Svenska rallyt

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Såg någon Team Slirej jacka på rämmen idag. Publikplats 3 tror jag att det var. Ett vägbyte höger.
Tänkte fråga efter Vestlund. Tyckte dessutom att jag såg Tommy Vestlund på vägen in på sträckan men kan ha fel.
Carl Eriksson
Posts: 111
Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm

Post by Carl Eriksson »

Marcus Jansson wrote:Carl -> menar du vänstern nedför backen och hopp sen mål? :) Där har jag stått 2ggr, Daniel Carlsson hade ett riktigt häng där vet jag när han körde 307an :) mycket fint ställe men vart förbannad ifjol dock...Man får stå 5meter från vägen på hela yttern men inte på innerkurva på hela rakan hahaha...
Ja det gjorde jag ;) men stod inte där i år, stod i vägbytet när dom går ut på den större vägen..
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Stod på samma ställe som tommie på Lördan! =)

Dagens ladd i våran böjj var det ingen tvekan om!!! PG Andersson <3
[youtube][/youtube]

Fick även Wäng på en liten fadäs! Låter som gamarna vunnit på lotto??? :lol: 8)
[youtube][/youtube]
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Erik Persson wrote:Såg någon Team Slirej jacka på rämmen idag. Publikplats 3 tror jag att det var. Ett vägbyte höger.
Tänkte fråga efter Vestlund. Tyckte dessutom att jag såg Tommy Vestlund på vägen in på sträckan men kan ha fel.
De stämmer... Vi va några hundra meter längre in vid hoppet och fick va mä i tv mä...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Christian Larsson wrote:De stämmer... Vi va några hundra meter längre in vid hoppet och fick va mä i tv mä...
Då missade jag dig då alltså. Vafan man ser inget som det verkar.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Träffade som sagt Rasmus på Värmullsåsen i lördags, och kan bara hålla med. PG's attack var det värsta jag sett på mycket länge!! Han kom fan i stort sett baklänges in i svängen :D Tyckte han åkte väldigt brutalt överlag på alla ställen vi var på.
En annan som man måste imponeras av är Mads Östberg, trodde inte han skulle åka såhär fort faktiskt. Även Pontus Tidemand i SM-delen körde ruggigt bra.

Bild på PG
Image
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

hmm undra vart Wengs framspoiler är :) trots den böjen ja stod i var en V2- och henningböjen en H3- så skulle ja säga han hade mycket bättre fart där han åkte av vid oss :D Var inte flodins eller PGs helg helt enkelt, fick lyfta upp flodin på fredagen o sen utesluten på lördagen :( Helgens tumme upp var ryssen som åkte av vid oss på lördagen och sen hade bättre fart av vägen andra vändan men fanns ingen vall så klarade sig från lyfta då :) Skön kille!
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Tommie Lindberg wrote:Träffade som sagt Rasmus på Värmullsåsen i lördags, och kan bara hålla med. PG's attack var det värsta jag sett på mycket länge!! Han kom fan i stort sett baklänges in i svängen :D Tyckte han åkte väldigt brutalt överlag på alla ställen vi var på.
En annan som man måste imponeras av är Mads Östberg, trodde inte han skulle åka såhär fort faktiskt. Även Pontus Tidemand i SM-delen körde ruggigt bra.

Bild på PG
Image
Mats Jonsson 4 totala tid på Vargåsen på fredagen imponerar dock mer!!! Gubben kan köra bil! fy fan vilket ladd vid oss
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Ni skulle ha stått 600meter in på Fredriksbergssträckan. Vi avslutade rallyt med en 4-varvare där.. Det har man bara gjort i RBR tidigare! :lol:
// Jim Hjerpe
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »





Neuville nära...........
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Clarence Blom wrote:



Neuville nära...........
Jag, Robert Sahlstedt och Anton Brorsson bevittnade detta live...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Idag såg vi Steve Röklands framåtrullning på Finnskogssträckan.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Vi fikk se et par nesten-tilfeller der vi stod på SS3/6, men alle holdt seg på veien. Her er et lite klipp fra plassen vi stod, Anders Grøndal bak rattet:

"I love it when a plan comes together"
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Lite höjdpunkter från årets fränaste rally!

[youtube][/youtube]
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tommie Lindberg wrote:Lite höjdpunkter från årets fränaste rally!
1:57 - Med livet som instats
Post Reply