Eftersom jag aldrig har skrivit ett RBR plugin förut, och inte är så van att använda C++, så går inte arbetet så ruskigt fort, men det går framåt i alla fall. Just nu så finns det ett plugin som kompilerar och laddar i spelet, och det finns ett grundläggande menysystem att navigera runt i. Man har inte så mycket nöje av det förstås, eftersom man ännu inte kan göra någonting, men så har jag bara hållt på sedan i tisdags
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Min plan är att i första hand ordna så att man kan ladda 'rallyfiler', dvs. motsvarande 'offline' läget för det tjeckiska pluginet. Vilket jag hoppas ha klart tills början på nästa vecka. Att hantera resultaten kommer dock att dröja litet längre, eftersom vi (jag och Erik) vill försöka integrera det hela med www.rbrserien.se, så att vi kan sköta allting själva.
Förhoppningsvis ska jag kunna ordna mer komplett integration med sidan/forumet för online läget i framtiden, så att man t.ex. inte behöver välja bil utan den laddas från användarprofilen på forumet istället, men det är överkurs.
Det enda riktiga problemet jag har stött på hittills är hanteringen av skador och service, eftersom det inte finns någon möjlighet för detta i själva plugin-systemet. Tjeckerna måste ha kommit på hur RBR lagrar skade-information mellan sträckor, men eftersom de inte vill ge någon information om det till oss andra så får vi återuppfinna hjulet så att säga. Jag och Erik har en del teorier om hur det hela sköts, men vi måste utforska dom innan vi kan ge några definitiva svar.
Jag kan inte ge någon tidsplan just nu, men den grundläggande funktionaliteten (ladda rally-info från fil/online, köra sträckor, spara resultat) bör vara klart någon gång under mars månad, och rbrserien.se bör då kunna fortsätta om än med viss minskad funktionalitet till att börja med.
Lite bilder på vad som finns just nu.
Bild 1
Bild 2
Bild 3 (bil och däck är bläddringsbara)
PS.
Om någon känner för att hjälpa till, hojta till så fixar jag åtkomst till koden.