Tillåta KitCar?

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Tommie Lindberg wrote:Känner väl som flera andra att det är stor risk att det bara blir två konkurrenskraftiga bilar, o de vore ju tråkigt.. ingen som vet om de e några fler kitcar bilar på g?
Vet inte om de kommer vara så mycket skillnad på tiderna när man kör grus, visst snabba grusrallyn så har s1600 stor nackdel, samt på asfalt, där är kit car brutalt snabba!
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ja tycker som någon på förra sidan vänta på volvon och fixa en grupp H klass och hur vi gör med S2000 det får vi ta senare när fler sådana bilar är ute
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Att slå ihop Kitcar och S2000 kommer bli väldigt ojämnt tror jag...2wd mot 4wd...Allt jag säger är att jag har inte en chans att hänga med när jag använder Kitcar,får inte ut effekten bara sladdar o har sig
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Erik Persson wrote:Det arbetas på en "riktig" Xsara kitcar, men hur långt borta den är har jag ingen aning om.
Den verkar långt borta då den inte kommit än :(
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

kan man köra kitcar bilarna i serien nu?
Image
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Jag har inte fått nån information om de är släppta och testade ännu?
//Björn
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

tänkte bara kolla eftersom man kan ladda ner A7 bilar från pluginsidan...
Image
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Kitcar borde ingå i Gr. H. Mot S2000 är det svårt att hänga med, men kan man hantera en kitcar så har S1600 inte en chans. Svår fråga det där för nånstans ska dom ändå in. Och det ljudet som en kitcar har så är det iaf helt underbart att köra =)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Svärd wrote:Kitcar borde ingå i Gr. H. Mot S2000 är det svårt att hänga med, men kan man hantera en kitcar så har S1600 inte en chans. Svår fråga det där för nånstans ska dom ändå in. Och det ljudet som en kitcar har så är det iaf helt underbart att köra =)
På grus blir det svårt o hänga med. Men på asfalt är ja säker på att man åker snabbare med kitcaren. Det är väl bara o se till så att de är lika många asfalts tävlingar som grus. Då borde det bli någorlunda jämn serie eller cup
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

..........

Post by Kenneth Nyström »

gud så tråkigt med med lika många asfalt som grus! max 2 asfalt tävlingar! är inte många serier som har det så!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: ..........

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:gud så tråkigt med med lika många asfalt som grus! max 2 asfalt tävlingar! är inte många serier som har det så!
För min del så är det snön som jag inte kan med :? Den ända snö sträckan som känns rolig att köra är Sikakama resten är pesten för mig :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply