Problem med G25an

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
Simon Sundeborn
Posts: 8
Joined: 2007 Nov 18 6:41 pm

Problem med G25an

Post by Simon Sundeborn »

Fick hem min efterlängtade G25a idag...pluggar in den i datorn o va händer??? ljudet buggar ur och börjar spraka....trodde först det var ljudkortet som sagt upp sig men kom efter ett tags pillande på att det funkade klockrent om jag tog ur ratten och startade om datorn...men så fort ja stoppar i ratten igen så slutar det funka...

har provat att installera nya drivrutiner till ljudkortet och till ratten men inget funkar...

nån som har upplevt något liknande eller har något förslag på saker att prova??


HJÄLP!!!!

tack på förhand
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Testa med att slå av feedbacken inne i spelet och se om det kan påverka.
Simon Sundeborn
Posts: 8
Joined: 2007 Nov 18 6:41 pm

Post by Simon Sundeborn »

nej asså ljudet funkar inte i windows lr nåt.?? det är det som gör mig konfunderad....hade inga såna problem med min gamla ratt....ska prova med den imorrn me bara för att kolla så det inte är nåt tjall med usb-port vs. ljudkort. så att inte moderkortet har fått nån törn lr någe....
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

gör som erik säger och slå av Force Feedbacken, ändå om det är så du säger kanske det kan vara något att den drar för mycket ström eller något? ja har inte en anning men Erik är duktig så lyssna på honom ;)
Simon Sundeborn
Posts: 8
Joined: 2007 Nov 18 6:41 pm

Post by Simon Sundeborn »

Marcus Jansson wrote:gör som erik säger och slå av Force Feedbacken, ändå om det är så du säger kanske det kan vara något att den drar för mycket ström eller något? ja har inte en anning men Erik är duktig så lyssna på honom ;)

nu har jag provat att slå på och av feedbacken utan resultat...jag har även provat med min gamla ratt igen och då funkar ljudet som det ska...

ska bara förtydliga problemet....så fort jag stoppar i ratten eller startar datorn med g25an i så buggar ljudet ut och börjar spraka...i alla spel och i windows....all musik, allting som låter låter skit :? ratten är sprollans ny...var så direkt när jag stoppade i den...ratten funkar utmärkt men gör så att ljudet slutar funka som det ska...ska försöka få tag på supporten på onsdag då jag antar att de inte har öppet på måndag....

har avinstallerat och installerat nya drivrutiner till både ljudkort, moderkort och ratt....några andra förslag på saker man kan prova??
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Om jag förstår det hela rätt kan rbr vara känsligt med ljudkortet ibland. Och det verkar som om nya ljudkort är för nya på något sätt. Och jag tror att det ibland blir något som inte lirar.

Om du har möjlighet skulle jag rekommendera att du testar ett annat ljudkort. Soundblaster är ett tips jag läst någonstans. Det är ju rätt enkelt att låna ljudkort av en polare bara för att testa.
Simon Sundeborn
Posts: 8
Joined: 2007 Nov 18 6:41 pm

Post by Simon Sundeborn »

Erik Persson wrote:Om jag förstår det hela rätt kan rbr vara känsligt med ljudkortet ibland. Och det verkar som om nya ljudkort är för nya på något sätt. Och jag tror att det ibland blir något som inte lirar.

Om du har möjlighet skulle jag rekommendera att du testar ett annat ljudkort. Soundblaster är ett tips jag läst någonstans. Det är ju rätt enkelt att låna ljudkort av en polare bara för att testa.
jo skulle ja ju kunna göra...men det är inte spelet som krånglar...allt ljud som spelas upp i datorn blir lustigt...i winamp o filmer o internet o allting :?

datorn är språng ny men bara bra grejjer...men frågan är ju om det är något fel på ratten eftersom det bara blir när ja stoppar in den...ska ringa support så fort de har öppet...är det någon som har nåt nummer dit?? en svensk support alltså??
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

prova att stoppa in ratten hos en polare kanske?
Johan Bernhardsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 08 12:04 pm

Post by Johan Bernhardsson »

kolla högtalar inställningarna så att inte datorn ställer om till tex hörlurar när du kopplar in ratten, det gjorde min dator och det lät för j*****, har för mej att det räckte med att installera om ljudkortet och struntade i att installera alla tillbehörs program som medföljde som nån media spelare av nått slag mm.
PS jag har ett Sound Blaster Audigy2 ZS
Simon Sundeborn
Posts: 8
Joined: 2007 Nov 18 6:41 pm

Post by Simon Sundeborn »

Tack för ditt förslag me att prova ett annat ljud kort Erik...stoppade i ett annat och stängde av det inbyggda i BIOS...då funkade det...antagligen så gillade inte det inbyggda min ratt??? konstigt att det funkade med min andra...en thrustmaster...menmen nu är problemet iaf löst...


tack så mycket för tipset och alla andra förslag...nu ska jag bara inhandla ett nytt bra ljudkort...mvh simon
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Lånar den här tråden lite, har problem med h shiftern nu, har använt den utan problem i 2 dagar nu men idag så började den jävlas, på 1:ans läge är det bara neutralen, på 2:an och 3:ans läge är det 3:ans växel dom övriga funkar.

//Mackan
//Mackan
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Markus Andersson wrote:Lånar den här tråden lite, har problem med h shiftern nu, har använt den utan problem i 2 dagar nu men idag så började den jävlas, på 1:ans läge är det bara neutralen, på 2:an och 3:ans läge är det 3:ans växel dom övriga funkar.

//Mackan
Min ratt började strula strax innan jul också...

H-Mönster
Oavsätt vad jag har har för växel i tex 1an eller 3an så är 5an i, samma sak för 2an och 4an då är 6an i.
Hade alltså bara 5an och 6ans växel oavsett läge på spaken.

Gå in och testa allt du kan i kontrollpanelen, byt USB uttag osv, annars kan jag nog bara rekomendera att reklamera, det gjorde jag och fick en ny ratt tillbaka :)
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

har provat ratten i ett annat spel nu (lfs) och där funkade allt som det skulle, kan det vara nåt me rbr då elr?
//Mackan
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Markus Andersson wrote:har provat ratten i ett annat spel nu (lfs) och där funkade allt som det skulle, kan det vara nåt me rbr då elr?
Antagligen... Kolla va du har för inställningar i kontroll menyn och i H-shifter pluginet
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Har lite problem vid nedväxling , kör med sek lådan.
Mest från 3an till 2an. Så när jag tror jag har 2an i så är den fortfarande i 3an.

Är det fler som har detta strul :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply