Hjälp! Spelet startar inte korrekt!

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Djungeltrumman
Posts: 2
Joined: 2013 Nov 02 9:03 pm

Hjälp! Spelet startar inte korrekt!

Post by Djungeltrumman »

Hej alla glada RBR-entusiaster,
jag har lite problem med mitt nya favoritspel! :(

PROBLEMET: Jag skall försöka förklara så gott jag kan vad som händer:
När datorn är nystartad så startar jag spelet på normalt sätt och kör en runda, efter att ha kört så väljer jag "Exit To Main Menu" och då krashar spelet under laddningen av "Rally HQ". Datorn återgår till skrivbordet. Jag dubbelklickar på genvägen till spelet och startar. Spelet visar startsekvensen/filmerna. När filmerna har skippats eller spelats upp så blir skärmen svart ett par sekunder innan laddsekvensen dyker upp. Den laddar "Rally HQ" till 100% och därefter krashar spelet likadant som jag beskrivit. Detta upprepas varje gång tills det att jag STARTAR OM DATORN. Efter omstart så fungerar spelet normalt första rundan och därefter blir det precis som jag har beskrivit om och om igen. Det kan vara inbillning men der verkar som att det fungerar att gå ur spelet ibland efter att jag har kört SAAB V4.

FAKTA: Datorn är en fabriksbyggd HP med AMD-pros, Windows 8.1 (provar spelet i kompatib-läge XP SP3 men det ändrade inget).
Mods: Volvo 744GL (ersätter Subba 03), Volvo 242 (ersätter Lancer), SAAB V4 (ersätter Toyota). Inga controls-inställningar sparas från gång till gång tyvärr.

Snälla hjälp mig, jag är ganska ny på RBR men vill gärna ta mig vidare. :)
/Johan DAHL
Köp en Opel, bli belåten - se naturen genom plåten!
Djungeltrumman
Posts: 2
Joined: 2013 Nov 02 9:03 pm

Post by Djungeltrumman »

Jag är helt grön på RBR och upptäckte och skaffade spelet nyligen av den enkla anledningen att jag ville kunna köra en SAAB 96 V4 i ett spel. Emellertid visade sig det något åldrade spelet vara precis vad jag alltid önskat mig och nu är jag fast!

Emellertid bromsas min pixlerade rallykarriär av att spelet inte fungerar som det skall...

Johan
Köp en Opel, bli belåten - se naturen genom plåten!
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

hmm... började spelet bete sig så här efter att du lagt till nya bilar?
känner tyvärr inte igen fenomenet, hoppas någon kan hjälpa dig...
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Prova att installera Z-fix filen, och patcherna 1,01 och 1,02.

Du hittar dem här: http://www.rbrserien.se/forum/viewtopic.php?t=2700
// Jim Hjerpe
Post Reply