Real Physics, Skoda Fabia S2000

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Real Physics, Skoda Fabia S2000

Post by Jim Hjerpe »

Tjo! Nån mer som leker med detta? Hur jag än vänder å vrider så bromsar jag död på fanskapet hela tiden, nån som har nån idé? Har skruvat ner bromsarna så de knappt tar alls, och när det till slut biter så dör bilen iallafall...
// Jim Hjerpe
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

använder du inte koppling?... funkar för mig...
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Nja, använder den bara vid start och om jag gör bort mig.. :P mem man ska inte behöva använda kopplingen heller bara för att man bromsar lite grann. Det är alltså inte bara vid hårda inbromsningar den dör. Det kan räcka att jag vänsterbromsar, och om jag nånstans pumpar till på gasen så dör den. Har provat att sätta parametrarna på mellandiffen/brake på 0% hela vägen (en diff behöver inte vara låst vid inbromsning) men det hjälper inte.
// Jim Hjerpe
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Upplever den inte riktigt så... men du kanske har rätt, visst den dör betydligt lättare än orginal fysiken (jag fegar nog lite när jag kör så jag behöver inte bromsa så hårt... hehe)
har du kört igång medföljande exe-fil?
Det jag upplever är att man måste ha bra varv på maskinen för att det ska hända nåt...

edit: Analyserade min kör-stil lite... hehe, jag pumpar en hel del på gas vid inbromsningar vilket gör att jag lyckas hålla liv i bilen, annars dör den... du har helt rätt...
Post Reply