Datorcrash

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Datorcrash

Post by Per Isacsson »

Så la då min 18 mån gamla dator av.....moderkortet och grafikkortet som ej fungerar ihop längre.....

Så nu ska jag leta ny dator .....trist men sant.

Hoppas jag hittar nåt vettigt för ca 5000kr.

//Per
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

ÄNTLIGEN har en ny pc anlänt.....Så nu skall det installeras igen med allt vad det innebär.


Så nu ska det gaaaasas igen , kul som fan ska de bli :D

Håll i hatten!
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

härligt per! hoppas du inte blir ännu snabbare nu bara ;)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

åhh.. synd att du inte var en dag snabbare, då hade du ju hunnit med säsongspremiären av SSRL....
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Tar nog tid att hitta tempot.....Måste först få ordning på ALLT vad det gäller inställningar nya setups då dom galma ej fungerar online ! :evil:

Varför ?

Ja hursomhelst kul att va tebax !
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

att de gamla inte funkar online längre kan ju bero på det nya pluginet som har setupkontroll och de har därför gjort några småjusteringar i de tillåtna värdena i setuperna...

och för den delen så kommer de inom kort lägga om alla setuperna för de har bestämt sig för att begränsa styrningen till 600 på alla 4wd bilarna..
+ lite småfix för att få grN bilarna långsammare än WRC/A8 bilarna...

om det påverkar setuperna (annat än styrningen) är det ingen som vet riktigt än.. men troligtvis kan väl vissa grejjer som påverkar väghållningen komma att ändras också..
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Per Isacsson wrote:Tar nog tid att hitta tempot.....Måste först få ordning på ALLT vad det gäller inställningar nya setups då dom galma ej fungerar online ! :evil:

Varför ?

Ja hursomhelst kul att va tebax !
PDT_003 Kul att du är tillbaka Isacsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Andreas Karlsson wrote:att de gamla inte funkar online längre kan ju bero på det nya pluginet som har setupkontroll och de har därför gjort några småjusteringar i de tillåtna värdena i setuperna...

och för den delen så kommer de inom kort lägga om alla setuperna för de har bestämt sig för att begränsa styrningen till 600 på alla 4wd bilarna..
+ lite småfix för att få grN bilarna långsammare än WRC/A8 bilarna...

om det påverkar setuperna (annat än styrningen) är det ingen som vet riktigt än.. men troligtvis kan väl vissa grejjer som påverkar väghållningen komma att ändras också..
Andreas Är det helt bestämt om styrningen :?: Max 600. Hittar inget om det på forumet.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det verkar vara helt bestämt ja, men vill du veta säkert så skicka en fråga till FRIC Miroslav för det är han som håller i setuper och bilar...
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

..........

Post by Kenneth Nyström »

jag tycker herr andreas inte ska svamla så mycket när han inget vet!


när man läser miroslavs inlägg så tänker dom inte ändra nått mer än graderna! kanske bromstrycket!
för det det är stor skillnad mellan wrc och gr.n! det kan väl att som testat intyga! men tidskillnaden krymper tack vare man kan sträckorna och kan hålla fullt! då går till o med gr.n snabbt!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: ..........

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:jag tycker herr andreas inte ska svamla så mycket när han inget vet!


när man läser miroslavs inlägg så tänker dom inte ändra nått mer än graderna! kanske bromstrycket!
för det det är stor skillnad mellan wrc och gr.n! det kan väl att som testat intyga! men tidskillnaden krymper tack vare man kan sträckorna och kan hålla fullt! då går till o med gr.n snabbt!

Ja kan man sträckorna utantill så blir ju tids skillnaden mindre. Fast visst går en WRC bil snabbare än min E9 det känns ju markant.
Fast jag är mer negativ till att S1600 med kanske 200-230 hk är så snabba på asfalten. Dom har ju dåligt vrid jämnfört med tex N4. Ändå spöar S1600 många N4 o Wrc bilar. Är verkligen greppet i framhjulen så bra, borde dom inte tappa tid på tex Joux Verte :?: Det borde spinna en hel del eller :?:
Topphastigheten är dock högre i en S1600 kontra N4 bil väll :?
Sen har jag sett vissa som kör S2000 bil med helt sjuka tider :? ja ja det är bara till att öva o öva o öva :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply