Litt om momo racing ratt

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Litt om momo racing ratt

Post by Vegard Bjorhovden »

Jeg har hatt momo racing ratt i 3-4 år. Det har stått i ro de siste 2 årene men jeg tørket støvet av det når jeg "oppdaget" RBR for litt siden. Apropos støv.. tror potmeterene i pedalsettet har fått for mye støv i seg. Henta ned ett lite tool i fra wingmanteamet til logitech som heter DXTweak2.exe og fikk bekreftet at 1.) bremsepedalen har hengt litt på hele tiden, 2.) Selv med gasspedalen i bunn så rapporterte ikke kontrolleren mer en ca 95%. Brukte dxtweak2 til å justere verdiene for når bremsepdalen skulle begynne å "ta" samt hvor max utslag på gassen skulle være. Dette resulterte i en umiddelbar 4-5s forbedring på f.eks diamond creek. Og plutselig så klarte min gamle evo6tme å tømme 5te gir :D Så hvis man har ett gammelt pedalsett og/eller veldig støvete miljø(slik jeg har :roll:) så kan det tenkes at litt tweaking, evt rensing av potmeter, kan gi merkbar forandring.

En annen ting jeg tenkte jeg kunne nevne er modifisering av motstand i bremsepedalen. Det er ikke sikkert det er mye å hente på dette i rally siden bremsen ofte blir brukt veldig aktivt, men i baneracing så er dette helt knall. Det jeg har gjort er å putte en squashball under bremsepedalen. Hvis jeg vil bremse max nå så må jeg virkelig trykke til.. Motstanden blir progressivt tyngre jo lengre ned pedalen går og spesielt på asfalt så får man en meget god feeling med når hjulene låser seg. Vel verdt å teste ut. Squashballer fåes med forskjellig hardhet/motstand. I øyeblikket bruker jeg en med rød prikk, kjøpte også en med to gule prikker som er litt hardere. Har også lest på nett at mange sverger til blå prikkete squashball. YMMW.

Thats is my $0.02
Post Reply