ratt

Problem eller tips om själva datorn
Post Reply
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

ratt

Post by Kim Gustafsson »

har en logitech momo ratt, men jag saknar sladden till elutaget, så jag har altså ingen ff och ratten går väldigt trögt :x , ingen som har bytt upp sig och har något sådant liggande? :) ,
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Jag kan kolla vad det ska vara för spänning och ström, så kan du säkert skaffa en universal med samma specifikation sedan.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

okej :D hur kollar du det? :)
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

På alla nätadaptrar brukar det finnas textmärkning. Du vet väl vart gruppen AC/DC fått sitt namn ifrån?! :)

Till Logitech MOMO ska iaf vara 24V DC (likspänning) och (minst) 0.75A (=750mA) i ström.

Kanske www.ELFA.se artikelnr. 69-688-54 Kan vara nått?
127:- + moms + frakt om du inte bor i sthlm/gbg.

Kontrollera med en multimeter att du har plus i mitten av kontakten innan du kopplar in mot ratten.

Lycka till.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Nejdu, jag är inte så gammal att jag vet sådant :lol: ´

okej :D, nu vet vi iallafall vad det ska vara för något :), men vi försöker nog hitta det närmare, då det kostar mer och skicka det än och köpa produkten :x
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Nämen.. Tänk, barnen får inte lära sig nått viktigt i skolan nuförtiden :D .
Tror AC/DC fick sitt namn ifrån märkningen på en dammsugare.
Hörde nån på P3 som för några år sedan sade att man inte borde få gå ut skolan om man inte känner till låten "Highway to hell".
Jag är beredd att hålla med.

Men, minns också när jag var 15, och engelskaläraren blev helt knäckt när ingen i klassen kände till Led Zeppelin som var hans stora idoler.
Post Reply