom fysiken är org och setup är gjord efter installation så måste jag göra nåt fel inne i spelet. Eller kan nån ge mig ett tips var jag gör fel i spelet.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

vart i spelet gör du setuperna? om du går in på plugin och sen shakedown så ska det vara omöjligt att hamna utanför gränsvärdena. Om du går direkt till quick rally i huvudmenyn vet ja inte om man ev kan komma utanför.
Under förutsättning att du har en aktuell physic såklart, för att vara helt säker kan du prova ladda ner den från pluginsidan, även om jag tror de flesta som ligger här ska vara uppdaterade.
Stefan Öhrstrand
Posts: 12
Joined: 2012 Aug 14 4:53 pm

Post by Stefan Öhrstrand »

Hej Tommie, jag gör setuperna inne i spelet, i shakedown kan man ju bara testa dom, jag tror jag hittat felet och i fysik filen finns det en mapp som heter setup, i den ligger 3 filer och den ena heter tarmac.lsp. Har provat både fysik filen från er och från pluginet och bägge ger samma fel meddelande. För att vara tydlig så har jag inte ändrat några värden i fysik filen, jag har inte rört diffarna. Men ändå så står det att värdena på diff är fel. Och detta gäller enbart asfalt. Men om nån av er kör samma bil så får ni gärna skicka eran fysik fil alt tarmac.lsp filen till s_ohrstrand@hotmail.com.

Tack så länge
Post Reply