Focus 06

Hur ställer man in bilen
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Focus 06

Post by Christian Larsson »

Nu när dom nya physicsen används skulle jag behöva hjälp med setuper... någon som vill eller har som kan skicka, eller som kan tipsa där jag kan ladda ner dom?
De går fan inte o spela med standard...
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Sök på repriser på pluginsidan och sno setuper därifrån.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Fredrik Wengberg wrote:Sök på repriser på pluginsidan och sno setuper därifrån.
tackar!
Men hur sparar jag den setupen?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Jag kan skicka min setup ikväll om du vill ha. För jag är inte snål!! hahaha.
Nädu kul att hjälpa till. Men som sagt jag är på jobbet nu så det får bli ikväll i så fall så får du prova den.
Har åkt 3,05,56 på chidronhead så klaga fan inte på den :wink:.
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Stefan Håkansson wrote:Jag kan skicka min setup ikväll om du vill ha. För jag är inte snål!! hahaha.
Nädu kul att hjälpa till. Men som sagt jag är på jobbet nu så det får bli ikväll i så fall så får du prova den.
Har åkt 3,05,56 på chidronhead så klaga fan inte på den :wink:.
Det hade varit väldigt schysst om du skulle vilja skicka din setup till mej också :wink: själv lyckas jag inte riktigt med mina setuper. Skicka den isåfall till min hotmail.

Tack på förhand :wink:
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Anders Lindbladh wrote:
Stefan Håkansson wrote:Jag kan skicka min setup ikväll om du vill ha. För jag är inte snål!! hahaha.
Nädu kul att hjälpa till. Men som sagt jag är på jobbet nu så det får bli ikväll i så fall så får du prova den.
Har åkt 3,05,56 på chidronhead så klaga fan inte på den :wink:.
Det hade varit väldigt schysst om du skulle vilja skicka din setup till mej också eftersom vi båda kör Ford Focus 06:an :wink: . Om du vill så kan skicka setupen till min hotmail. Anders_ofa@hotmail.com :wink:

Tack på förhand :wink:
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

En till här som gärna tar en setups, :wink:
Vegar Aasen
Posts: 2
Joined: 2009 Mar 26 10:47 pm

Post by Vegar Aasen »

Stefan Håkansson wrote:Jag kan skicka min setup ikväll om du vill ha. För jag är inte snål!! hahaha.
Nädu kul att hjälpa till. Men som sagt jag är på jobbet nu så det får bli ikväll i så fall så får du prova den.
Har åkt 3,05,56 på chidronhead så klaga fan inte på den :wink:.
Hei.

får ikke helt til de bra tidene, kjører kunn original setup,
hadde jo vært fint om du sendte meg den setupen :D

Mvh Vegar Aasen
Patrik Eriksson
Posts: 124
Joined: 2008 Jul 24 4:07 pm

Post by Patrik Eriksson »

jag söker oxå en bra setup till snö, grus och asfalt, får alldrig till mina setuper heller :( den som kan o vill skicka gärna till min hotmail :) motorputte@hotmail.com :)
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Post by Johan Sälgström »

Känns lite sådär att väcka upp en gammal tråd bara för att tigga, men länken till tutorialen om hur man sparar setups från repriser är nere och jag skulle verkligen vilja testa på någon annans inställningar till Focusen så man har nånting att utgå ifrån och jämföra med originalsetupen. Jag tycker bilen är riktigt rolig att köra men jämfört med t.ex. C4 08 känns den inte alls lika stabil. Kanske passar inte min körstil bilen helt enkelt men som sagt, vore kul att kunna jämföra iaf.

Så, om någon vill dela med sig blir jag jätteglad.
maxter.johan snabel-a gmail.com

grus och asfalt vore super!
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Du har PM Johan
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Andreas Karlsson wrote:här finns en tutorial..
http://www.simrallying.com/artyku%b3y/t ... owt%f3rki/
tyvärr funkar inte länken :(

har ladddat hem flertalet repriser till mina bilar som jag skule vilja läsa av setupperna på har provat att öpna dom med både word och anteckningar men får bara upp allt ihelt osammanhängande det hjälperinte heller med att byta till auto radbyte eller inte ......

finns det ngt annat prog som funkar att läsa av repriserna med ? eller gör jag fel på ngt vis ?

btw.. jag kör med wista ultimate 64bit
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Torbjörn Eriksson wrote:
Andreas Karlsson wrote:här finns en tutorial..
http://www.simrallying.com/artyku%b3y/t ... owt%f3rki/
tyvärr funkar inte länken :(

har ladddat hem flertalet repriser till mina bilar som jag skule vilja läsa av setupperna på har provat att öpna dom med både word och anteckningar men får bara upp allt ihelt osammanhängande det hjälperinte heller med att byta till auto radbyte eller inte ......

finns det ngt annat prog som funkar att läsa av repriserna med ? eller gör jag fel på ngt vis ?

btw.. jag kör med wista ultimate 64bit
Öppna med anteckningar och skrolla ner sakta, setupen finns en bit ner. Bara att kopiera och klistra in i din egen setupfil.
Yokohama Motorsport
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Tom Östertun wrote:
Torbjörn Eriksson wrote:
Andreas Karlsson wrote:här finns en tutorial..
http://www.simrallying.com/artyku%b3y/t ... owt%f3rki/
tyvärr funkar inte länken :(

har ladddat hem flertalet repriser till mina bilar som jag skule vilja läsa av setupperna på har provat att öpna dom med både word och anteckningar men får bara upp allt ihelt osammanhängande det hjälperinte heller med att byta till auto radbyte eller inte ......

finns det ngt annat prog som funkar att läsa av repriserna med ? eller gör jag fel på ngt vis ?

btw.. jag kör med wista ultimate 64bit
Öppna med anteckningar och skrolla ner sakta, setupen finns en bit ner. Bara att kopiera och klistra in i din egen setupfil.
som jag skrev Tom jag har redan provat att öppna med anteckninar men det funkar inte för mig blir endast en massa osamanhängande text som innte går att tyda... :(
Post Reply