Lindau´s 142

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Göhle
Posts: 4
Joined: 2010 Sep 28 5:57 pm

Lindau´s 142

Post by Göhle »

Snälla rara hjälp!! Fick upp ögonen för herr Lindau´s 142 och laddade hem..men har inte den blekaste hur jag ska installera den...snälla hjälp
Jullrik
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

Tjena!

Till å börja med så öppnar du Volvo 142 v1.0, eller BETA vilken version du nu har. Där i tar du mappen som heter Volvo_142 och lägger den i din CARS mapp som finns i din RBR huvudmapp.

Sedan öppnar du Volvo_142 och där ser du ett textdokument som heter cars, öppna det. Kopiera de raderna som finns skrivet där i, sedan går du till CARS mappen och öppnar textdokumentet cars. Där ersätter du bara den bil du vill byta ut med de rader du kopierade precis. Men håll koll på vilken bil du bytte ut, för du ska ju även byta den bilens fysik mot Volvons fysik

Nu har du fixat 3d modellen, fysiken kvar. Då går du till din nedladdade mapp och öppnar den mappen som fanns bredvid Volvo_142, Volvo 142 physics skall den heta. Där kopierar du allt igen och går till din RBR huvudsmapp, däri skall du ha antingen en mapp som heter physics eller så har du en RBZ-fil som heter physics. Den går att öppna med t.ex. Winrar

Där byter du ut den bilens fysik som du vill ersätta mot Volvons.

Hoppas det hjälpte!
Göhle
Posts: 4
Joined: 2010 Sep 28 5:57 pm

Hjälpt till viss del

Post by Göhle »

Hejp hopp i rallyskogen.. jag har bytt ut min mitsubishi med knepen som du sa..men nu hänger det sig när ja försöker ladda en sträcka...
ideér på det?
Jullrik
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

när det har varit så för mig så har det oftast varit att det är något fel i cars.ini textdokumentet, det kan räcka med att en bokstav som skall vara liten har blivit stor eller vise versa. Men om du inte hittar det får du gärna, om du vill, skicka cars.ini filen till min mail så får jag ge det ett försök
Göhle
Posts: 4
Joined: 2010 Sep 28 5:57 pm

löst

Post by Göhle »

de löste sig..var jag som missat o kopierat lite..inte lagt 142 mappen på rätt ställe..tack
Jullrik
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

gött kör me bredställ! :)
Göhle
Posts: 4
Joined: 2010 Sep 28 5:57 pm

HMmm

Post by Göhle »

Hej igen...nu kollade jag på en film på din 142 här på forumet och det är bra mycket finare inredning på den bilen..har jag någon beta tro..lr nån konstig inställning. dessutom verkar ljudet vara annat mot mitt..
Jullrik
Post Reply